Hallo,
Inmiddels heb ik apache(1.3.29) en php(4.3.6) aan het lopen.
Alles werkt goed, enkel de mail(); functie mailt niets.
Ik heb eerst apache etc gecompiled en geinstalleerd, en toen pas sendmail (opnieuw) geinstalleerd omdat deze een standaard config had die niet werkte.(ik heb exim er toen ook uitgesloopt, ik wist niet of die 2 naast elkaar konden draaien, dus het zekere voor het onzekere mar genomen)
Ik heb na de installatie van sendmail getest van een host in ons netwerk of hij werkte via telnet. Het resultaat:
En het mailtje komt inderdaad direct aan op mijn pop3 account. (dit is een externe pop3, alles lijkt dus te werken.)
Eerst maar eens gekeken waar mijn sendmail stond. Dit was /usr/sbin/sendmail.
Toen de php.ini opgezocht en hem zo ingesteld:
Dit lijkt mij juist.
Toen wou ik de mailfunctie maar eens gaan testen via een testscriptje.
Deze bevatte devolgende code:
Dit zou alle errors en warnings moeten laten zien. (Ook in mijn php.ini staat error_reporting op E_ALL, ook hier maar het zekere voor het onzekere genomen
) Het mailscript laat ontzettend lang, wat volgens mij duidt op een timout oid.
Ik krijg alleen geen error c.q. warning te zien als hij geladen is. Ook de error_log van mijn apache laat niets zien over een fout in php.
Ik krijg ook geen locaal mailtje (op mijn root) dat hij iets niet kon verzenden.
Heeft iemand misschien een ideetje?
Ik heb op got gezocht, maar daar vond ik alleen maar posts van mensen waarbij hun sendmail niet goed werkte of waar hun php.ini niet goed ingesteld was. Dit is voor zover ik weet (van sendmail weet ik het zeker, van php.ini ben ik ook vrij zeker) niet het geval.
Inmiddels heb ik apache(1.3.29) en php(4.3.6) aan het lopen.
Alles werkt goed, enkel de mail(); functie mailt niets.
Ik heb eerst apache etc gecompiled en geinstalleerd, en toen pas sendmail (opnieuw) geinstalleerd omdat deze een standaard config had die niet werkte.(ik heb exim er toen ook uitgesloopt, ik wist niet of die 2 naast elkaar konden draaien, dus het zekere voor het onzekere mar genomen)
Ik heb na de installatie van sendmail getest van een host in ons netwerk of hij werkte via telnet. Het resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 220 wiseguyz01 ESMTP Sendmail 8.12.3/8.12.3/Debian -4; Fri, 18 Jun 2004 21:15:55 +0200; (No UCE/UBE) logging access from: [192.168.2.4](FAIL)-[192.168.2.4] HELO loser 250 wiseguyz01 Hello [192.168.2.4], pleased to meet you MAIL FROM:test@wiseguyz.org 250 2.1.0 test@wiseguyz.org... Sender ok RCPT TO:iceman@****** 250 2.1.5 iceman@******... Recipient ok DATA 354 Please start mail input. Test Mail Via Telnet . 250 Mail queued for delivery. |
En het mailtje komt inderdaad direct aan op mijn pop3 account. (dit is een externe pop3, alles lijkt dus te werken.)
Eerst maar eens gekeken waar mijn sendmail stond. Dit was /usr/sbin/sendmail.
Toen de php.ini opgezocht en hem zo ingesteld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [mail function] ; For Win32 only. ;SMTP = localhost ; For Win32 only. ;sendmail_from = me@example.com ; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i"). sendmail_path = /usr/sbin/sendmail |
Dit lijkt mij juist.
Toen wou ik de mailfunctie maar eens gaan testen via een testscriptje.
Deze bevatte devolgende code:
code:
1
2
3
4
5
| <?PHP
error_reporting(E_ALL);
mail("iceman@*********", "test", "Just testing my php", "From: Test<********>");
?> |
Dit zou alle errors en warnings moeten laten zien. (Ook in mijn php.ini staat error_reporting op E_ALL, ook hier maar het zekere voor het onzekere genomen
Ik krijg alleen geen error c.q. warning te zien als hij geladen is. Ook de error_log van mijn apache laat niets zien over een fout in php.
Ik krijg ook geen locaal mailtje (op mijn root) dat hij iets niet kon verzenden.
Heeft iemand misschien een ideetje?
Ik heb op got gezocht, maar daar vond ik alleen maar posts van mensen waarbij hun sendmail niet goed werkte of waar hun php.ini niet goed ingesteld was. Dit is voor zover ik weet (van sendmail weet ik het zeker, van php.ini ben ik ook vrij zeker) niet het geval.
...