McAfee 5 plots wegna update datbestanden

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44
Goed, ik trek in mijn titel al een redelijke conclusie, maar da's dus nog niet helemaal zeker. Feit is dat sinds vandaag op deze redelijk oude PC 'ons McAfee tray-icon niet meer in de ruimte voor tray-icons staat', en dat als ik niet het regeltje van de McAfee scanner uit de autoexec trek, dat dan heel Windows niet meer opstart. En zoals misschien al duidelijk, is het laatste wat ik er in ieder geval op heb gedaan een dat-bestand-update gisteravond (ik ben een van de eersten die wel weet wat het laatste was dat er is gebeurt :+). Ik heb geprobeert housecall.nl uit te voeren nadien, maar die wil niet om onbekende reden, en de on-demand scanner van McAfee crasht ook tijdens initialiseren.
Ook heb ik geprobeert met het superdat bestand op McAfee.com de dat-update terug te draaien, maar dan krijg ik de melding 'Could not read from registry', en dan houd die toepassing het ook voor gezien.
T gaat om n WIndows 98 machine (update vanuit Windows 95) met McAfee 5, ik gloof OEM. Als iemand mij zou kunnen helpen, graag :).

oja, vanavond (17 juni) werk ik van 5 tot 8, en eet ik daarna, dus verwacht geen inmediate reply ;).

[ Voor 14% gewijzigd door RSpliet op 17-06-2004 22:18 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• RSpliet
echt niemand die mij kan helpen? Ik heb wel wat geprobeert te zoekn op google, maar omdat het een redelijk lastig te defineren fout is (zit in elke McAfee 5 toepassing), en de fout van die dat-updater niet te vinden is op google, word dat voor mij erg lastig. Intussen durft m'n vader t internet niet op, omdat dat onveilig zou zijn (met 2 firewalls ertussen... maargoed, beter voorzichtig dan ja-k[n/l]ikkend.
Ik ben in ieder geval redelijk ten einde raad :/

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

maar gebeurde dit nou nadat je hat ge-update of daarvoor al?
Ik kan het niet echt duidelijk uit je tekst halen.

En betekent dit ook dat mcafee dus helemaal niet meer werkt en op geen mogelijke manier is op te starten?

Je zou kunnen proberen om AntiVir te downloaden en te draaien.
Het is hier te vinden.

Wel eerst updaten natuurlijk voordat je begint met scannen.

En zijn er nog meer vreemde dingen op je pc gaande, die normaal niet gebruikelijk waren?

• RSpliet
startpost niet duidelijk genoeg of onsamehangend, dan ga ik t ff verduidelijken :)
Geen enkel virusscannend component van McAfee werkt nog. In de autoexec stond een regeltje die ervoor zorgt dat bij t opstarten McAfee de bestanden direct in C scant. Na mijn laatste dat-update kwam mijn broertje ineens naar mij toe 'De PC doet t niet'. Ik kijken, en ja hoor, McAfee deed niks meer. Of dit met elkaar te maken heeft of niet weet ik niet helemaal zeker, het lijkt mij wel aannemelijk. Ik dus voor dat regeltje rem knallen (in veilige modus), en ja heur, hij start weer op, dit maal met de melding dat avsynmgr een ongeldige bewerking heeft uitgevoert. Ik ff de on-demand scanner starten, en ook die overleeft het niet en gaat gruwelijk ten onder. Okee, iets is dus serieus aan de hand, en ik vermoedde dat het aan de dat bestanden lag. Ik heb dus de laatste superdat gedownload van McAfee.com, maar deze wilde niet uitvoeren. Deze eindigde met de melding 'Could not read from registry.' en sloot zichzelf vervolgens af.
Okee, ik voelde dus nattigheid, en probeerde meteen housecall.nl. Helaas, die mocht niet snel genoeg werken, en was ik redelijk ten einde raad, dus heb ik hier gepost. Housecall wilt nu wel werken, maar vind geen virussen. Verdere gekke dingen doen zich trouwens niet voor. Ik heb wat op google geprobeert te zoeken hierna, maar dit zocht gewoon niet... de foutmeldingen waren onvindbaar, en wat het probleem is weet ik ook niet helemaal, dus dat zoekt erg lastig. Een reinstall had ik gepoogd, als ik de cd-rom had. T is echter een OEM versie, en daar hebben wij geen CD van.

Als men dit duidelijker vind dan de startpost zal ik strakjes even editten, eerst housecall eroverheen.

[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 18-06-2004 22:49 ]

• RSpliet
Echt niemand die mij hierbij wellicht wel mee zou kunnen helpen? :S

Verwijderd

Heb je toevallig engine 4.1.6.0?
(Dit zal wel ergens bij Help -> about staan.)

Zo ja dan moet je je engine updaten. Vanaf DAT file 4367 wordt deze engine niet meer ondersteund.
Zie:
https://knowledgemap.nai....owledgeBase&iterationID=1

• RSpliet
Knarfy, tnx :). Na die update mocht het weer werken, vraag ik mij alleen af waarom die update central zelf niet de engine update, of op z'n minst waarschuwt. Maargoed, dit vind ik er een voor de FAQ ;), nogmaals bedankt.

Verwijderd

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 20 juni 2004 @ 10:02:
Knarfy, tnx :). Na die update mocht het weer werken, vraag ik mij alleen af waarom die update central zelf niet de engine update, of op z'n minst waarschuwt. Maargoed, dit vind ik er een voor de FAQ ;), nogmaals bedankt.
Ik heb er ook erge last van gehad. Woensdag avond werd deze nieuwe DAT file automatisch op twee Qmail Linux mail servers geinstalleerd. Op dat moment vrat McAfee gelijk alle CPU power op. Dus donderdag ochtend had ik wat te doen :).
Alleen was er toen erg weinig te vinden over dit probleem. En een ander probleem was dat Red Hat 7.3 geen GCC 3.2 ondersteund. En de nieuwe engine heeft dit natuurlijk nodig. Dit waren nog eens extra problemen erbij. Dus dat waren een paar spannende uurtjes :).

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

De oudere NAI producten hebben geen auto update functie voor de engine.
Maar wees eerlijk... je controleert je versie nummers toch wel eens in de 6 maanden

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Pagina: 1