[2k>2k3] Tips voor uitvoeren migratie? *

Pagina: 1
Acties:

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025
Wij gaan deze zomer op school een upgrade van 2000 naar 2003 doorvoeren, waarbij ook een hoeveelheid hardware moet vernieuwd worden.

We hebben server2000 en serverris. Server2000 is de server die gebruikt wordt door de administratie, zowel als file en applicatieserver. Serverris is ris file en ghost server, vooral voor de ICT coördinatie. De volledige migratie moet gebeuren op pakweg 2 werkweken. Dit zou eigenlijk gemakkelijk moeten lukken, maar aangezien wij niet in het weekend willen werken heb ik dus ene plan gemaakt waarbij we dus steeds minstens 1 server hebben waarop de mensen kunnen werken. Het zal wel werk met zich meebrengen (clients herconfigureren) maar minder stress dan wanneer wij dit drukdrukduk in een weekend doen.

Dit is het grote plan :

1. Backup nemen van alle data
2. FULL Backup nemen van server2000
3. FULL Backup nemen van 1-sleerling
4. FULL Backup nemen van 1-swisad
5. FULL Backup nemen van 1-serverris
6. Serverris data op een Backup schijf plaatsen
7. Serverris uit het domein halen
8. Serverris hardware versteken, sata raid met OS, ATA raid voor data
9. Serverris herinstalleren (2003), dcpromo doen
10. Data terugzetten op serverris (vanop backup) Shares en rechten terug instellen. Scripts aanpassen.
11. Data van server2000 backuppen op schijf, overzetten naar serverris
12. Administratie gebruik laten maken van serverris als bestandsserver. Alles applicaties overzetten naar serverris (klasraad, wisacc, wisadmin, biblius, badges,virusscanner)
13. Server2000 demoten en uit domein halen
14. Server2000 hardware aanpassen, raid controller (sx600), 80 gig OS 160 gig data
15. Server2000 win2k3 installatie doen, alle data overzetten en services overzetten, scripts aanpassen en mensen daarvan gebruik laten maken.
16. Serverris leeg maken en inrichten als RIS en file server.

Zouden jullie stappen omdraaien, misschien extra dingen doen ? Het is vooral de grote lijn die ik een beetje wil bevestigd zien, aangezien het de eerste keer is dat we zoiets groots doen. Misschien dat mensen met ervaring in migraties hun mening kunnen geven over waarom deze manier al dan niet goed is.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even een kleine titeledit; het OS in je topictitel is wel handig :)

Upgradetraject - Bemerkingen > [2k>2k3] Tips voor uitvoeren migratie? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je niet gewoon 2000 in 1 keer upgraden naar 2003.

Net zo makkelijk toch..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

upgrades zuigen.
Naast dat je most likely oud zeer meeneemt is het ook nog eens r*** traag...

[edit]
An sich klinkt je plan van aanpak redelijk, maar waar laat je je domain in de tussentijd?
9. Serverris herinstalleren (2003), dcpromo doen
10. Data terugzetten op serverris (vanop backup) Shares en rechten terug instellen. Scripts aanpassen.
11. Data van server2000 backuppen op schijf, overzetten naar serverris
12. Administratie gebruik laten maken van serverris als bestandsserver. Alles applicaties overzetten naar serverris (klasraad, wisacc, wisadmin, biblius, badges,virusscanner)
13. Server2000 demoten en uit domein halen
14. Server2000 hardware aanpassen, raid controller (sx600), 80 gig OS 160 gig data
15. Server2000 win2k3 installatie doen, alle data overzetten en services overzetten, scripts aanpassen en mensen daarvan gebruik laten maken.
16. Serverris leeg maken en inrichten als RIS en file server
Ligt het aan mij of mis ik een stap ?

[+1 behulpzaam]
* alt-92 mompelt iets met dcpromo en FSMOs +GC transferen naar server2000

[ Voor 73% gewijzigd door alt-92 op 17-06-2004 22:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025
Backslash, we zullen ten allen tijde 1 van de 3 server up hebben, maar ik ha didd niet aan de roles gedacht. Wat ik ook kan doen is een extra 2003 server (die nu member is) nemen die niet hoef geupgarde worden en deze al die rollen geven, dan moet ik daar doorheen men traject niet meer aan denken.

Jeroen_tielen, wij kunnen niet upgraden omdat we van software RAID naar hardware RAID overstappen. Ook het feit dat een upgrade nooit zo 'schoon' is houdt me een beetje tegen van dit te doen.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test