Toon posts:

[Alg] Metrologic 9540 Barcode scanner USB/KBW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zelf gemaakt POS systeem, heb ik een barcode scanner nodig. Nu ben ik van plan om de metrologic 9540 te gaan aanschaffen. Ik zit echter met nog wat vragen. Ik heb de webshops gebeld, alleen daar wordt je niet veel wijzer van, dus ik vraag het maar hier, omdat er hier ongetwijfeld mensen zijn die er 1 hebben of er mee gewerkt hebben.

Die scanner is te krijgen in meerdere interfaces: Keyboard wedge, RS232, USB.

De seriele valt zoiezo af dus het gaat tussen die andere 2. Bij die keyboard wedge krijg je de barcodenummers binnen als gewone toetsaanslagen. Dus dit is geen probleem om dat via delphi binnen te krijgen (het systeem is gebouwd in delphi).

Maar liever koop ik de usb versie, alleen de vraag is of dit ook eenvoudig werkt om het barcode nummer binnen te krijgen? Op de website vind ik er ook niks van terug. Weet iemand of de driver die je moet installeren (ik neem tenminste aan dat die er is bij de USB versie) het als keyboard aanslagen simuleert, zodat het kwa programmeren geen probleem is om die informatie binnen te kunnen krijgen?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 17:45
Ligt eraan; als die USB driver zich installeert als keyboard driver krijg je de barcode ook als toetsaanslagen binnen.
Waarom valt de RS232 versie af? Heeft je POS geen serieele poort?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 12:23
Op internet even de specs sheet opgezocht: http://www.getphysicalsoftware.com/downloads/Ms9520.pdf

Verwijderd

Topicstarter
farlane schreef op 17 juni 2004 @ 19:35:
Ligt eraan; als die USB driver zich installeert als keyboard driver krijg je de barcode ook als toetsaanslagen binnen.
Ja dat is dus de vraag.
Waarom valt de RS232 versie af?
Omdat dit een stukje complexer is dan bij een keyboard wedge interface en tevens verdwijnt de serieele aansluiting.
Ja de specificaties heb ik al gezien, tevens zijn dit van de 9520 ipv de 9540

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 12:23
Waarom zou je een USB versie kopen? Je weet hoe keyboard wedge werkt en het is een bewezen techniek. Verder hoef je geen rechten te hebben op het systeem om een USB apparaat te installeren. Daarnaast heb je altijd wel een keyboard aansluiting maar op oudere systemen geen USB, mochten oude systemen eventueel voor je POS gebruikt worden. Wat is dus het voordeel van een USB geval?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat heeft dit in hemelsnaam met Programming & Webscripting te maken :?
Kan zo snel ook niet bedenken waar ie wel moet, even kijken...

.edit: Laten we Overige Hardware maar doen :)
PW -> OH

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2004 20:34 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 17 juni 2004 @ 20:14:
Waarom zou je een USB versie kopen? Je weet hoe keyboard wedge werkt en het is een bewezen techniek. Verder hoef je geen rechten te hebben op het systeem om een USB apparaat te installeren. Daarnaast heb je altijd wel een keyboard aansluiting maar op oudere systemen geen USB, mochten oude systemen eventueel voor je POS gebruikt worden. Wat is dus het voordeel van een USB geval?
Omdat USB voorlopig aanwezig zal zijn maar ps2 komt al bij bepaald moederbord niet voor. Dus eigenlijk voor in de toekomst.
.oisyn schreef op 17 juni 2004 @ 20:32:
Wat heeft dit in hemelsnaam met Programming & Webscripting te maken :?
Nou aangezien het allemaal draait om het uit lezen van de scanner d.m.v. een bepaalde programmeertaal en mijn vraag juist was of het bij een bepaalde interface "normaal" uitgelezen kan worden. Aangezien de programmeurs zich bezig houden met de koppeling met de barcode scanner leek mij dit de beste plaats. Maar het maakt voor de rest niks uit, dump hem maar ergens waar jij wil.
Pagina: 1