Budget Monitors (Actief, Passief)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Hallo

Al een tijdje ben ik bezig met het mixen via vinyl. Wat mij nu opvalt is dat het geluid wat uit mijn standard Sony boxen komt, erg zielig is. Ik mis helder hoog, neutraal midden en stevig laag. Omdat het mixen steeds beter gaat, en ik steeds minder fouten maak, neem ik nu mijn setjes op via pc. Wat me nu opvalt is dat als ik mijn setje acheraf afluister met mijn Senheiser koptelefoon, ik de ineens kleine foutjes hoor, terwijl tijdens het mixen lijkt of alles goed gaat. Ook het geluid van mijn Senheiser is veel helderder, neutraler dan van mijn sony boxen.

Om mij verder te ontwikkelen als DJ ben ik nu op zoek naar de monitor boxen. Ik heb al gegoogeld en op deze forum gezocht, maar heb nog geen reviews kunnen vinden over de monotor die voor mij geschikt zou zijn. Ik heb zelfs rondgekeken in de buurt en bij iemand thuis geweest die 2 Tannoy monitors had staan. Ik was zeer onder de indruk van het open, neutral geluid, maar helaas ontbrak er laag.

Wat zoek ik?
Mijn monitors moeten lekker helder hoog hebben, terwijl laag stevig aanwezig moet zijn. Dit omdat ik oldskool/ hardstyle draai. Maar ze mogen ook weer niet te "boomy" wklinken, wat nu het geval is. Het liefst actief, omdat ik anders ook nog een versterker bij moet hebben. Mijn budget is zo'n 400-500 euro.
Ik heb trouwens Syrincs M3-220 gevonden op internet, zoiets zoek ik dus. Ik ben alleen benieuwd of het nog goedkoper kan?
Dus Dj's van Nederland, waarmee draaien jullie en wat kunnen jullie mij aanbevelen??

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Die Tannoy's ken ik; de passieve dan. Ben er ook niet echt kapot van.

Je zou 's op zoek kunnen gaan naar de Alesis Monitor 1, die zowel actief als passief te vinden is. 8)

De actieve versie heeft twee baspijpen en staat erom bekend behoorlijk stevig laag te hebben. Door een "sok" in de baspijpen te proppen, heb je er wat controle over.

Ze zijn erg populair in hun prijsklasse.

Heel erg interessant is de aanbieding die momenteel bij Feedback loopt: :9
EUR 189,= per stuk! (Let op: het plaatje is van de passieve versie, zonder de baspijpen).

Let er overigens wel op dat je de MK-II koopt!
De oude schijnen minder van kwaliteit te zijn.

Zelf ben ik helemaal verliefd op Mackie. Ik ben aan 't sparen voor een paar HR624's, maar laatst in een studio heb ik een 5.1 surround met _/-\o_ Mackie HR824 _/-\o_ gehoord.

Tja... kost wat, maar dan heb je wat... :9~

[ Voor 29% gewijzigd door AxiMaxi op 17-06-2004 20:24 . Reden: LET OP! ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Als je stevig laag wil zou je ook kunnen overwegen een (zelfbouw) subwoofer erbij te doen. Het wordt dan wel een beetje krapjes met het budget, maar stevig laag met 'gewone' speakers is nou eenmaal vrij moeilijk :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Tenzij je grote speakers neemt maar das niet altijd wenselijk als het monitoren moeten zijn :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb (ook) de Tannoy Reveal's (passief):

Afbeeldingslocatie: http://media.zzounds.com/media/fit,325by400/quality,85/brand,zzounds/REV_L-0159d4006895a6cbd99c70b93aa380aa.jpg

Ben er zeer tevreden mee. Klopt idd dat er wat laag ontbreekt, maar koop dan gewoon een subje erbij. Leuk detail: Tiesto gebruikt ze ook (de actieve dan) in z'n thuisstudio om te mixen, op 1 van zijn dvd's (Another day at the office) zijn ze even snel te zien :)

edit: Zie net dat er ook een sub in de Reveal serie zit (SUB 10):

Afbeeldingslocatie: http://www.yatego.com/images/3fc33a33b31fa0.1/131100310044.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Mike Jarod op 17-06-2004 21:18 ]

• AxiMaxi
Mike Jarod schreef op 17 juni 2004 @ 21:16:

[afbeelding]
Ja, leuk subje... à EUR 650,= 8)7
Da's meer dan twee keer zo duur als een setje passieve Reveals.

[ Voor 12% gewijzigd door AxiMaxi op 17-06-2004 21:37 ]

• JT

JT

VETAK y0

Haal actieve Reveals en bouw een eigen sub. Zoiets als deze: [rml][ DIY] Actieve subwoofer met IT MDS-08[/rml] Alleen zou je kunnen kiezen voor een iets betere amp gezien jouw kwaliteit eisen. Bijvoorbeeld een RCM DT150.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Mike Jarod
  • Niet online
AxiMaxi schreef op 17 juni 2004 @ 21:37:
Ja, leuk subje... à EUR 650,= 8)7
Da's meer dan twee keer zo duur als een setje passieve Reveals.
Waar keek jij? Bij Verspuy zeker?

Bij Musik Produktiv is ie "maar" EUR 363 :P

[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 17-06-2004 21:42 ]

• Kernflyer
AxiMaxi schreef op 17 juni 2004 @ 20:18:
Die Tannoy's ken ik; de passieve dan. Ben er ook niet echt kapot van.

Je zou 's op zoek kunnen gaan naar de Alesis Monitor 1, die zowel actief als passief te vinden is. 8)

De actieve versie heeft twee baspijpen en staat erom bekend behoorlijk stevig laag te hebben. Door een "sok" in de baspijpen te proppen, heb je er wat controle over.

Ze zijn erg populair in hun prijsklasse.

Heel erg interessant is de aanbieding die momenteel bij Feedback loopt: :9
EUR 189,= per stuk! (Let op: het plaatje is van de passieve versie, zonder de baspijpen).
Deze luidsprekers komen mij bekend voor, maar ik vertoruwde ze eigenlijk niet, omdat ik ze vaak op marktplaats zag staan. Maar het zou wel oude serie geweest zijn. Ze passen in mijn budget, en ik ga ze binnenkort beluisteren. :)
Mike Jarod schreef op 17 juni 2004 @ 21:16:
Ik heb (ook) de Tannoy Reveal's (passief):

Ben er zeer tevreden mee. Klopt idd dat er wat laag ontbreekt, maar koop dan gewoon een subje erbij. Leuk detail: Tiesto gebruikt ze ook (de actieve dan) in z'n thuisstudio om te mixen, op 1 van zijn dvd's (Another day at the office) zijn ze even snel te zien :)

Ik vind de Reveal's echt SUPER mooi uitzien. :9~
De Tannoy die ik heb gehoord overigens, waren jaar of 7 oud. Het waren ook passieve luidsprekers. Dat Tannoy voor mij geschikt zou zijn, weet ik nu al, vooral in combinatie met een subje. Maar ze vallen buiten mijn budget, 600 euro ben ik kwijt voor 2 actieve luidsprekers en dan moet er ook nog subwoofer bijkomen. Dan zit ik op zo'n 1000 euro bij elkaar. Neem ik 2 passieve exemplaren, dan ben ik 250 euro kwijt, en blijft dus zo'n 250 euro voor de versterker over. Opzich een leuke optie, subje kan ik dan later bij kopen, alleen waar vind je een klasse A versterker voor 250 euro? :?

En eigen sub maken? Tja, ik heb nog nooit een luidspreker gebouwd, en verwacht niet dat ik in een keer een subje kan bouwen, die perfect zou klinken. Alhoewel ik aantal vrienden heb die ervaring hebben met auto subjes. Maar ja, wij hebben het hier over high-end geluid, hun ging het meer om vermogen en geluidsdruk.

• JT

JT

VETAK y0

Sub maken is makkelijk. Geloof mij maar, mijn eerste sub klonk al gelijk goed. Wacht anders het ontwerp af wat ik je gaf en als eruit komt dat het goed klinkt, kan je het namaken :)

En waarom wil je een klasse A versterker ?

Ecodan warmtepomp

• Kernflyer
JT schreef op 17 juni 2004 @ 23:11:
Sub maken is makkelijk. Geloof mij maar, mijn eerste sub klonk al gelijk goed. Wacht anders het ontwerp af wat ik je gaf en als eruit komt dat het goed klinkt, kan je het namaken :)

En waarom wil je een klasse A versterker ?
OK, subje zou ik dan wel kunnen fixen, desnoods met de hulp van mijn vrienden.

Maar Waarom klasse A versterker? Het lijkt mij dat als ik 2 passieve Tennoy's aanschaf, dat ik ze ook met de juiste equipment moet aansturen.Ik heb nu een Pioneer SA-7500, vermogen zat, maar het is een oud beestje, en niet bedoeld om monitors aan te sturen. Ik zit zelf te denken aan Quad, Hartman Kardon, NAD, dat soort spul. 2e Hands zou ik wel iets kunnen regelen, maar met actieve monitors WEET ik dat alles op elkaar is afgestemd en kom ik niet voor de verrasingen te staan achteraf.

[ Voor 4% gewijzigd door Kernflyer op 17-06-2004 23:27 ]

• Kernflyer
Kernflyer schreef op 17 juni 2004 @ 23:23:
[...]

OK, subje zou ik dan wel kunnen fixen, desnoods met de hulp van mijn vrienden.

Maar Waarom klasse A versterker? Het lijkt mij dat als ik 2 passieve Tennoy's aanschaf, dat ik ze ook met de juiste equipment moet aansturen.Ik heb nu een Pioneer SA-7500, vermogen zat, maar het is een oud beestje, en niet bedoeld om monitors aan te sturen. Ik zit zelf te denken aan Quad, Hartman Kardon, NAD, dat soort spul. 2e Hands zou ik wel iets kunnen regelen, maar met actieve monitors WEET ik dat alles op elkaar is afgestemd en kom ik niet voor de verrasingen te staan achteraf.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
Bwah, een klasse A versterker is echt niet nodig imho. Een goede klasse AB eindtrap is prima, zelfs voor redelijk "high end" monitors. De klankverschillen tussen versterkers zijn doorgaan zeer miniem.

• Kernflyer
subsonik schreef op 17 juni 2004 @ 23:29:
Bwah, een klasse A versterker is echt niet nodig imho. Een goede klasse AB eindtrap is prima, zelfs voor redelijk "high end" monitors. De klankverschillen tussen versterkers zijn doorgaan zeer miniem.
Zou je mij daar voorbeelden van kunnen geven? Moet ik denken in de richting van Onkyo, Yamaha?

offtopic: weet iemand hoe je een bericht kan verwijderen, ging ff wat mis, en nu kom ik er niet vanaf?? :P

• AxiMaxi
Kernflyer schreef op 17 juni 2004 @ 22:50:
[...]

Deze luidsprekers komen mij bekend voor, maar ik vertoruwde ze eigenlijk niet, omdat ik ze vaak op marktplaats zag staan. Maar het zou wel oude serie geweest zijn. Ze passen in mijn budget, en ik ga ze binnenkort beluisteren.
Tja... nogmaal, zelfs heb ik ze nog nooit gehoord. Maar er zijn op Clubcharts wel een paar mensen erg lovend over die Alesis. Dat ze zo vaak te koop staan, komt wellicht door het feit dat ze zo populair zijn. En als je geld hebt, dan wil je uiteindelijk toch weer wat beters.
Mike Jarod schreef op 17 juni 2004 @ 21:42:
[...]
Waar keek jij? Bij Verspuy zeker?

Bij Musik Produktiv is ie "maar" EUR 363 :P
Verspuy idd. Die Duitse tent is idd goeikoopster, ja :)
Kernflyer schreef op 17 juni 2004 @ 23:32:
[...]

offtopic: weet iemand hoe je een bericht kan verwijderen, ging ff wat mis, en nu kom ik er niet vanaf?? :P
Door op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif te klikken, bovenaan je bericht, kan je het bewerken. Verwijderen kan niet meer.

[ Voor 78% gewijzigd door AxiMaxi op 18-06-2004 06:42 . Reden: Edit tip voor Kernflyer. ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik heb zelf een setje tannoy reveals passive..
ik heb ze naast mijn b&w gezet en op een wat stevige amp aangesloten, en daar klinken ze erg goed op. ze laten veel hroren..de bas is alleen wat wollig..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

In elk geval niet die behringer monitors kopen want dat is echt troep. Paar keer geluisterd ondermeer in Kuhlen musicstore en daar kwamen we steeds terug op de Tannoy reveal active's (van de budget monitoren dan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 12:47:
In elk geval niet die behringer monitors kopen want dat is echt troep. Paar keer geluisterd ondermeer in Kuhlen musicstore en daar kwamen we steeds terug op de Tannoy reveal active's (van de budget monitoren dan)
Zou je dat eens kunnen onderbouwen waarom die behringers troep is?
En naar welke behringers heb je geluisterd?
Mijn zoon is ook op zoek naar active monitors, heeft bij een vriend phonics beluisterd en dat beviel hem goed, het waren phonic 8A monitors.
Volgens de specs zeer vlak in het frequentie bereik van 40-22K.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 22:40:
[...]

Zou je dat eens kunnen onderbouwen waarom die behringers troep is?
En naar welke behringers heb je geluisterd?
Mijn zoon is ook op zoek naar active monitors, heeft bij een vriend phonics beluisterd en dat beviel hem goed, het waren phonic 8A monitors.
Volgens de specs zeer vlak in het frequentie bereik van 40-22K.
Ik ben persoonlijk van mening dat de Behringer Truth serie monitoren erg goed klinken en met mij zijn dat denk ik nog heel veel mensen.

Ik gebruik zelf voor het mixen Samson Resolv monitor icm een Samson Servo 170 versterker. Ik vond dit voor mij de beste combinatie. Monitoren geven een lekker strak geluid en best wel hard. Voor mij is het ook een voordeel dat ik een losse versterker heb.

• Kernflyer
Misschien een domme opmerking, maar zou zo'n computer setje niet geschikt zijn als monitors? Dan heb ik bijvoorbeeld over

Logitech Z-680

en dat soort prijsklassen. En dat i.c.m Blaster® Audigy® 2 NX en laptop?

• voodooless
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Kernflyer schreef op 24 juni 2004 @ 14:49:
Misschien een domme opmerking, maar zou zo'n computer setje niet geschikt zijn als monitors? Dan heb ik bijvoorbeeld over

Logitech Z-680

en dat soort prijsklassen. En dat i.c.m Blaster® Audigy® 2 NX en laptop?
Dit meen je toch niet serieus he :? Die setjes zou ik nog niet eens als hifi geluid laten doorgaan :X

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Toevallig was ik zelf ook een tijdje geleden opzoek naar twee luidsprekers ergens tussen de 400 en 500 euro.

Had twee geluisterd, onder genot van koffie. Infinity Beta20 en een setje Tannoy's waarvan ik helaas het type niet weet. Was niet kapot van de Tonnoy, het midden en spraak/zang kwam niet echt naar voren en het laag klonk me erg flubbie. De Inifity's klonken wel goed, heel mooi transparant en een mooi strakke bas.

Beide aan een Marantz versterker.

• Kernflyer
deepspace schreef op 24 juni 2004 @ 14:55:
[...]

Dit meen je toch niet serieus he :? Die setjes zou ik nog niet eens als hifi geluid laten doorgaan :X
Ik heb ze nog nooit gezien/gehoord. Syrincs M3-220 kosten 639 euro, Logitech setje iets van 380 dacht ik. Over Syrincs is iedereen zeer positief over, nou dacht ik dat Logitech voor dat geld ook redelijk goed moeten zijn, nee dus.

Er zijn veel reviews te vinden over de Syrincs M3-220.

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195

Probleem is echter dat er staat zoiets van: heel zuiver geluid of kan best hard. Daar heb ik dus niets aan. Zijn er mensen die deze systeem hebben gezien/gehoord en mij daar een goed beeld van kunnen geven? Zelf luisten wil moeilijk, ik heb in de buurt geen dealer.

Ik denk namelijk dat als het waar is wat Dre beweert bij New-Line, de speakers de beste oplossing voor mij zijn. Andere opties zijn te duur, apparte versterker kost al iets van 400-500 euro en dan komen de luidsprekers nog overheen. En nu ben ik voor 639 euro klaar, alles mooi op elkaar afgestemd.

• Kernflyer
xabre16v schreef op 24 juni 2004 @ 15:14:
Toevallig was ik zelf ook een tijdje geleden opzoek naar twee luidsprekers ergens tussen de 400 en 500 euro.

Had twee geluisterd, onder genot van koffie. Infinity Beta20 en een setje Tannoy's waarvan ik helaas het type niet weet. Was niet kapot van de Tonnoy, het midden en spraak/zang kwam niet echt naar voren en het laag klonk me erg flubbie. De Inifity's klonken wel goed, heel mooi transparant en een mooi strakke bas.

Beide aan een Marantz versterker.
Tja, maar voor 400-500 euro heb ik dan alleen maar luidsprekers, dan moet ik ook nog versterker/kabels bij hebben. Dan moet ik op zo'n 1000 euro rekenen vrees is. Student zijn en dure hobby hebben is nooit leuk :P

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb alweer een tijdje 2 JBL boxen staan met een zeer heldere sound en lekker laag erin.

Volgens mij is het type LX300 (zo uit mn hoofd) ,

toendertijd bij RAF beluisterd naast 20 andere boxen en deze sprong er echt uit.

De prijs is iig zeer aantrekkelijk, kheb er toen 300 gulden p.s. voor betaald.

Mijn rig

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

samson komt in de buurt van de tannoy's maar nog niet helemaal, had ze naast elkaar gehoord, samen met de behringers, alleen de behringers (beide tiepes) hebben een soort dipje .. denk een niet goed afgesteld filter, buiten dat klinkt het net ietjes te smooth en het van horen zeggen dat de tweeter naarmate er meer mee gespeeld wordt minder worden qua klank, wat een niet zo goeie zaak is.

Absolute 1p, tannoy reveal, samson (geen phonic, behringer, absolute 1,ESI, low-budget KrK's kiezen)
bij feedback kun je ze naast melkaar luisteren.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• AxiMaxi
Kernflyer schreef op 24 juni 2004 @ 15:32:
[...]
Zelf luisten wil moeilijk, ik heb in de buurt geen dealer.
Je moet zelf gaan luisteren! Je koopt je kleding/auto/CDs toch ook niet alleen op advies van anderen? :?

Er is dan misschien geen dealer in de buurt (wat is 'in de buurt'?), maar dan zou ik er gewoon een dagje voor uittrekken en naar zo'n dealer toegaan.

Nog een tip: Tapco S-5.
Tapco is een dochtermerk van Mackie en ze maken ook erg leuke speakers in hun prijsklasse (<200 EUR/st).
Gitaarwerk schreef op 24 juni 2004 @ 16:16:
Absolute 1p, Tannoy reveal, Samson (geen Phonic, Behringer, Absolute 1, ESI, low-budget KrK's kiezen)
Waarom nou wel Samson en geen Behringer? Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Behringer, al heb ik geen monitors gehoord van beide merken.

Die Tannoy Reveal vind ik persoonlijk niks en ik durf te zeggen dat ik ze redelijk ken: heb er zeker 2 dagen naar moeten luisteren in een studio. :|

Punt blijft: je moet gewoon gaan luisteren. En lees vooral ook 's wat op internet. Vooral Sound on Sound heeft veel reviews.

[ Voor 43% gewijzigd door AxiMaxi op 25-06-2004 14:29 . Reden: Zoektip ]

Pagina: 1