kan me share niet bereiken

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Obi Wan Kinobi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 11:39

Obi Wan Kinobi

May The Force Be With You

Topicstarter
ik weet niet hoe ik mijn probleem moet uitleggen zodat ik de juiste oplossing krijg voor mijn probleem.

nadat ik een upgradesetje had gehaald, en mijn oude pc doorging naar mijn vriendin, moest zij natuurlijk een en ander aan gegevens veilig stellen.

dat deed ze dus op mijn schijf.

nu heb ik iets met de machtigingen gedaan alleen kan ik niet meer presies herleiden wat dat was 8)7 .

mijn vraag is dan ook " weet iemand hoe je de machtigingen op een gedeelde map kan resetten / uitschakelen ?

de data staat zichtbaar op mijn schijf, maar ik heb er als admin geen rechten op om ze te bekijken of te kopieren. (ik weet dus niet hoe het wel zou kunnen)

als iemand een oplossing heb voor mijn probleem dan ben ik hem / haar ontzettend dankbaar

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

• peter007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08-2023
standaard staan je sharerechten op "everyone" "allow all".

dit kan je instellen door met je rechtermuisknop op de share te klikken en dan op sharing te klikken. hier kan je de rechten instellen.

LET OP!!!
voor een ntfs partitie heb je ook nog te maken met NTFS-permissies. deze zijn ook belangrijk. als je geen NTFS-rechten hebt, kom je alsnog de share niet in.

dit is de volgorde waarop windows checkt als je een share opvraagt.
- share permissies
- NTFS permissies.

beide moeten goed zijn. NTFS overruled niet, maar wordt gechecked nadat de share-permissies zijn gechecked.

NTFS-permissies zijn te weizigen door de eigenschappen van een map op te vragen, en dan het tabblad security op te vragen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, rechtermuisklik op de gesharde map, en je weet alles.

Rechtermuisklik -> Properties -> Security
Rechtermuisklik -> Properties -> Sharing -> Permissions

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.