Hey,
Ik ben voor stage bezig met een database voor de inventarisatie van de school-computers.
Ik heb hem bijna af alleen ik zit met 1 klein probleempje.
Ik heb een soort backp funtie gemaakt via een batchfile die de actieve database kopieert. Ik wil deze batchfile oproepen d.m.v een knop/link.
Nu komt het probleem,
Het is nog niet zeker waar de database kmt te staan en of ie op dezelfde plaats blijft staan. dit is dus het probleem want als je een bestand wil starten MOET je het pad opgeven.
Is er een manier dat ie automatisch het pad pakt waar de database instaat
voorbeeld:
de database staat in c:\inventory\inventory.mdb
de batch file staat in c:\inventory\backup.bat
nu moet ik in vb dus aangeven dat de batchfile daar staat, maar deze locatie kan dus nog wel eens veranderen
ik heb al met verschillende ideeen zitten klooien
- CurDir
- SendKeys
- %directory%
Maar ik kom er niet uit
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb
Ik ben voor stage bezig met een database voor de inventarisatie van de school-computers.
Ik heb hem bijna af alleen ik zit met 1 klein probleempje.
Ik heb een soort backp funtie gemaakt via een batchfile die de actieve database kopieert. Ik wil deze batchfile oproepen d.m.v een knop/link.
Nu komt het probleem,
Het is nog niet zeker waar de database kmt te staan en of ie op dezelfde plaats blijft staan. dit is dus het probleem want als je een bestand wil starten MOET je het pad opgeven.
Is er een manier dat ie automatisch het pad pakt waar de database instaat
voorbeeld:
de database staat in c:\inventory\inventory.mdb
de batch file staat in c:\inventory\backup.bat
nu moet ik in vb dus aangeven dat de batchfile daar staat, maar deze locatie kan dus nog wel eens veranderen
ik heb al met verschillende ideeen zitten klooien
- CurDir
- SendKeys
- %directory%
Maar ik kom er niet uit
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb