[Leadtek A250] Vertekend beeld

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb een systeem waar een Leadtek A250 Geforce4 Ti 4600 inzit.

De laatste tijd geeft hij vertekend beeld weer zodra de PC wordt opgestart.
Ik heb het tijdelijk op kunnen lossen door een lege CD hoes zo in de kast te plaatsen dat hij de kaart van onderen ondersteunt en als het ware naar boven wrikt.

Hierdoor werkt de kaart, maar bij langdurig gebruik (lees: enkele uren) zie je rare gestippelde lijnen in beeld komen.

Ik dacht dat het aan de AGP slot van het moederbord lag (MSI KT4 Ultra) of aan de voeding (Q-Tec 550W). De videokaart deed in een compleet ander systeem precies hetzelfde.

Mensen die deze videokaart kennen weten dat Leadtek hier een dikke heatsink met 2 fans op heeft geplakt. Daar is niets mis mee. Fysiek heb ik de kaart bekeken en ik kan geen beschadigingen ontdekken.

Inmiddels ben ik al een aantal maandjes verder en wil ik het moederbord vervangen met een nieuwere type. Heb de moederbord inmiddels vervangen maar, nu heb ik hetzelfde probleem weer en ik wil graag weten hoe ik dit het beste kan oplossen.'t Is een oude kaart waar geen garantie meer op zit :'(

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
welkom in de wondere wereld van de leadtek TI-4x00 serie :P

ik heb zelf de TI-4400 en die is in 14 maanden al 2x stuk gegaan. de 1e keer met dezelfde problemen als jouw kaart, verticale groen/gele strepen. Dat is meestal een geheugen probleem. Op de videokaart zaten er blijkbaar wat componenten losjes want zodra ik het koelblok samendrukte terwijl de pc aanstond dan verdwenen de strepen.

De 2e keer was de kaart na 13 maanden compleet dood. :(

gelukkig heeft leadtek 2 jaar garantie :) In mijn geval was het zo dat de importeur van de winkel waar ik em gekocht had failliet was gegaan. Daardoor was er bij leadtek een uitzondering zodat je de garantie direkt met leadtek kon afhandelen.

Verwijderd

Videokaart is gaar. Valt weinig aan te doen dan een nieuwe te kopen, of doorgaan zoals het nu gaat.

p.s. mijn vorige Leadtek heeft het best lang vol gehouden... jaartje of 4, maar ja... toen was hij dan ook in een keer helemaal gaar.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Goed, ik wou aparte cooling voor deze kaart gaan kopen, maar ik wil graag wat zekerheid over het volgende:

Is de Zalman ZM80C-HP geschikt voor de Leadtek A250 ?
En zal daarmee dit artifact probleem ermee kunnen verhelpen?

Op de Zalman website stond bij de ZM80A-HP dat je aparte heatblokken erbij kreeg. Een brede versie en een kleine versie. Krijg je ook brede heatblokken bij de ZM80C-HP?

[ Voor 21% gewijzigd door pSycho-Y2K op 15-07-2004 15:11 ]

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
je kaart is defect, geen koelblok zal daartegen helpen :)