Toon posts:

[Exchange 2003] Intelligent Message Filter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
heeft er hier iemand ervaring met de SPAM filter (MS noemt het UCE, 'unsolicited commercial Email') die gratis te verkrijgen is voor MS Exchange 2003?
Ik heb deze geinstalleerd op m'n Exchange 2003 server op Windows 2003, geactiveerd onder 'Global Settings' - 'Message Delivery' en ook op m'n default SMPT Server (m'n enige) onder 'Server'-'protocols'-'SMTP'.
Ik heb Gateway Blocking Configuration op 'No Action' bij een rating van 9 (voorlopig wil ik nog geen mail meteen op de gateway weigeren) en Store Junk E-mail Configuration op rating 5.
Volgens de manual is dit de manier om mail met een rating van 5 of hoger in de Junk e-mail folder van de user te laten terecht komen.
De manual vermeld ook dat je de Performance counters kan gebruiken om dit temonitoren, en hier zit mijn probleem: deze blijven allemaal op 0 staan, hoewel er wel mails binnenkomen.
Doe ik iets verkeerd, zie ik iets over het hoofd?
Bedankt voor alle tips.

Verwijderd

Zal wel weer een vinkje zijn ergens, al op de knowledgebase gekeken van MS? Je kan overigens beter van spamassasin (eigen filter bij jou) of van reject (filtert je email en stuurt het door) gebruik maken. http://www.spamassassin.org of http://www.reject.nl

Verwijderd

Topicstarter
@JSS : ok, Software Algemeen is ook goed, maar het gaat hier wel om een Microsoft Extensie voor Exchange 2003, toch behoorlijk PNS dacht ik.
@NetMastah : 'een vinkje ergens' zal het idd wel zijn, maar mijn vraag is: welk?
KB heb ik natuurlijk al doorgenomen, maar dit is een betrekkelijk nieuw product en ik kan er nog niet van terugvinden. Me verwijzen naar andere software helpt me niks verder, daar gaat m'n vraag niet over.

Alle anderen: enig idee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 17:07:
@JSS : ok, Software Algemeen is ook goed, maar het gaat hier wel om een Microsoft Extensie voor Exchange 2003, toch behoorlijk PNS dacht ik.
@NetMastah : 'een vinkje ergens' zal het idd wel zijn, maar mijn vraag is: welk?
KB heb ik natuurlijk al doorgenomen, maar dit is een betrekkelijk nieuw product en ik kan er nog niet van terugvinden. Me verwijzen naar andere software helpt me niks verder, daar gaat m'n vraag niet over.

Alle anderen: enig idee?
Als het goed is, moet het zo werken. Let wel dat het ook mogelijk is dat er mailtjes een SCL van -1 kunnen krijgen: dit geldt voor mail van geauthenticeerde bronnen (bijv. een andere Exchange-server in een andere site), en die worden verder niet geevalueerd. Maar op een SCL van -1 kan de performance monitor niet meten.

Weet je zeker dat IMF goed draait? Je kunt ook met een regkey zorgen dat de SCL bij de header van elke mail gevoegd wordt, zodat je het in Outlook terug kunt vinden. (Gebruik dit alleen voor test-doeleinden, want als een mailtje om wat voor reden bounced naar de afzender, geeft het onnodig aan dat je IMF draait)