Toon posts:

[HP Vectra Vei 8] 40 GB HDD wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en wel gezien dat er een aantal dingen lijken op mijn situatie maar ik kom er niet uit.

Ik heb een pentium 4 draaien als routersysteem, hierop draait windows 2000 advanced server, Deze PC is niet van mij en die moet ik in februari weer ombouwen naar de oorspronkelijke staat, dus hiervan een echte server gaan bouwen met webserver, mailserver e.d. heeft geen zin.

Nu heb ik ook een HP Vectra Vei 8 op 500 Mhz staan met CD-ROM en alles erop en eraan. Maar ik wil er een 40GB HDD aan toevoegen, dit wil echter niet. De schijf wordt wel gezien door de bios maar de bios blijft erop hangen.

Ik heb al eerder problemen gehad met een systeem dat geen 40GB schijf aankon. Toendertijd heb ik volgens mij een tool van seagate gebruikt (seatools) om het aan te passen.

Het verschil was echter dat de bios toen niet op de schijf bleef hangen, hij herkende hem wel maar de schijf was niet te gebruiken door windows.

Nu blijft de bios dus wel op de schijf hangen en vraag ik me af hoe ik die seagate tools moet gaan gebruiken.

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen, op het moment heb ik ook contact met HP over dit probleem maar ik heb het gevoel dat die niet echt snappen wat ik bedoel, (HP heeft nog nooit via de helpdesk voor mij een probleem kunnen oplossen).

alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks met Processors, Mobo's & Geheugen te maken.

PMG --> OM

Neem eens een kijkje in de FAQ aldaar: OM FAQ / Beleid, onder het kopje "Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?" en de daaropvolgende stukken :)