[win2k3] speedtouch usb adsl

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb een server (win2k3 ent.) geinstalleerd die o.a. internet mag gaan verdelen. De installatie van de adsl usb modem verloopt prima, alleen als ik wil inbellen, dan blijft hij staan op "controleren van gebruikersnaam en wachtwoord". Vanaf hier wordt de verbinding na een seconden of 30 verbroken.

Ik heb op de site microsoft gezien dat het (weliswaar voor een andere provider) mogelijk is, met drivers voor XP vanaf versie 2.10. Ik heb die geprobeerd, tot en met versie 3.0 die er nu op staan. Ik heb het geprobeerd met firewall aan en uit, en zo goed als elke andere instelling die ik kon vinden. Ook heb ik verschillende netwerk protocollen geprobeerd, dit zonder enig succes.

Mijn internet provider is planet. Kan het zijn dat hun servers dit niet accepteren?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 07:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Heeft Planet de lijn al opgeleverd :?
Heb je de correcte gegevens ingevuld :?
Waarom heb je in naam van alles wat wel en niet redelijk is een USB-modem in plaats van een (evt. multi-PC) ethernet-modem :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Shook
Ow ja, eeh, de lijn doet het prima op een xp bak en ook op 98 bakken. Ik heb de lijn al 3 jaar ofzo. Het is trouwens ook de groene speedtouch USB, dat oude ding. En de reden waarom ik die heb...tja, het was één van de allereerste aansluitingen en iets anders koste toen klauwen vol met geld.

Maar goed, ik weet dus dat hij het normaal wel doet, un en ww kloppen helemaal.

• Shook
Ik ben eruit. Blijkbaar werken de standaard drivers via de alcatel website niet(eerder deden ze dat wel, maar dat was dus onder een ander besturingssysteem), maar je moet de drivers hebben van de kpnadsl website. Het adres is http://www.kpnadsl.nl/support/. Nadat ik die drivers had geinstalleerd (versie 3.01) werkte alles prima. :) Nog bedankt voor de reactie.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 07:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Shook schreef op 17 juni 2004 @ 16:27:
Ow ja, eeh, de lijn doet het prima op een xp bak en ook op 98 bakken. Ik heb de lijn al 3 jaar ofzo. Het is trouwens ook de groene speedtouch USB, dat oude ding. En de reden waarom ik die heb...tja, het was één van de allereerste aansluitingen en iets anders koste toen klauwen vol met geld.

Maar goed, ik weet dus dat hij het normaal wel doet, un en ww kloppen helemaal.
Positieve antwoorden en een verdomd goede reden, dat mag ik wel, maar dat helpt je dus geen steek verder :(

EDIT:
En gelijk met mij posten hè :? Blij dat het is opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 17-06-2004 18:08 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT