Voor een interne pagina gebruik ik sessies voor het login-gedeelte, zoals ik meestal doe. Om de login echter te bewaren heb ik middels session_set_cookie_params de cookie een verloop van 30 dagen gegeven welke ik op iedere pagina op de volgende manier aanroep:
Dit werkt in principe aardig. Ik kan de browser afsluiten enzo en als ik dan weer naar de site ga ben ik nog steeds ingelogd. Probleem is echter alleen dat als ik de pagina een tijd open laat staan, of de volgende dag kijk dat het alsnog vergeten is.
Mis ik iets in de notatie? Ik heb me rot gezocht op PHP.NET maar kan niet meer vinden dan dat dit gewoon zou moeten werken.
Of kan ik toch maar beter weer zelf de cookie-afhandeling in handen nemen?
PHP:
1
2
| session_set_cookie_params (60*60*24*30); session_start(); |
Dit werkt in principe aardig. Ik kan de browser afsluiten enzo en als ik dan weer naar de site ga ben ik nog steeds ingelogd. Probleem is echter alleen dat als ik de pagina een tijd open laat staan, of de volgende dag kijk dat het alsnog vergeten is.
Mis ik iets in de notatie? Ik heb me rot gezocht op PHP.NET maar kan niet meer vinden dan dat dit gewoon zou moeten werken.
Of kan ik toch maar beter weer zelf de cookie-afhandeling in handen nemen?