[garantie vragen] een goede site

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
De laatste tijd ( ik maak me er ook schuldig aan) komen er meer vragen op GOT over garantie, en rechten en plichten

Zelf heb ik ook een klein geschil, en ben even op internet gaan zoeken.
Daar ondekte ik de volgende site
http://www.staiksterk.nl/

Het lijkt mij handig om deze site in de FAQ van bijvoorbeeld gadget talk en stuffis generalis te plaatsen

Waarom deze site:

De website Staiksterk.nl geeft alle burgers van Nederland informatie over hun rechten en plichten als consument bij problemen met een product of een dienst.

In enkele stappen vindt u een gericht advies, met praktijkvoorbeelden en een verwijzing naar consumentenorganisaties.

Staiksterk.nl wil consumenten op de best mogelijke manier helpen. Aangezien deze website nog in opbouw is, stellen wij uw suggesties voor verbetering zeer op prijs. Stuur uw ideeën naar staiksterk@postbus51.nl. U kunt hier overigens niet om advies vragen.

Deze website is een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken . De projectuitvoering was in handen van ICTU . De Consumentenbond en Stichting De Ombudsman verzorgden de teksten. Staiksterk.nl wordt beheerd door Postbus 51.

Meer informatie over deze website.

De website Staiksterk.nl geeft alle burgers van Nederland informatie over hun rechten en plichten als consument bij problemen met een product of een dienst.

In enkele stappen vindt u een gericht advies, met praktijkvoorbeelden en een verwijzing naar consumentenorganisaties.

Staiksterk.nl wil consumenten op de best mogelijke manier helpen. Aangezien deze website nog in opbouw is, stellen wij uw suggesties voor verbetering zeer op prijs. Stuur uw ideeën naar staiksterk@postbus51.nl. U kunt hier overigens niet om advies vragen.

Deze website is een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken . De projectuitvoering was in handen van ICTU . De Consumentenbond en Stichting De Ombudsman verzorgden de teksten. Staiksterk.nl wordt beheerd door Postbus 51.

Ik denk dat alle partijen die in Nederland consumenten aan deze site meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

weeraanmelden schreef op 17 juni 2004 @ 16:55:
Het lijkt mij handig om deze site in de FAQ van bijvoorbeeld gadget talk en stuffis generalis te plaatsen
Waarom alleen daar? Mogen de videokaartkopers in Videoplanken & Beeldkanonnen en harddiskkopers in Opslagmedia & I/O Controllers geen garantie claimen? ;)

Ik weet overigens niet in hoeverre het echt relevant is om overal te tonen, maar wel een handige bookmark an sich.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bekende site ja :)
curry684 schreef op 17 juni 2004 @ 17:03:
Waarom alleen daar? Mogen de videokaartkopers in Videoplanken & Beeldkanonnen en harddiskkopers in Opslagmedia & I/O Controllers geen garantie claimen? ;)
dus:
weeraanmelden schreef op 17 juni 2004 @ 16:55:
De laatste tijd ( ik maak me er ook schuldig aan) komen er meer vragen op GOT over garantie, en rechten en plichten
:+
Een FAQ-item is meestal omdat het vaak is gevraagd en dat gebeurdt steeds in SG ;)

Maar in SG zeker geen verkeerde: al hebben inderdaad (ook) heel wat niet zelf-repareerbare zaken in de hardwarefora er mee te maken.

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 17-06-2004 17:08 . Reden: O-) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

F_J_K schreef op 17 juni 2004 @ 17:07:
Bekende site ja :)

[...]

dus:
[...]

:+
Een FAQ-item is meestal omdat het vaak is gevraagd en dat gebeurdt steeds in SG ;)

Maar in SG zeker geen verkeerde: al hebben inderdaad (ook) heel wat niet zelf-repareerbare zaken in de hardwarefora er mee te maken.
Het is ook vaak zo dat "garantie vragen" of iets anders wat met jurisdictie te maken heeft in een Software / hardware matig fora staat, word gemoved na SG. Want het heeft dan namelijk meer te maken met de 'niet computer gerelateerd' iets te maken. :)
Ik hoop dat ik me nu goed uitdruk ;)

Het lijkt me ook handiger om 'als er een faq zou komen' het te plaatsen in SG, en dat er linkjes in de faq's van andere fora naar de SG faq gaan.

offtopic:
F_J_K :> :w

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik verplaats inderdaad altijd topics met garantieperikelen richting Stuffis Generalis. Alleen maar vanwege het simpele feit dat het feitelijke probleem an sich to-taal niks met het gekochte product (CPU, mobo, geheugen, HDD, you name it) te maken heeft. Het gaat veelal gewoon om een probleem tussen de koper en de verkoper danwel de fabrikant. Zulke semi-juridische discussies passen beter in SG :)

Maar de Sta Ik Sterk link dat de topicstarter daar noemt is inderdaad een goeie. Het is wel een plaatsje waard in de FAQ :)

edit:
Toegevoegd aan de FAQ's van PMG en OM, zie onderaan de eerste alinea van het Welkom-gedeelte ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 17-06-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Grmble ..

Fixed, ik heb even "http://" ervoor gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is al een keer eerder voorgesteld om in de FAQ te zetten, wat mij betreft komt er zelfs een heel stuk over consumentenrecht in de FAQ te staan, maar dat is toen niet gedaan omdat we geen recht-forum zijn. Ik vind dat een beetje raar, want het is gewoon een veelgestelde vraag, eentje die je dus in de FAQ zou moten zettten :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1