[Ervaringen] Blu Tack

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bij deze wilde ik mijn ervaringen met Blu Tack met jullie delen. Ik vind dit spul namelijk vrijwel onmisbaar als hulpmiddel bij oa Mods.

Eerste link bij Google: http://discountoffice.nl/shop/artdetail/prd/BOS40135/

Waar ik het voor heb gebruikt:

- Stealthen van mijn DVD brander. Plakt goed, makkelijk te verwijderen indien nodig. 2 bolletjes op de lade, een groter op de knop (met een stukje papier ertussen anders plakt knopje aan frontje ;) )

- "Afplakken" leds om lichtoverlast tegen te gaan. Als ik 's avonds de computer eens aan laat staan had ik geen last meer van geluid (waterkoeling _/-\o_ ), maar wel van een overvloed aan licht van mijn Zalman fancontroller. Met wat blutack halve bolletjes gemaakt die ik 's avonds over mijn ledjes plak. Resultaat: geen lichtoverlast meer. 's Morgens haal ik het er weer vanaf, geen restjes, geweldig.

- Om geluid tegen te gaan. Heb het tussen de fans en de kast geplaatst (schroeven er dwars doorheen). Scheelt echt veel.

- HD's opgehangen in tie wraps "ingeplakt" met Blu Tack.

Benieuwd of anderen nog andere toepassingen weten.

BTW Ik verkoop het niet >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 17-06-2004 13:16 . Reden: w ]

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:25
lol kneedgum (herrineringen aan school)

gebruik het om stroom draadjes tijdelijk te verbinden en gebruik het soms ook als kabel isolatie voor kleine stukjes

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Tja het kan handig zijn voor tijdelijke mods/nood middel. Pritt verkoopt dat spul ook onder de naam Buddy, lijkt net kauwgum.

Maar ik zal dat spul niet snel in me systeem toepassen hoor, alles moet wel een beetje professioneel eruit blijven zien :Y)

Use the Search Luke...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Silentpuma schreef op 17 juni 2004 @ 21:16:
Tja het kan handig zijn voor tijdelijke mods/nood middel. Pritt verkoopt dat spul ook onder de naam Buddy, lijkt net kauwgum.

Maar ik zal dat spul niet snel in me systeem toepassen hoor, alles moet wel een beetje professioneel eruit blijven zien :Y)
Als permanente "lijm" is het niet geschikt inderdaad. Er moet ook niet teveel kracht op komen te staan, maar als dempingsmateriaal of semi-tijdelijke oplossing (stealthen) werkt het perfect. Net als die gele post-it papiertjes.

TR voor move > CME

Verwijderd

Mijn tips:
- Stealthen van mijn DVD brander > dubbelzijdig plakkend schuimband.
- Lichtoverlast tegen gaan > schakelaar / potmeter / post-it
- Om geluid tegen te gaan > lekke fietsband / oud matrasschuim
- HD > fixeren ivm nazwiepen door koppen

En nee, ik ga het topic niet verplaatsen naar CME. Voor dergelijk kleine dingen hebben we een apart topic voor waar je het gelijk in de praktijk mag showen: [rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 7[/rml] ;)

Dit topic is gesloten.