[asp.net] javascript icm codebehind

Pagina: 1
Acties:

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
Het probleem heeft te maken met encryptie en decryptie.

Ik heb in ASP.NET een website, daarin zijn een tweetal functies aanwezig om id's te encrypten en de decrypten.

Op een van de pagina's in de website kunnen bestanden gedownload worden uit de database. Dit gebeurd door middel van een functie in javascript. Deze functie zit in een .js file en wordt geinclude.

Deze download functie roept filedownload.aspx aan die ervoor zorgt dat er geregistreerd wordt in de database welke files gedownload worden en roept een document.location.href='bllalbalblabla' aan welke ervoor zorgt dat de download gestart wordt.

Het probleem is nu dat de download functie een encrypted id mee krijgt. Dit id moet gedecrypt worden voordat er gedownload kan worden uit de database... Maar het schrijven van deze decrypt functie + key in javascript lijkt me niet echt handig want dan kan iedereen gewoon zien wat de key is en hoe deze gebruikt wordt.

Nu was ik van plan om dan maar met filedownload.aspx de javascript code aan te roepen (zodat ik ook de decrypt functie in ASP.NET kon gebruiken) via RegisterClientScriptBlock maar dit wil ook niet werken...

De javascript functie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
function DownloadKlantFile(fileid, filename) 
{ 
    var ASPXDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
    ASPXDoc.load('filedownload.aspx?filetable=klantbestand&fileid=' + fileid + '&filename=' + filename);
    ASPXDoc.onreadystatechange = function ()
    {
    if (ASPXDoc.readyState == 4) 
        {
        top.historyframe.location='history.aspx';
        }
    }
    document.location.href='table=klantbestand/field=Document/filenamefield=Documentnaam/' + fileid + '.dbfile';
}

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 19% gewijzigd door tec op 17-06-2004 12:40 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom ga je niet serverside decrypten en javascript een encrypted key mee laten sturen?

[ Voor 39% gewijzigd door gorgi_19 op 17-06-2004 12:39 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• tec
Omdat het javascript ding perse het decrypted id aan moet roepen.. (kan ik zelf niets aan veranderen er zijn wat limitaties)

Modbreak:
Graag niet kicken binnen 24 uur. Zie ook de algemene FAQ

[ Voor 73% gewijzigd door gorgi_19 op 17-06-2004 15:26 ]

• tec
Iemand een oplossing? :)

* tec heeft netjes 24 uur gewacht O-)