Toon posts:

k8n (cool and quiet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jaja het zoveelste topic over cool & quiet

ik heb ze allemaal gelezen en geen tip gevonden die de oplossing bied.
ik heb een msi k8n platinum moederbord en een amd 64 bit 3000+ (2000 mhz) aangeschaft. in de bios cool & quiet aangezet, energie verbruik minimaal gezet. amd driver geinstaleerd... nu zakt de cpu wel naar 1800, maar verder ook niet, terwijl dit tot 800 a 1000 zou moeten.

iemand zelfde probleem?? oplossing?? ik keek namelijk al maanden uit naar dit "fenomeen" en nou werkt ut nie :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 13:40 ]

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Ik had in, volgens mij het nForce 3 moederborden topic, gelezen dat je de 1.2 bios moet hebben om bij de K8N cool en quiet goed te kunnen laten werken. Er waren inmiddels al wat beta-1.2 biossen in omloop.
Bij mij werkt het ook niet; en ik heb het zelfde moederbord.

Wat heb je eigenlijk gedaan om C&Q aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
ja wat niet eigenlijk :)

veel instellingen in me bios geprobeert... min powersave enzo... maar dat zet allemaal geen zoden aan de dijk. dus heb ik indd de nieuwste bios van msi gedownload. dit is versie MS-7030. volgens mijn bios
in me bios zelf staat ie aangeduid als: w7030nms v1.1 051804

doet ie het bij jouw nu wel???? :)

• brouwerpower
Ik heb nog geen enkele bios gedownload. Het zachter draaien van de CPU fan doet het nu wel bij mij, maar hij clocked niet terug. Ik wacht wel eerst op een nieuwe bios, want voor mij heeft het geen haast.

Hier is trouwens die post over dat je een nieuwe bios nodig hebt:
GfMike in "Chipset: nForce3 250 --> Mobo's?"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de beta gedownload.... cool & quiet werkt dan wel, loopt terug tot 1000 maar de pc crashed dan telkens. als ik me energie verbruik we op "thuis/kantoor" zet loopt ie weer als een zonnetje...alleen geen cool & quiet

• brouwerpower
hmm, lekker :P

Heb je ook al de nieuwste processordriver? en hoe zit het met je temperaturen?

Verwijderd

Topicstarter
ja nieuwste amd driver voor me processor, max temperatuur wordt 64 graden. omdat me pc met die nieuwste bios op 1000 mhz bleef lopen, heb ik de oude bios weer terug geflashed.... alleen nu is me systeem onstabieler dan ooit tevoren. twee keer blauw scherm en al 4 keer vastgelopen. muis bewoog nie meer enzo.... tragische momenten :(maar waar ut aan ligt??? heb al opnieuw geformateerd..nog steeds zelfde probleem. zou dat aan de bios kunnen liggen??

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:54
Misschien dat je meer geluk hebt met een oplossing op de enige en echte MSI forum:

http://forum.msi.com.tw

AMD64 nVidia Based board

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bij mijn asus k8v moest ik ook in de bios ACPI v2 en ACPI v2 enabled zetten misshien is er bij de msi ook zo'n instelling ??

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 11:02

mbr

In de handleiding van de moederbord staat dat cool and quit niet werkt icm. met twee geheugen modules.

Misschien moet je één geheugen module verwijderen om C&Q goed te laten werken...

zie blz 62 van de engelse handleiding:

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=572&kind=1

Wat een waslijst aan klachten op de forum over de moederbord. :
http://forum.msi.com.tw/b...d00da267fa73a286db8fdf663

(ik heb 'm zelf ook besteld maar ik denk erover om de order te annuleren indien mogelijk....)

[ Voor 5% gewijzigd door mbr op 19-06-2004 23:05 ]

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
mbr schreef op 19 juni 2004 @ 23:03:
In de handleiding van de moederbord staat dat cool and quit niet werkt icm. met twee geheugen modules.

Misschien moet je één geheugen module verwijderen om C&Q goed te laten werken...

zie blz 62 van de engelse handleiding:

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=572&kind=1
Er staat dat je bij cool'n quiet ervoor moet zorgen dat er ALTIJD in iedergeval een memory in DIMM1/slot1 zit. Maar er staat nergens dat je maar 1 module zou mogen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ja zo had ik het ook gelezen eigenlijk....heb opnieuw geformateerd weer :(.... maar nu loop ie niet meer vast...cool & quiet instaleer ik wel weer als msi weet waar het aan ligt....volgens mij heb het updaten van me drivers geleid tot een hoop elende.

een beta bios begin ik dus echt nooit meer aan:) wat een elende :) bleef ie toch eff mooi op 1000 mhz hangen, kleine dondersteen dat ie was ;)

Verwijderd

ik ben/was van plan dit mobo ook te halen... maar dit is wel een tegenvaller :S gaat dit opgelost worden of niej?

• brouwerpower
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 13:18:
ik ben/was van plan dit mobo ook te halen... maar dit is wel een tegenvaller :S gaat dit opgelost worden of niej?
Dat lijkt me wel: het is toch een belangrijke feature van de AMD64. In de volgende bios update is het wel goed geimplementeerd hoop ik

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien overbodig, maar zorg wel ervoor dat je de laatste versie van CoreCenter hebt vanaf de site van MSI. Deze heb ik al een tijdje, en het werkt perfect. Hij staat bij het niksen netjes op 800Mhz.

Oeps, ik heb niks gezegd... :X

[ Voor 10% gewijzigd door Br@m op 20-06-2004 15:39 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• brouwerpower
Br@m schreef op 20 juni 2004 @ 14:58:
Misschien overbodig, maar zorg wel ervoor dat je de laatste versie van CoreCenter hebt vanaf de site van MSI. Deze heb ik al een tijdje, en het werkt perfect. Hij staat bij het niksen netjes op 800Mhz.
LET OP: we hebben het hier over de k8N Neo Platinum en niet over de k8T Neo Fis2r. Bij de laatste werkt C&Q idd gewoon goed.

Trouwens: ik zat toenet eens even in de bios te kijken en ik heb daar C&Q aangezet. Samen met de nieuwe processordriver clocked hij nu heel netjes terug :*)

[ Voor 17% gewijzigd door brouwerpower op 20-06-2004 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
het idee dat ut gaat werken houd mij op de been ;) 8)7 O-)

voorlopig heb ik het maar eff opgegeven dat cool & quiet... volgens me vriendin is de tijd nog niet rijp...(en als zei het zegt.....)

msi zal naar mijn inziens al druk bezig zijn met een oplossing. het scheelt gewoon een hoop stroom, en aangezien me pc dag en nacht aanstaat rust ik niet voor het allemaal werkt :)
Pagina: 1