Toon posts:

Leesbaarheid reacties op FP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als deze post op de verkeerde plaats staat, excuses daarvoor, ik vond m ook niet helemaal passen in TMF. Als de ideeën allemaal al een keer langs zijn gekomen, ook excuses hiervoor.

Even een opmerking vooraf: ik wil de frontpage niet afkraken, alleen wat gedachtes erover laten gaan :).

Ik erger me al een tijdje aan de slechte leesbaarheid van de reacties op de frontpage. Dit heeft volgens mij een paar oorzaken: de spelling en de plaats van de reacties.

Over de spelling:
Bij de webmail van de Universiteit van Amsterdam staat onderaan een checkbox om mijn e-mailtje, voordat ik het ga versturen, op Nederlandse spelling te checken. Dan zie ik het gehele mailtje met alle woorden die de checker niet kent gehighlight. Is dit systeem ook niet mogelijk voor reacties op de frontpage? Ik begrijp dat dit natuurlijk tot een hogere serverload etc zal leiden en bovendien weet ik uiteraard ook niet of het technisch gezien te integreren is op tweakers.

Over de plaats van de reactie:
Ten eerste zie ik niet-geneste reacties vaak beginnen met @ blablabla, reacties die dus overduidelijk een reactie zijn op een andere post, maar verkeerd geplaatst zijn. Ik ben vaak geneigd om deze reacties minder te beoordelen, terwijl ze wel een interessante inhoud kunnen hebben. Kunnen Powermods niet de mogelijkheid krijgen om zo'n reactie (plus de reacties op de verkeerd geplaatste reactie) te verplaatsen?

Ten tweede zijn er vaak topics die na vier posts al maximaal genest zijn (dus de vierde is een reactie op de derde, en die weer op de tweede, en die weer op de eerste). Vaak zijn de eerste reacties al niet al te inhoudelijk. Een voorbeeldje nieuws: Storing bij Akamai legt groot aantal bekende sites plat.
Het vervelende eraan is dat ik minder snel de hoofdzaken van de bijzaken kan onderscheiden, dit omdat de reacties op een niet zo interessante reactie niet meer kunnen worden overgeslagen. Het vervelendste zijn nog de reacties die vier posts verder staan, omdat niet meer kan worden aangegeven door de poster dat zijn post een reactie is op een post die al te diep genest is (het na lezen van deze zin liep voor mij al moeilijk, dus ik hoop dat jullie m begrijpen :) ).

Een oplossing hiervoor is natuurlijk niet al te gemakkelijk. Een optie zou kunnen zijn om users toch de mogelijkheid te geven om meer dan vier 'dieptereacties' te laten zien (eventueel met een nieuw maximum van bijvoorbeeld 8 ). Dit tesamen met de mogelijkheid om aan te geven bij het posten dat het een reactie is op de desbetreffende (als vierde geneste) post, en niet een reactie op de als derde geneste reactie. Is het op deze manier mogelijk om meer geneste reacties te laten zijn als een gebruiker dat heeft aangegeven in zijn profiel, en de huidige methode aan te houden voor gebruikers die niets veranderd willen zien?

Een andere, wat minder praktische, oplossing zou kunnen zijn dat er de mogelijkheid komt om posts te mergen. Bijvoorbeeld door enkele eenregelige posts die op elkaar reageren, bij elkaar te voegen. Hierdoor worden de wel interessante reacties op deze gemergde post weer een stuk overzichtelijker.

Maar misschien moet ik het loslaten, filteren op +3, en het verlies van een aantal interassante post voor lief nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Persoonlijk vind ik dit toch nog net iets meer TMF materiaal. Er zijn daar een aantal mensen die je daar een stuk meer over kunnen vertellen, vandaar dat ik 'm naar TMF ga verhuizen. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter