Toon posts:

Oracle of SQL Server

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat de voor- en nadelen zijn van Oracle en SQL Server (performance, gebruiksgemak en prijs)

De toekomstige database zal gaan draaien in een NT-omgeving en uit maximaal 1 miljoen records bestaan.

Welk platform kan ik hiervoor het beste gebruiken!

Alvast bedankt.

Groet Teun

Verwijderd

Oracle op Linux. Werkt als een zonnetje. De kosten weet ik niet, ik draai 'm voor niet-commercieel gebruik, voor development-doeleinden.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Waarom geen Linux en dan MySQL gebruiken ?

edit:

typo

[ Voor 101% gewijzigd door seq_uence op 17-06-2004 14:17 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Beide zijn wat mij betreft heel goed in een bedrijfsomgeving te gebruiken.

Alternatieven zoals MySQL of PostgreSQL kan je ook zeker overwegen afhankelijk van de toepassing - die hebben echter wel nog wat extra andere minpuntjes die je moet overwegen.

Teun, welkom op GoT :Y)
Misschien lullig, maar ik ga je topic sluiten :o

Waarom: over voor- en nadelen van de verschillende DB's is al heel erg veel gezegd en geschreven. Op GoT en vooral er buiten, via Google te vinden maar ook zijn er hele boeken over verschillen.
Natuurlijk verwachten we niet dat je een dozijn boeken leest maar zelf wat voorwerk doen door een aantal zaken te noemen is zeker nodig, alleen al om een interessant topic op te leveren. NT en 1 miljoen regels is ook niet echt alles dat relevant is voor bepaling van een antwoord op je vraag.
Roepen dat pakket X of Y beter is, kunnen we ook allemaal maar daar heb jij niets aan ;)

Kortom: dit gaat op slot. Je mag natuurlijk zeker een nieuw topic starten (het is een boeiende vraag), maar geef dan zelf even een opzet van Pro's en Con's van beiden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.