problemen netwerk, pingen lukt wel

Pagina: 1
Acties:

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
we hebben 3 computers staan, op elkaar aangesloten via een een breedband router. instellingen worden door dhcp toegewezen. Twee pc's hebben win xp, de derde win millennium (hopeloos eigenlijk maar het is niet anders) Via netwerk wizard heb ik geprobeerd een thuisnetwerk op te zetten, maar dit is nog niet gelukt. De xp's zien de andere computers wel maar krijgen geen toegang. De millennium blijft hangen als je hem naar andere computers laat zoeken. Alle drie de pc's kunnen naar elkaar pingen. Netbios staat aan, gateway is volgens mij ook check. Waar kan het nog aan liggen......begrijp er niks van. alvast bedankt.

ps internet is geen probleem

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
De xp's zien de andere computers wel maar krijgen geen toegang.
Maak een lokaal account aan op de "andere" PC met dezelfde naam en het zelfde wachtwoord als het account waarmee je op "de huidige" PC inlogd.

Als dit niet werkt:

Open start -> Uitvoeren -> secpol.msc

Ga naar Lokaal beleid -> Toewijzing van gebruiksrecht
Dubbelklik op "Deze computer vanaf het netwerk benaderen" en voeg daar een lokaal account of de groep aan toe die op die computer mag kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Virtugon op 17-06-2004 21:55 ]

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

Verwijderd

Heb je mappen gedeeld?? en heeft degene die bij de andere computer wil administrator rechten??? probeer deze 2 opties effe

• AjodokusK
secpol.msc is niet te vinden in windows ME......verder hebben alle pc's administrator rechten. Ik heb al wat mappen delen gezet, maar die zijn niet te zien.......echt hopeloos dit

Verwijderd

Probeer anders is op alle drie het protocol netbeui te installen, dit wil nog wel eens helpen.

• AjodokusK
wat doet netbui? iig bedankt

Verwijderd

AjodokusK schreef op 18 juni 2004 @ 18:11:
secpol.msc is niet te vinden in windows ME......verder hebben alle pc's administrator rechten. Ik heb al wat mappen delen gezet, maar die zijn niet te zien.......echt hopeloos dit
Mja, maakt niets uit of je administrator-rechten hebt of niet. Het gaat erom dat de client zich moet kunnen identificeren op de server (ergo: de account waarmee de client ingelogd is moet bestaan op de server, inclusief matchend password) en de betreffende account moet rechten hebben op de share en de NTFS-map.
Zorg dus dat je accounts gesynchroniseerd zijn en allemaal 100% zeker de goede rechten hebben op share- en NTFS-niveau.

Verwijderd

AjodokusK schreef op 18 juni 2004 @ 18:17:
wat doet netbui? iig bedankt
Het Netbeui protocol is vooral handig als er ook windows 98 computers in het netwerk zijn die niet gevonden worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 18:21 ]

Verwijderd

dit heeft er misschien niet veel betrekking op, maar maken alle drie de pc's gebruik van de zelfde werkgroep?, en heb je zelf een IP adres gemaakt?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Sorry hoor maar dit is volgens mij echt een heel erg bekend probleem. Maak op XP de netwerk diskette aan en voer uit op de ME bak.
Pagina: 1