Toon posts:

raar hokje bij svcd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik wil SVCD afspelen, het beeld is goed maar ik krijg ook een raar vierhoekje dat beweegt door het beeld heen, dit is namelijk bij elke SVCD, ik denk dat het 1 of andere codec is, de vraag is hoe kom ik er vanaf?
zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben/hadden?

alvast bedankt

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Plaats eens een screenshot, dan kunnen we zien wat je precies beloelt. Zijn ze een andere kleur, of passen ze kwa kleur wel bij de rest. Volgens mij zijn het namelijk gewoon compressie artifacts.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• WASonline
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
ik heb wel ooit zo'n wit vierkant hokje in de rechterbovenkant van het scherm gehad bij svcd.. dit kwam bij mij door een bepaalde codec. Alleen bij mij bewoog ie niet

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57
Welke software gebruik je? Of speel je hem af op een standalone DVD speler?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klinkt als de Elecard-codec, dit is inderdaad een hokje met daarin nog meer transparante hokjes (moeilijk te beschrijven) en deze gaat door het beeld dansen als je trial voorbij is. Ik zou deze codec er dus even afgooien en een andere regelen, bijvoorbeeld door een software DVD-speler te installeren zoals WinDVD of PowerDVD die automatisch met zijn eigen SVCD-codecs komt.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Is het toevallig een gedownloadde film die net in de bios te zien is? Daar heb ik zo'n vierkantje wel eens door het beeld zien schuiven.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Genghis Khan schreef op 17 juni 2004 @ 17:44:
Klinkt als de Elecard-codec, dit is inderdaad een hokje met daarin nog meer transparante hokjes (moeilijk te beschrijven) en deze gaat door het beeld dansen als je trial voorbij is. Ik zou deze codec er dus even afgooien en een andere regelen, bijvoorbeeld door een software DVD-speler te installeren zoals WinDVD of PowerDVD die automatisch met zijn eigen SVCD-codecs komt.
Of probeer een gratis player zoals vlc, mplayer voor win32 of mplayerc

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
RudiVader schreef op 17 juni 2004 @ 17:44:
Is het toevallig een gedownloadde film die net in de bios te zien is? Daar heb ik zo'n vierkantje wel eens door het beeld zien schuiven.
klopt ja, maar ik ga idd even proberen om de elecard te verwijderen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 17:42:
[...]

klopt ja, maar ik ga idd even proberen om de elecard te verwijderen
had idd een codec pakket met een elecard bestand erin, heb codec pakket weggegooit en de film doet het perfect zonder zo'n rot vierkantje, bedankt voor de reacties!!
Pagina: 1