Toon posts:

an error occurred while trying to make a connection to the d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje last dat op mijn server2003 mijn Routing en Remote Access Niet werkt (zie ook ander Topic)
ik krijg namelijk bij het opstarten de melding: an error occurred while trying to make a connection to the datastore
Op dit moment ben ik er achter wat deze melding veroorzaakt een programma dat we gebruiken maakt gebruik van een koppeling van een access database met de sql server via de volgende register instelling

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Jet\4.0\Engines]
"SystemDB"="C:\\Program Files\\Microsoft SQL Server\\MSSQL\\Data\\database.mdb

Als ik de instelling importeer dan werkt Remote Access niet meer en als ik de register instelling verwijder dan werkt alles perfect.

Ik heb met de leverancier van de software gesproken en het bestand wordt voor de licentie gebruikt en de instelling is voor de werking van de software onmisbaar.

Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft hoe ik deze instelling op een andere manier in het register kan zetten. en/of ik de datastore van Remote Access (de bestanden C:\WINDOWS\system32\ias\dnary.mdb en C:\WINDOWS\system32\ias\ias.mdb) op een of andere manier kan koppelen via het register