[JS} Problemen met onScroll ism Mozilla

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb daarnet al naarstig lopen zoeken naar een oplossing maar ik kom er niet uit.

Ik ben bezig met een nieuwe layout voor m'n website ( http://mkleinman.demon.nl/pls/ontwflits/startup

Ik maak met behulp van het frame uppermenu alle benodigde DIVS in het mainframe dit werkt inmiddels perfect.

Echter wanneer een user gaat scrollen wil ik dat alle menu's automatisch op hidden worden gezet.

Ik heb dus de body tag aangepast en hierin een onScroll="" event ingehangen. In Internet Explorer werkt deze perfect. Onder mozilla Firefox echter maar gedeeltelijk!

Wanneer ik de pagina namelijk doorscroll met m'n muis ( scrollwheel ) of met de pijltjestoetsen op het toetsenbord dan gaat het onScroll event niet af!. Alleen wanneer ik in Firefox de rechter Scrollbar gebruik gaat het onScroll event wel af.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad? En nog belangrlijker wat is de oplossing? Ik vermoed dat hij heel eenvoudig is maar ik zit me er nu al twee dagen blind op te staren.

Overigens : Niet letten op de javascript code, die wordt dynamisch uit m'n database gegenereerd en is dus absoluut niet voorzien van correcte idents ;)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Javascript, HTML, e.d. hoort in Webdesign & Graphics

Allemaal clientsidecode + clientsideproblemen, oftewel
>> Webdesign & Graphics

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 17-06-2004 14:22 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Wat je kunt doen is zelf een scroll-detectie maken. Om de 100ms checken of de coordinaten van de pagina veranderd zijn. Zo ja: dan wordt er dus gescrolled.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:55

Reinier

\o/

Besides that, onScroll() zit niet in de HTML specificatie dus het is niet zo gek dat er browsers zijn die het niet snappen!

Verwijderd

Reinier schreef op 17 juni 2004 @ 16:00:
Besides that, onScroll() zit niet in de HTML specificatie dus het is niet zo gek dat er browsers zijn die het niet snappen!
:? misschien omdat het javascript is? Mozilla kent het onscroll event gewoon hoor.

ontopic:
http://www.quirksmode.org/js/events_compinfo.html#interface

Mozilla ondersteund alleen het scroll event op de scrollbar en niet via de muis.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 16:16 ]

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb al een hele mooie oplossing gevonden.

Ik open in het mainframe nu een IFRAME op 100% van het formaat. Nu vallen de menu's er mooi overeen, blijven zichtbaar en met een setTimeout verzorg ik nu zelf de timeout ervan.

Topic kan dicht ;)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:55

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 16:06:
[...]

:? misschien omdat het javascript is? Mozilla kent het onscroll event gewoon hoor.
Nee, volgens mij snap je niet wat ik bedoel. onscroll is geen officeel toegestaan attribuut voor body, waar onload, onclick en onmoudeover dat bijvoorbeeld wél zijn. Sterker nog, onscroll bestaat niet in de HTML 4.01 specificatie.
Het is dus niet zo gek dat browsers onscroll niet snappen of op verschillende wijze interpreteren!
ontopic:
Ik was niet offtopic :(
Pagina: 1