[bbNed] Upgrade wordt teruggedraaid!

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:51
GRRRRRRRRRRR! :( Ik ben laaiend.

Het zit zo: Ik ben begin maart 150 meter hemelsbreed verhuist. KPN is nogal knullig geweest in het leggen van de telefoonlijnen.

In mijn oude huis (bouwjaar 1985) zat ik op 2224 meter van de centrale.
Ik had hier een ADSL Basic (2mbit) abbo.

In mijn nieuwe huis (nieuwbouw) zit ik op 3880 meter van de centrale.
KPN zegt: Je krijgt alleen maar lite. Ik denk; dikke vinger ik ga het wel via bbNed regelen.

Na enig zoekwerk en met hulp van mede-GoTters ben ik op Cistron gestuit, die dus kennelijk bij uitzondering wél bereid zijn om individueel te upgraden. Afijn, na enige weken zeuren heb ik dan eindelijk een nieuw profiel ingeregeld gekregen.
Jippie! Mijn verbinding draaide voortreffelijk op 1024/512 met zeer lage pings!
Na anderhalve week werd ik teruggebeld door de administratie van Cistron, of alles naar wens was. Jawel, dat was prima. Afijn zij dus het papierwerk (en de betaling) regelen.

Merk ik opeens eergisteravond dat mijn upload maar 25kb/s ging toen ik wat naar een vriend stuurde. Ik :? ... Ik naar speedtest.nl .... hmm 55kb/s down en 25kb/s up. Is mijn oude profiel weer teruggezet!

Ik heb zojuist verontwaardigd gebeld naar de Cistron Helpdesk. Wat blijkt:
bbNed heeft de administratieve verwerking doorgekregen en geconstateerd dat ik verder dan 3km van de centrale woon. En dus botweg mijn DSLAM profiel teruggezet... Terwijl het uitstekend functioneerde!!

Ik word zo woest om dit bureaucratisch gehannes! Het heeft me weken gekost om het voor elkaar te krijgen, en dan werkt het uiteindelijk naar volle tevredenheid en dan draaien ze het zomaar terug.

Morgen word ik als het goed is teruggebeld door iemand van Cistron die de upgrade in eerste instantie voor mij heeft gerealiseerd. Ik ben benieuwd wat de beste man mij te vertellen heeft, maar de jongen die ik zojuist aan de lijn had zei dat de kans groot was dat ik permanent vast zou zitten aan de 512/256!! :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14
ehhh...... dus het "fabeltje" dat je op hogere afstanden alleenmaar lite kan halen klopt dus niet?

Want bij jou heeft het gewoon goed gewerkt? :S.. Waarom zouden ze dat doen dan?

maaruh.. iig veel succes... Keep us updated :)

Verwijderd

Mag je wel eens aan die gozer vragen wat voor hun de reden was om dit te doen. Ik zie het nadeel er niet echt van in, behalve dan dat de ping wat langer duurt en dat dat misschien bepaalde processen bij hun vertraagd. Maar ik weet het niet waarom ze zoiets zouden doen.......

• ScuL
SyS_ErroR schreef op 17 juni 2004 @ 18:20:
ehhh...... dus het "fabeltje" dat je op hogere afstanden alleenmaar lite kan halen klopt dus niet?
Dat is inderdaad sterk individueel. Hangt af van lijnafstand en kwaliteit. Volgens mijn modemstatistieken moet ik tot 5mbit down en 670kbit up kunnen halen.
Het werkte ook uitstekend ja.. :{

KPN is voor zover ik weet niet bereid om in individuele gevallen te upgraden, bbNed (deed? :?) dat wel.

[ Voor 50% gewijzigd door ScuL op 17-06-2004 18:33 ]

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 13:52
Dat wordt dan toch kabel :P Zit nix anders op.
Volgens mij heeft het namelijk vooral juridische voeten in de aarde.
Ze kunnen je niets meer garanderen dat je 1mbit / 512kbits haalt en dan wordt het moeilijk voor hun. Je zou ze immers in gebreke kunnen gaan stellen als je je snelheid niet haalt.

Als je echt op 512/256 blijft hangen raad ik je aan maar voor de lokale kabelboer te gaan.... ;)

• ScuL
Ik kan hier geen kabel krijgen.
Gehaktbal schreef op 17 juni 2004 @ 18:23:
Volgens mij heeft het namelijk vooral juridische voeten in de aarde.
Ze kunnen je niets meer garanderen dat je 1mbit / 512kbits haalt en dan wordt het moeilijk voor hun. Je zou ze immers in gebreke kunnen gaan stellen als je je snelheid niet haalt.
Ik heb toen ik de individuele upgrade aanvroeg speciaal opgemerkt dat ik bereid was kosten te voldoen mits de gewenste snelheid niet werd bereikt en ik weer terug moest. Dat was juridisch en administratief gezien geen probleem. Ook heb ik gezegd dat ik alle verantwoordelijkheid op me zou nemen. Ook geen punt.. En ten derde.. de snelheid werd behaald en de verbinding was stabiel.

[ Voor 98% gewijzigd door ScuL op 17-06-2004 18:27 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ook er aan gedacht dat :
- misschien jouw versterkte ADSL-lijn andere lijnen kan storen ?
- BBNED gebonden is aan een contract met KPN, waarin dit staat voorgeschreven (en je dus de mazzel hebt gehad iemand te treffen die daar niet aan dacht, maar nu is teruggefloten ) ?

eagle

• ScuL
De lijn an sich is niet versterkt hoor. SNR waardes en andere dB getallen zijn nog hetzelfde als voorheen. Ze hebben alleen het profiel veranderd.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Brothar schreef op 17 juni 2004 @ 18:26:
Ook er aan gedacht dat :
BBNED gebonden is aan een contract met KPN, waarin dit staat voorgeschreven (en je dus de mazzel hebt gehad iemand te treffen die daar niet aan dacht, maar nu is teruggefloten ) ?
Dat is echt de eerste keer dat ik dat hoor en ik geloof er echt helemaal geen reet van.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
BabyXL maakt er geen probleem van om trail-and-error toe te passen qua maximale snelheid op langere lijnen proberen en aanbieden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-ScuL- schreef op 17 juni 2004 @ 18:27:
De lijn an sich is niet versterkt hoor. SNR waardes en andere dB getallen zijn nog hetzelfde als voorheen. Ze hebben alleen het profiel veranderd.
Normaal gesproken gaat je SNR omhoog als er een lagere snelheid wordt ingesteld.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 18:10
Ik zit hier met een soort gelijk probleem. :(
Ik woon volgens de cistron postcode check op: 3750 meter van de centrale.
Ik kan omdat ik meer dan 3000 meter van de centrale woon max. een 512 kbit verbinding afsluiten. :r
De adsl check van kpn geeft aan dat ik (met isdn) max. een lite abbo mag afsluiten (1024 kbit). En op met PTSN kan ik tot max. een basic abbo (2048 kbit).

Het grappige van alles ik ooit begonnen ben 512 kbit down en 128 kbit up. En dankzij alle upgrades van de "adsl oorlog" op een snelheid zit van 2240 kbit down en 416 up.
Aan mijn download merk ik wel dat ik ver van de centrale zit. Maar verder heb ik totaal niets te klagen:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jun 17 2004 om 23:26:25 UTC+0200)

Download : 234.0 KByte/sec
Upload : 41.6 KByte/sec
Connection : 926.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms
EN dit alles i.c.m. met ISDN
Ik kwam achter dit alles toen ik dacht om over te stappen naar een bbned provider. Na dit te weten te komen heb ik heb mijn overstap maar achterwegen gelaten. Ik wist toen niet dat cistron bereid was invidueel te kijken voor e.v.t. verhogen van het pakket.

[ Voor 3% gewijzigd door MasterM op 17-06-2004 23:32 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
MasterM schreef op 17 juni 2004 @ 23:30:
Ik zit hier met een soort gelijk probleem. :(
Ik woon volgens de cistron postcode check op: 3750 meter van de centrale.
Ik kan omdat ik meer dan 3000 meter van de centrale woon max. een 512 kbit verbinding afsluiten. :r
De adsl check van kpn geeft aan dat ik (met isdn) max. een lite abbo mag afsluiten (1024 kbit). En op met PTSN kan ik tot max. een basic abbo (2048 kbit).

Het grappige van alles ik ooit begonnen ben 512 kbit down en 128 kbit up. En dankzij alle upgrades van de "adsl oorlog" op een snelheid zit van 2240 kbit down en 416 up.
Aan mijn download merk ik wel dat ik ver van de centrale zit. Maar verder heb ik totaal niets te klagen:

[...]

EN dit alles i.c.m. met ISDN
Ik kwam achter dit alles toen ik dacht om over te stappen naar een bbned provider. Na dit te weten te komen heb ik heb mijn overstap maar achterwegen gelaten. Ik wist toen niet dat cistron bereid was invidueel te kijken voor e.v.t. verhogen van het pakket.
Ik geloof dat BBned niet echt mee wil werken vooralsnog. BabyXL maakt er voor zover ik weet geen probleem van.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ScuL
bjck schreef op 17 juni 2004 @ 23:17:
BabyXL maakt er geen probleem van om trail-and-error toe te passen qua maximale snelheid op langere lijnen proberen en aanbieden.
Kan ik hier ook niet krijgen :{
epias schreef op 17 juni 2004 @ 23:23:
[...]
Normaal gesproken gaat je SNR omhoog als er een lagere snelheid wordt ingesteld.
Zou kunnen :o

[ Voor 29% gewijzigd door ScuL op 18-06-2004 12:08 ]

Verwijderd

Toch leuk dat ikzelf op 2998 meter (Geloof het of niet) van de centrale af zit,
en met een 8mb lijn rond de 1150kb/s ga op speedtest.nl

:|

EDIT: ook vind ik cistron zelf een matige provider, probeer het eens bij www.iae.nl

(8mb = 64ep/m)

ook speedxs en fast-xs hebben snellere/goedkopere abbonementen dan Cistron.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 12:20 ]

• ScuL
Nou ik ben niet echt ontevreden over Cistron, het is wat duur maar de verbinding is (en was) mega stabiel. Pings zijn laag en de helpdesk is vrij snel bereikbaar.
Tevens waren zij bereid om mee te werken aan mijn upgrade.. maar kennelijk worden ze nu door bbNed op het matje geroepen :{

Pagina: 1