[2K] rechten: bestand wel wijzigen niet verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

• Ossy81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik ben beizg met een map met bestanden die gebuikers wel aan moeten kunnen passen, maar niet mogen verwijderen.

Ik heb wat dingen geprobeert maar het lukt niet zonder de gebruiker recht te geven om te kunnen verwijderen...

Dus ik ben op zoek naar de rechten om ALLEEN te kunnen wijzigen.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59
Welke omgeving? 2k, 2k3, 98?

Zoiezo kan je binnen 2k/2k3 domain rechten geven en groepen via advanced wel change-rechten geven maar geen delete rechten. Kijk maar eens...

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

als het gaat om xp dan via folder opties simpel delen uitzetten en rechten handmatig configureren.

And it goes BRAAAAAPP!

• Ossy81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08-2022
Het gaat hier om een 2k omgeving. Ik heb het met de rechten al geprobeert dat een gebruiker alles kan behalve deleten, maar dit werkt niet met excel documenten... Ik ben erachter gekomen dat dit met andere bestanden wel werkt wat ik persoonlijk heel raar vindt.

Dus kan wel een word document plaatsen, laten bewerken en laten opslaan, maar bij een excell document lukt het niet. Krijg een melding dat het bestand niet vervangen kan worden. Heb het zelfs met een nieuwe excel document.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)
Verder - welke Excel versie hebben we het hier over - omdat je vertelt dat het enkel met Excel gebeurt dacht ik aan dit artikel: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;157115 - ik kan niet echt vinden ofdat het in een nieuwe Excel opgelost is :)