Toon posts:

[VB6] High-color thumbnails in een listview control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer in Visual Basic 6.0 in een listview control een verzameling fotobestanden als thumbnails te tonen, zoals dit ook in de Windows Explorer mogelijk is (door de weergave op Thumbnails te zetten in een directory met plaatjes).

Nou heb ik het op de volgende manier opgelost:
code:
1
2
imlCache.ListImages.Add , strFileKey, LoadPicture("foto.jpg")
lvwPhotos.SelectedItem.Icon = strFileKey

(N.B. imlCache is een imagelist met als formaatinstellingen 48x48 pixels en is gekoppeld aan listview lvwPhotos)

...maar nu bestaan de thumbnails die in de listview getoond worden slechts uit 16 kleuren! Weet iemand hoe ik >=256 kleuren thumbnails in een listview kan krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar dagen prutsen is het me nog steeds niet gelukt... :/ Het lijkt wel een beperking van het imagelist control te zijn. Probleem is dat je volgens mij een imagelist moet gebruiken om de icon property van een listview te kunnen zetten.

Iemand misschien nog ideeën, tips, suggesties, visies, aanraders, opmerkingen, voorstellen, advies, raad, proposities, aanbevelingen of hints? :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je met custom- of owner-drawn flags er niet voor zorgen dat je de thumbnails zelf kunt tekenen?

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 20 juni 2004 @ 23:38:
Kun je met custom- of owner-drawn flags er niet voor zorgen dat je de thumbnails zelf kunt tekenen?
Hmmm...volgens mij niet, ik citeer uit MSDN de helppagina van de icon property van de listview control:
object.Icon [= index]

index
An integer or unique string that identifies an icon or small icon in an associated ImageList control. The integer is the value of the ListItem object's Index property; the string is the value of the Key property.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben zelf bekender met C++, maar misschien kan dit gewoon niet in VB dan.