Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Nokia 6100. Eén van de redenen waarom ik deze telefoon gekocht heb, is omdat hij beschikt over een infrarood-poort. Nu wil echter de laptop waarmee hij moet verbinden GEEN verbinding maken... Het heeft voorheen wel met een Nokia 5210 gewerkt, maar ook DAT doet het niet meer :/

Ik heb de search al geprobeerd, maar dat waren negen van de tien keer vragen m.b.t. de Nokia Phone Suite en het mobieltje...

Verwijderd

even een 'stomme' vraag maar:

Heb je de Infrarood Ontvangst wel geactiveerd op je mobiel?

(Menu --> "Connectiviteit" en dan Infrarood kiezen.)

[edit]
bij nader inzien wel een hele stomme vraag 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 15:22 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had ik ook last van met mijn 6100 icm een laptop. 1e actie: controleren of de IR-poort in het bios aan staat en ook in windows functioneert ;)
Als het goed is krijg je dan een icoontje rechts onderin :)
Vervolgens IR aanschakelen op je foon, en dan voor het oogje leggen. De truc hierbij bij de 6100 is dat je hem niet recht voor het IR-oog van je flaptop moet leggen, maar enigszins schuin. Bij mij viel de verbinding constant weg in 1e instantie. pas toen ik het ding in een hoek van 45 graden legde tov die laptop werkte het.
Ter illustratie mijn l33t ASCII-skills ;) :
code:
1
2
3
4
        |
laptop {| /\
        | \  \  foon
        |   \/

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 17-06-2004 15:22 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 15:20:
even een 'stomme' vraag maar:

Heb je de Infrarood Ontvangst wel geactiveerd op je mobiel?

(Menu --> "Connectiviteit" en dan Infrarood kiezen.)
Ik ben niet heel zwaar noep hoor :P
En het werkt! Ik heb 'm schuin gelegd en toen kreeg ik wel opeens netjes van "Nieuwe hardware gevonden" en het tekentje van het infrarood. Zo kan iets heel simpels heel ver te zoeken zijn eigenlijk :P

Ik vind het alleen jammer dat in de stroombesparings-screensaver geen indicator icoon zit... (op de telefoon)

[ Voor 13% gewijzigd door DanielB op 17-06-2004 15:27 ]

Verwijderd

ik heb hem ook voor m'n werk, i.c.m. een toshiba tecra S1.

Werkt hier prima. De IR poort van de 6100 zit helemaal rechts op de zijkant (zwarte vlak). Ik leg die dus echt tegen de laptop poort aan. Hij vind hem altijd direct.

Check in ieder geval even de instellingen van de IR poort in je pc. Drivers geinstalled? service aangezet? bios instelling goed?

edit/ spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 16:19 ]