[PHP] session expire

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Voor een interne pagina gebruik ik sessies voor het login-gedeelte, zoals ik meestal doe. Om de login echter te bewaren heb ik middels session_set_cookie_params de cookie een verloop van 30 dagen gegeven welke ik op iedere pagina op de volgende manier aanroep:

PHP:
1
2
session_set_cookie_params (60*60*24*30);
session_start();

Dit werkt in principe aardig. Ik kan de browser afsluiten enzo en als ik dan weer naar de site ga ben ik nog steeds ingelogd. Probleem is echter alleen dat als ik de pagina een tijd open laat staan, of de volgende dag kijk dat het alsnog vergeten is.

Mis ik iets in de notatie? Ik heb me rot gezocht op PHP.NET maar kan niet meer vinden dan dat dit gewoon zou moeten werken.

Of kan ik toch maar beter weer zelf de cookie-afhandeling in handen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Zou dat niet kunnen komen door session.gc_maxlifetime :? Die staat standaard op 1440 seconden en ruimt alle sessies die hij als garbage ziet na 24 uur dus op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
session_cache_expire staat standaard op 3 uur (als ik op de pagina blijf is die vaak al veel sneller weg) en zou voor zover ik weet er niks mee te mee te maken moeten hebben.

De session.gc_maxlifetime zal ik eens naar kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb met beiden nog gespeeld maar het mag allemaal niet baten... Ik heb werkelijk geen idee meer waar het aan kan liggen.

Ik dacht eerst nog aan dat het mogelijk lag aan de subdirectories, maar voor session cookies geldt dat deze standaard op '/' staan. Het hele domein dus.

Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Laatst online: 16-09 18:38
offtopic:
ik vond je groene icon mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hey.. EK he ;)

Maaruh.. nog even gekeken.. De clientcookie is gewoon goed. Deze krijgt een geldigheid van 30 dagen en blijft ook gewoon staan op de client.

Om een of andere reden verwijderd de server de sessie. Welke redenen/settings zouden hier invloed op kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Bosmonster schreef op 18 juni 2004 @ 10:15:
Om een of andere reden verwijderd de server de sessie. Welke redenen/settings zouden hier invloed op kunnen hebben?
De garbage collectie van PHP. session.gc_maxlifetime kan dan wel per vhost ingesteld worden, maar indien een andere vhost de gc start, zijn je sessies alsnog pleite. Ik zou proberen om deze waarde globaal te zetten, en kijken wat d'r gebeurd.
Pagina: 1