Toon posts:

Netwerkkaart stopt opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Topcom LAN card 115 gekocht en na het inpluggen in een lege PCI bus kan ik mijn computer niet helemaal meer opstarten. Hij stopt meteen. Het beeldscherm geeft ook geen signaal weer. Als ik de kaart verwijder werkt de pc 100%! Heeft er iemand een mogelijke oplossing?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer hem eens in een ander pci slot, misschien dat hij probs geeft icm een ander apparaat dat op je PCI hangt.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik geprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Is er misschien iets met de voltageverdeling ofzo?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 21:10:
dat heb ik geprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Is er misschien iets met de voltageverdeling ofzo?
mwah, lijkt me sterk dat het daar ligt, tenzij je een heel erge wokkietokkie voeding hebt.
Kaartje zelf kan ook gewoon brak zijn. Duw er eens een andere nic in.

Verwijderd

Topicstarter
Euh..nic?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:25

Jiffy

God, you're ugly!

Network Interface Card. Netwerkkaart dus... ;)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Owja :D, maar ik heb niet eens een andere. Ik heb er wel een oude ISDN kaart in zitten die ik niet meer gebruik. Kan ik die dan verwijderen? Mijn monitorkaart lijkt ook niet op te starten. De LEDjes gaan ook niet op groen over, ze blijven oranje.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Wat voor moederboard heb je? Merk/type?

Nederlander in België

Verwijderd

als je nou eens alle kaarten muv de video kaart en de netwerkkaart uit je pc haalt en dan eens probeert ?
misschien is het idd een conflict met andere hw in je pc

edit:

overigens zegt me het merk netwerkkaart niks... laat staan het type 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 21:29 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 21:23:
Owja :D, maar ik heb niet eens een andere. Ik heb er wel een oude ISDN kaart in zitten die ik niet meer gebruik. Kan ik die dan verwijderen? Mijn monitorkaart lijkt ook niet op te starten. De LEDjes gaan ook niet op groen over, ze blijven oranje.
Natuurlijk kan je die eruit halen...

Je monitorkaart? Ik veronderstel dat je je grafische kaart bedoelt :P Die heeft toch geen LEDjes voor zover ik weet... of bedoel je de LED op je beeldscherm?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
amour021 schreef op 17 juni 2004 @ 21:30:
[...]

Natuurlijk kan je die eruit halen...

Je monitorkaart? Ik veronderstel dat je je grafische kaart bedoelt :P Die heeft toch geen LEDjes voor zover ik weet... of bedoel je de LED op je beeldscherm?
Waarschijnlijk bedoelt hij de controlleledjes van het moederboard (aan de achterkant van de pc).

Die isdn kaart kun je er dan zo en zo wel uit laten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 21:27:

overigens zegt me het merk netwerkkaart niks... laat staan het type 8)7
Zal wel standaard realtec 8139B/C ding zijn. Meestal met zulke merken.

enne, Nature_1, hoor je wel postbeeps of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, das het rare, net daarvoor kapt hij gewoon met opstarten. Ik heb de grafische kaart verplaatst en de andere verwijdert mar hij doet nog steeds niets :(
Het was wel een goedkoop dingetje bij de mediamarkt. Waarschijnlijk herkent hij em niet ofzo. (BIOS?)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

* TERW_DAN had dus gelijk, een realtekkie.

maar ik zou vermoeden dat het kaartje kapot is als hij in geen enkel slot wil booten.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, even verhaal halen bij de winkel... maar iig bedankt voor de reacties!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07
Hmmz, heb precies hetzelfde probleem gehad met een linksys wireless kaartje.

Dacht ook dat't aan het kaartje zelf lag, maar na het omruilen bleek de nieuwe ook ervoor te zorgen dat't (relatief oude) systeem niet meer wou booten. Tot nu toe alleen nog maar gezien bij systemen met een PCI videokaart, en aan Nature_1's reacties te zien heeft hij ook een PCI videokaartje, oude bios zal wel moeite hebben met het verschil tussen een NIC en een videokaartje... :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe ik dat kan verhelpen?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Niet gewoon omruilen. Ook met oude Compaq machines met identieke kaartjes gehad. Boel omruilen en klaar.

Ik kreeg in een oude PIII 500 een memory error door een draadloos netwerkkaartje van Asus. Error in het geheugen op het adres .... en startte dus gewoon niet door. Nieuwe erin en het werkte.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1