Toon posts:

ip-adres bekomen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben via internet opgelicht door iemand, maar k weet natuurlijk ni wie ... k vroeg mij af of ik eventueel aan die persoon zen ip-adres zou kunnen geraken, daardoor zou die persoon toch opspoorbaar moeten zijn
ik heb enkel gemaild met deze persoon, via hotmail
bestaat er enige mogelijkheid om zijn ip-adres op te sporen? (t zou in frankrijk zijn)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-02 13:02
Ook via Hotmail kun je ip's bekijken...

Je moet daarvoor zijn bij Opties, Weergave-instellingen voor e-mail en dan Berichtkoppen op Volledig of Geavanceerd zetten.

Dan staat er bovenaan de ontvangen email iets in de trend van:

Received: from xxxxxxxxxxxxxxxx ([213.218.8.223])

Btw, wat een geweldige First Post :)

[ Voor 106% gewijzigd door Hoyden op 17-06-2004 13:20 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kijk eens in de volledige headers van de mails..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Probeer hem via msn te bereiken en laat een ander proggie de verbinding in de gaten houden. Misschien dat er wel proggies zijn die het ip kunnen achterhalen, begrijp overigens niet wat je met iemand zijn ip wilt. En als diegene achter een andere pc zit, dan heeft hij weer een ander ip dus op die manier kom je er toch niet achter waar diegene zich bevindt.

edit:
wie kan er even uitleggen hoe je iemand kunt opsporen dmv zijn ip :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 13:19 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:19:
Probeer hem via msn te bereiken en laat een ander proggie de verbinding in de gaten houden. Misschien dat er wel proggies zijn die het ip kunnen achterhalen, begrijp overigens niet wat je met iemand zijn ip wilt. En als diegene achter een andere pc zit, dan heeft hij weer een ander ip dus op die manier kom je er toch niet achter waar diegene zich bevindt.

edit:
wie kan er even uitleggen hoe je iemand kunt opsporen dmv zijn ip :Y)
Politie inschakelen.
Provider mailen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Wel lastig als je geen vast-IP hebt (als oplichter dan). Als je die intentie hebt (als oplichter) dan werk je via systemen die DHCP werken. Wel kun je aan het IP de provider herleiden (WHOIS etc.), maar dan is nog maar de vraag of de persoon niet gewoon even van iemands msn/hotmail heeft geleend... In de USA vaak uitgehaald met Earthlink providers.......

Verwijderd

LuCarD schreef op 17 juni 2004 @ 13:21:
[...]
Politie inschakelen.
Provider mailen.
Ik denk niet dat providers zomaar informatie over iemand zullen vrijgeven, tenzij het echt een grote oplichterij is, maar dat vertelt TS jammer genoeg niet :)
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:22:
Wel lastig als je geen vast-IP hebt (als oplichter dan). Als je die intentie hebt (als oplichter) dan werk je via systemen die DHCP werken. Wel kun je aan het IP de provider herleiden (WHOIS etc.), maar dan is nog maar de vraag of de persoon niet gewoon even van iemands msn/hotmail heeft geleend... In de USA vaak uitgehaald met Earthlink providers.......
Daar dacht ik ook meteen aan, als het een 'goede' oplichter is heeft hij daar echt wel aan gedacht :)

Verwijderd

Topicstarter
heb het ip-adres gevonden het is telkens hetzelfde ip-adres ... valt dit ergens op te sporen? wordt dit bijgehouden door providers?
tis wel in frankrijk natuurlijk ...
er staat ook nog heel veel andere dingen bij in de heading van de mail dan ... ben ik daar iets mee?

kzou die persoon heel graag opsporen, heb een grote stommiteit gedaan, maar zou men geld graag terug willen

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

[nieuwsgierigheidsmodus]
Hoe ben je opgelicht? Waarvoor? Hoeveel geld ben je kwijt?
[/nieuwsgierigheidsmodus]

Is het wel de moeite om de persoon te achterhalen?

[ Voor 24% gewijzigd door M.I.G. op 17-06-2004 13:31 ]

Verwijderd

wat is het ip-adres?

ik kan waarscijnlijk wel de plaatsnaam achterhalen voor je...(plus provider etc)

voor echt een huis adres moet je bij de provider zijn

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:26:
heb het ip-adres gevonden het is telkens hetzelfde ip-adres ... valt dit ergens op te sporen? wordt dit bijgehouden door providers?
er staat ook nog heel veel andere dingen bij in de heading van de mail dan ... ben ik daar iets mee?

kzou die persoon heel graag opsporen, heb een grote stommiteit gedaan, maar zou men geld graag terug willen
Ja die ip-adressen worden bijgehouden door de providers... Maar helaas zullen ze die jouw de bijbehorende gegevens niet geven. Je moet toch echt eerst aangifte van oplichting gaan doen. En dan maar hopen dat de politie actief genoeg is om er op door te gaan.

Ermm... Wat heb je eigenlijk gedaan?
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:31:
wat is het ip-adres?

ik kan waarscijnlijk wel de plaatsnaam achterhalen voor je...(plus provider etc)

voor echt een huis adres moet je bij de provider zijn
http://www.nedcomp.nl/visualroute/

[ Voor 16% gewijzigd door LuCarD op 17-06-2004 13:35 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:26:

Provider kan zien wie het is.
Deze informatie is helaas niet door jou los te peuteren bij de provider.

Ik weet trouwens niet hoe het in Frankrijk geregeld is.

In NL moet er toch wel iets van politie bevel bij komen al wil een provider prive gegevens vrij geven.

Een dynamisch IP maakt btw geen ruk uit, dan zijn alleen de laatste cijfers achter de laatste punt elke keer anders. Zo kun je dus wel zien dat het elke keer van hetzelfde netwerk komt en de provider houdt een logboek bij van wie wanneer welk dyn. IP toegewezen heeft gekregen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
205.188.116.10 in acht mails
64.12.116.10 in twee mails

ik heb aangifte gedaan hoor, maar wou ff weten of het de moeite was om het ip-adres te gaan aangeven bij de politie, wil mij ni belachelijk maken

voor de nieuwschierigen: ben 1200 euro kwijt ...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41
Jij kan zelfs niks doen, zo simpel is het... providers zullen NOOIT informatie vrijgeven aan jou.

Wat je doet is met het verhaal en de emailtjes aangifte doen bij de politie. Die hebben speciale mensen zitten, en die kunnen wel die informatie van de provider loskrijgen :)

Tevens weten die presies hoe die headers in elkaar zitten, want het kan namelijk dat je nu het ipadres van hotmail heb, grote kans...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:35:
Bijde zijn ipadressen van de aol proxy in amerika geloof ik...

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 13:00
wordt idd Lastig
cache-dtc-aa06.proxy.aol.com
cache-mtc-aa06.proxy.aol.com

AOL vragen in de loggings te kijken .... weinig kans
En dan daar nog een proxy vinden....

1+1+1 = 1

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 13:43 . Reden: waren al 2 mensen voor me ]

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
m.a.w. pure oplichting anders ga je niet via proxies van AOL werken als je in frankrijk zit (als TS dat zeker weet). Ik denk dat je bij AOL niets los kan peuteren.

Verwijderd

Topicstarter
dus da wil dan zeggen dat ik mij geen illusies meer moet maken en die persoon wel nooit zal kunnen opsporen ...

toch bedankt ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 13:35:

ik heb aangifte gedaan hoor, maar wou ff weten of het de moeite was om het ip-adres te gaan aangeven bij de politie, wil mij ni belachelijk maken

voor de nieuwschierigen: ben 1200 euro kwijt ...
205.188.116.10 : cache-dtc-aa06-proxy.aol.com
Dat is een ip uit een grote AOL proxy.., bij AOL is het zo dat deze bijna overal vandaan kan komen waar AOL haar service aanbied. Kan net zo goed USA / UK of frankrijk zijn

64.12.116.10 : is idem dito (maar naar alle waarschijnlijkheid is dit meer USA dan andere landen)

Bij ons (op werk) in de systemen komen deze 2 ipadressen (het C block van beide dan) meer als 2 miljoen keer voor (hits), tot nu toe in alle maanden van dit jaar

Dit wordt zeker niet makkelijk om deze boeven te vangen..., suc6!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 13:47 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:13
De IP gegevens kun je uit de email headers halen. Mail de abuse afdeling van de eigenaar daarvan. Meer kun je zelf niet doen.

Dit onderwerp/probleem is al vaak langsgekomen, ik verzoek je dan ook om even de search te gebruiken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.