[debian 2.4.26] encrypted loopback fs?

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik probeer een encrypted loopback filesysteem aan te maken op mijn debina/woody machine maar het wil niet erg lukken.
Ik draai een 2.4.26 met alle crypto modules als modules, deze zijn allemaal geladen (evenals de loopback module).

Als ik nu met losetup een loopdevice wil opzetten:

code:
1
2
3
4
[root@respect root]# losetup -e blowfish /dev/loop0 test.img
Password :
The cipher does not exist, or a cipher module needs to be loaded into the kernel
ioctl: LOOP_SET_STATUS: Invalid argument

Heb ook Blowfish gebruikt (met hoofdletter) maar no go.
Iemand die dit wel werkend heeft?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lees eens: http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=108162

Ik denk het eerst aan de versie van util-linux die bij jou een rol zou kunnen spelen.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb het hier net even geprobeerd met kernel 2.6.7 op Debian Unstable, en ik kreeg eerst dezelfde error als jij: ik bleek geen crypto modules gecompileerd te hebben. Nu dus wel, en als ik doe wat in 'man losetup' staat, werkt het prima (alleen heet /dev/loop0 bij mij /dev/loop/0, en mkfs werkte net iets anders).

lsmod uitvoer:
code:
1
2
3
4
Module                  Size  Used by
blowfish                9280  1
cryptoloop              3072  1
loop                   12872  3 cryptoloop

En als ik na unmounten het bestand met een editor bekijk ziet het er inderdaad behoorlijk versleuteld uit (ook even getest zonder encrypten, en dan is de inhoud van het bestand gewoon leesbaar in de editor).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum