Hallo,
Ik ben bezig met het opzetten van mijn nieuwe server met SCSI, oude is gecrasht met Clarkconnect erop. Ik heb het systeem draaien met 1 boot mdraid-array en 2 mdraid raid1 + lvm in striped modes (een soort raid 10
). De hele handel wordt via een initrd opgestart. Ik wil nu naar XFS-filesystem en ben een nieuwe kernel gaan compilen.
1ste poging; 2.4.26, werkte niet goed, zelfde probleem als hieronder. Ik heb toen kernel verwijderd.
2de poging; 2.4.26+ 2.4.26bk1 patch (dacht " weet ik zeker dat ik andere kernel gebruik") hoe?;
-extract linux-2.4.26.tar.bz2
-symbolic-link gemaakt van usr/src/linux naar kernel-source
-2.4.26-bk1-patch uitgevoerd
-make mrproper gedaan
-make menuconfig---> oude config-2.4.26 gebruikt met XFS in kernel in zooi modules eruit, gebruik ze toch nooit en wat network-modules erbij.
-make dep
-make bzImage
-make modules
-make modules_install
-System.map+bzImage naar /boot/ gegooid
-/etc/lilo.conf aangepast
-/sbin# lilo -v gedraaid, geen problemen
Tijdens booten va nnieuwe kernel zie ik dat er problemen zijn;
DEPMOD: CAN'T OPEN DEPENDENCIES FILES /lib/modules/2.4.26-bk1/modules.dep.
De vorige melding scrollt wil 30 keer over het scherm. Het systeem boot OK, de 3Com-kaart die als module is gecompileerd werkt OK. modules.dep bestaat in 2.4.26-bk1 directory.
Via dmesg wordt helemaal niet over de melding gerept!
/var/log/messages kan ik ook niets vinden.
/var/log/syslog idem.
Wat gaat er fout/ zou er fout kunnen gaan? De initrd-file boeit toch niet. Kan deze toch ongemoeid laten?! in welke logfiles moet ik zoeken om WEL de "DEPMOD: CAN'T OPEN DEP.........." meldingen te kunnen vinden?
Oh ja, deze forum en google bieden geen uitkomst
Ik ben bezig met het opzetten van mijn nieuwe server met SCSI, oude is gecrasht met Clarkconnect erop. Ik heb het systeem draaien met 1 boot mdraid-array en 2 mdraid raid1 + lvm in striped modes (een soort raid 10
1ste poging; 2.4.26, werkte niet goed, zelfde probleem als hieronder. Ik heb toen kernel verwijderd.
2de poging; 2.4.26+ 2.4.26bk1 patch (dacht " weet ik zeker dat ik andere kernel gebruik") hoe?;
-extract linux-2.4.26.tar.bz2
-symbolic-link gemaakt van usr/src/linux naar kernel-source
-2.4.26-bk1-patch uitgevoerd
-make mrproper gedaan
-make menuconfig---> oude config-2.4.26 gebruikt met XFS in kernel in zooi modules eruit, gebruik ze toch nooit en wat network-modules erbij.
-make dep
-make bzImage
-make modules
-make modules_install
-System.map+bzImage naar /boot/ gegooid
-/etc/lilo.conf aangepast
-/sbin# lilo -v gedraaid, geen problemen
Tijdens booten va nnieuwe kernel zie ik dat er problemen zijn;
DEPMOD: CAN'T OPEN DEPENDENCIES FILES /lib/modules/2.4.26-bk1/modules.dep.
De vorige melding scrollt wil 30 keer over het scherm. Het systeem boot OK, de 3Com-kaart die als module is gecompileerd werkt OK. modules.dep bestaat in 2.4.26-bk1 directory.
Via dmesg wordt helemaal niet over de melding gerept!
/var/log/messages kan ik ook niets vinden.
/var/log/syslog idem.
Wat gaat er fout/ zou er fout kunnen gaan? De initrd-file boeit toch niet. Kan deze toch ongemoeid laten?! in welke logfiles moet ik zoeken om WEL de "DEPMOD: CAN'T OPEN DEP.........." meldingen te kunnen vinden?
Oh ja, deze forum en google bieden geen uitkomst
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 20:26 ]