[ACCESS / SQL] Create table query van bestaande tabel *

Pagina: 1
Acties:

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb al enige tijd op het forum zitten zoeken maar kan niet echt een antwoord vinden op een vraag, kan ook zijn omdat het helemaal niet mogelijk is maar dan zijn we zo klaar.

Ik heb in access een tabel aangemaakt maar deze tabel (opmaak) wil ik ook op andere servers gaan gebruiken in bijvoorbeeld mysql, is het mogelijk om van een bestaande tabel in access en create table query te maken zodat ik deze direct kan gaan gebruiken en dus niet overal handmatig de tabel moet aanmaken.

Hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

• marko77
  • Laatst online: 06-05-2025
in MYSQL kun je dit gebruiken om de query op te vragen van hoe de tabel gemaakt is:

SHOW CREATE TABLE jouwtabelnaamhier

bedoel je dat?

Mijn rig

• The_Light
Dat zou voldoende zijn, als ik maar de create table query krijg die ik bijvoorbeeld in mysql kan uitvoeren zodat daar de tabel wordt aangemaakt anders moet ik deze handmatig aanmaken. Weet niet of ik die SHOW kan gebruiken in access, dan zou mijn vraag beantwoord zijn.

• marko77
access maakt toch gebruik van een MS SQL database?

als dat zo is dan denk ik dat je daarvoor SHOW wel kan gebruiken (of een vergelijkbaar commando voor MS SQL)

Mijn rig

• The_Light
Ik heb SHOW net geprobeerd maar dit werkt niet, ik krijg dan de melding "er is een ongeldige SQL-instructie gevonden". Waarschijnlijk wordt deze instructie dus niet ondersteund.

• marko77
Met ff googlen moet toch wel te vinden zijn wat de MS sql instructie daarvoor is, het lijkt me sterk dat het niet kan

Mijn rig

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:49
marko77 schreef op 17 juni 2004 @ 16:20:
access maakt toch gebruik van een MS SQL database?

als dat zo is dan denk ik dat je daarvoor SHOW wel kan gebruiken (of een vergelijkbaar commando voor MS SQL)
Dat is niet zo. Acces en MS Sql Server zijn twee totaal andere dingen

Roomba E5 te koop

• The_Light
Heb ook al op google enzo gezocht maar dat mocht niet baten. Ik denk dat het gewoon niet mogelijk is in access. Er bestaat wel een mogelijkheid binnen access om een tabel te crieeren maar deze laat niet de query zien.

• marko77
sig69 schreef op 17 juni 2004 @ 17:08:
[...]

Dat is niet zo. Acces en MS Sql Server zijn twee totaal andere dingen
wie beweert dat die twee hetzelfde zijn dan?

ik d8 alleen dat acces daar gebruik van maakt, blijkbaar is dat niet zo >:)

Mijn rig

• The_Light
Waarschijnlijk is het gewoon niet mogelijk om een create query te laten genereren in access omdat deze een eigen query manier heeft voor het kopieren van een tabel. Hoop dat toch nog iemand een oplossing kan bedenken.
Pagina: 1