kun je een grote HD (>8GB) gewoon op een Pentium 75 PC aansluiten? Ik heb voorlopig niet meer info over de PC, alleen dat het een Fujitsu is, ik krijg binnenkort het boekje ervan. Ik stel deze vraag omdat ik veel hoorde dat zoiets bij 486-ers niet kon, dus ik dacht dat het bij Pentium-pc's misschien ook niet kon. Is het gemiddelde Pentium moederbord eigenlijk flash-upgradable? (ik heb heel het Pentium I tijdperk overgeslagen, ik ging van een 486 sx/25 naar een PII 350, nu heb ik al een 366...)
Ik weet wel dat je er meestal een driver ofzo bij krijgt of kunt downloaden
Ik had tijdens een defect aan mijn mobo mijn Maxtor van 20.4 GB in mijn 486 gegooid. Met een speciaal proggie dat je bootsector aanapst (nee er gaat niks verloren) en misschien nog een TSR (kan ik me niet meer herinneren) deed ie het gewoon.
Moet je ff kijken op de homepages van Western Digital/Maxtor/wat voor merk je wilde kopen...
Ik had tijdens een defect aan mijn mobo mijn Maxtor van 20.4 GB in mijn 486 gegooid. Met een speciaal proggie dat je bootsector aanapst (nee er gaat niks verloren) en misschien nog een TSR (kan ik me niet meer herinneren) deed ie het gewoon.
Moet je ff kijken op de homepages van Western Digital/Maxtor/wat voor merk je wilde kopen...
Ik heb pas geleden een 12.7 gb harddisk in mijn server gedaan. De bios geeft maar 8 gig aan, maar Windows NT 4.0 server en Linux zien wel gewoon de volle 12 gieg, maar ik weet niet of dit altijd zo werkt.
Oh ja, de bios stond trouwens op auto detect en detecteerde wel de naam van de harddisk.
Oh ja, de bios stond trouwens op auto detect en detecteerde wel de naam van de harddisk.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
ja pentium 1 moederplankjes zijn ook te flashen! Moet je doen ook! Zal zekers werken!
bedankt, maar de persoon voor wie ik het zou doen, laat 't gewoon in de winkel doen, dan kennen ze 't daar lekker oplossen }:->
Ik ken een dewd, en die heeft een 17 gb schijf in z'n p75 zitten, dus het zit wel snor (hij draait wel alleen linux)
\o/
Verwijderd
Groter dan 8Gb heeft niets met je processor te maken, maar met de bios van het beestje.
De meeste oudere biossen kunnen dat niet aan. P75 is een grens geval, je hebt ze met en zonder flash bios, en wel of niet herkennen van >8Gb.
Die proggies die de bios aanpassen zijn redelijk riskant. Ze passen inderdaad je bootsector aan, en plaatsen een tsr bestandje op je hd.
Het gevaar is dat sommige virussen exact hetzelfde doen, en dus de bootsector overschrijven, waardoor je hd dus niet meer benaderbaar is, en niets rest dan een complete herinstall.
Virus scannen kan dit niet oplossen, omdat die de bootsector ook niet terug kan zetten met de settings voor die grotere harddisk.
De meeste oudere biossen kunnen dat niet aan. P75 is een grens geval, je hebt ze met en zonder flash bios, en wel of niet herkennen van >8Gb.
Die proggies die de bios aanpassen zijn redelijk riskant. Ze passen inderdaad je bootsector aan, en plaatsen een tsr bestandje op je hd.
Het gevaar is dat sommige virussen exact hetzelfde doen, en dus de bootsector overschrijven, waardoor je hd dus niet meer benaderbaar is, en niets rest dan een complete herinstall.
Virus scannen kan dit niet oplossen, omdat die de bootsector ook niet terug kan zetten met de settings voor die grotere harddisk.
Pagina: 1