Ik heb hier gister SnagIt! geïnstalleerd zodat ik voor mijn stage een soort van videohandleiding kan maken. Omdat het programma mijn DivX en XVid codecs niet leek te herkennen, en dus alleen maar op Windows Video 1 en raw formaat kon opnemen, heb ik al mijn codecs eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Dit had het beoogde effect, ik kan nu gewoon XVid files opnemen in SnagIt! (DivX niet, maar dat vind ik niet erg

)
Ik heb nog even het probleem gehad dat enkele filmpjes niet of niet goed afspeelden, maar dat is inmiddels opgelost. Het enige probleem dat ik nu nog heb, is dat sommige met DivX geëncodeerde bestanden niet goed afspelen. De kleuren zijn helemaal fout (zegmaar zwartwit met een overlay van pastelgroen en magenta), en ook lijkt het beeld verdubbeld. Hij doet dit maar bij een paar bestanden, maar het zijn wel bestanden die altijd gewerkt hebben. Ik gebruik DivX 5.1.1 en de laatste versie van XVid. ffdshow heeft er ook op gestaan, maar die verklootte de helft van mijn andere bestanden ook, dus heb ik die weer verwijderd.
Weet er iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb geen flauw idee namelijk...