Toon posts:

Isa server 2000 DNS en caching

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Er draait bij een klant van ons (een groothandel in medische artikelen) een webapplicatie.
Klanten van die klant, die de applicatie willen gebruiken om via het web bestellingen te plaatsen, kunnen de bestellingen via de site plaatsten omdat de site soms niet wordt gerefreshed binnen IE (6) waardoor foutmeldingen tevoorschijn komen. Versie van IE 5 worden niet gebruikt, de site is daarvoor niet geschikt.

Men moet soms per webpage drie of meer keren refreshen voordat de juiste items er staan en daardoor gaat het versturen van de bestel email niet goed. Die komen niet aan.

Dit probleem komt alleen voor bij klanten die ISA server 2000 hebben draaien.

Nu wil het geval dat de beta site wel werkt. Deze heeft uiteraard een andere domeinnaam en wordt (nog) gehost bij een andere provider. De sourcecode van de site is 1-op-1 gekopieerd van deze server naar de definitieve servers van de live-omgeving.

Ik heb inmiddels alle opties die ik kon bedenken om caching binnen ISA uit te zetten, veranderen, direct access aan zetten voor deze domeinnaam, etc geprobeerd. Daarnaast heb ik zitten vogelen met IE instellingen, maar het feit blijf dat de site te vaak met de hand gerefreshed moet worden en bestellingen vaak niet aankomen.

Inmiddels is door de programmeurs de code van beide sites naast elkaar gelegd, maar ook zij constateren geen verschillen.

Ergo, ik heb nog geen oplossing, maar het probleem wordt steeds nijpender. de vraag:
Kan dit te maken hebben met DNS verschillen bij de diverse ISP's of zijn er nog meer caching opties uite te schakelen via ISA server die ik niet weet? Registry settings o.i.d. Daar heb ik nog niets meegedaan.

Als er iemand is die dit probleem bekend voorkomt of sugesties heeft, hoor ik het graag, alvast bedankt.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien een heel dom antwoord.

Maar SP2 is uit voor ISA 2000. Probeer die eens ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik na. Wat dat betreft ben ik even afhankelijk van systeembeheerders bij de klanten. Vast bedankt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 14:25:
... Wat dat betreft ben ik even afhankelijk van systeembeheerders bij de klanten...
Maar . . . dat wil je toch niet? 't Betekent toch ook gewoon dat er minimaal 1 bug in je web applicatie zit?
Behoorlijk van de zotte dat iemand z'n klanten gaat voorschrijven hoe ze hun ISA- of andere proxy servers moeten instellen (cache uitzetten: weet je hoeveel dataverkeer dat per maand extra oplevert; ga jij dat voor ze betalen?) om dat men er niet in slaagt om een web applicatie fatsoenlijk in te richten?
Richt je op de fout in de web applicatie, zoek uit wat er daar mis gaat en herstel dat, da's het enige zinnige om te doen!

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Volgends mij kan je 2 dingen doen.
1) Maak gebruik van SSL, dit wordt als het goed is niet gecached.
2) Verzend een paar headers met php/asp waar die webpagina in gemaakt is voor no-cache.

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op 17 juni 2004 @ 22:49:
[...]
Maar . . . dat wil je toch niet? 't Betekent toch ook gewoon dat er minimaal 1 bug in je web applicatie zit?
Behoorlijk van de zotte dat iemand z'n klanten gaat voorschrijven hoe ze hun ISA- of andere proxy servers moeten instellen (cache uitzetten: weet je hoeveel dataverkeer dat per maand extra oplevert; ga jij dat voor ze betalen?) om dat men er niet in slaagt om een web applicatie fatsoenlijk in te richten?
Richt je op de fout in de web applicatie, zoek uit wat er daar mis gaat en herstel dat, da's het enige zinnige om te doen!
ummm er is een bekend probleem met isa caching. maar hiervoor hoef je de isa proxy niet uit te zetten, maar alleen die domain name niet via de cache te laten lopen. zal het docje ff zoeken.

edit: ummm lijkt toch op een webserver config prob :). anyway...
http://www.isaserver.org/tutorials/excludefromcache.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Bedankt voor de reacties. SP2 heeft niet geholpen. headers met php/asp waar die webpagina in gemaakt is, heeft niet geholpen.

De Applicaties is uit ten treure uitegespit middels de code, maar tot op heden zijn er geen verschillen gevonden met de "oude" site die het wel doet...

We gaan proberen de site via SSL te laten lopen.

ZO, de hele waslijst gehad, heeft iemand nog meer suggesties? O, ja, ik heb ook ontdekt dat het niet alleen bij ISA server niet goed werkt, maar Novell Bordermanager geeft hetzelfde probleem... Altijd leuk.

Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt
Pagina: 1