Mogelijk 5.1 over normale boxen

Pagina: 1
Acties:

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19
Nou ik zal het wat anders proberen uitteleggen.

Stel je hebt een pc, een reciever en een 5.1 boxen set die aangestuurd wordt door de reciever. Is het mogelijk, wanneer ik een DVD of spel speel op mijn pc dat geluid dan over mijn boxen in surround kan krijgen. Dus je moet dan de pc koppelen aan de reciever maar op welke manier en met welke uitgangen of hangt dat van de reciever en geluidskaart af ?

alvast bedankt

[ Voor 81% gewijzigd door KraveN op 17-06-2004 11:54 . Reden: verduidelijkking ]

Verwijderd

Je bent een beetje verwarrend bezig. Je verhaal kl0opt niet met je topic titel volgens mij..\

misschien dat je het wat beter uit kan leggen ?

Verwijderd

Is je gewone versterker DD 5.1 ?
Zo ja dan zou je de digitale uitgang van je geluidskaart zo op je versterker moeten kunnen aansluiten (via coax of optisch).
Als je versterker geen DD 5.1 ondersteunt dan zal die alleen het stereo signaal kunnen verwerken. Dan zou je de rear en center en sub direct via je geluidskaart moeten schakelen.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:25
Welke apparatuur gebruik je?

Spec's graag.

Verwijderd

Ik heb het gewoon vrij simpel op mn DTS versterker.
nl: vanuit mn pc Minijack-plug <-> naar Tulp in mn versterker.
En via mn versterker regel ik dan op hoeveel speakers ik het wil laten spelen 5.1, 2ch enz.
(wellis waar ontvang je dan geen DTS format, maar wel goed geluid)

• KraveN
Nou ik heb een SB live in mijn pc zitten
en ik zit erover te denken om een Eltax universe set te kopen voor de boxen
http://www.eltax.com/pictures/products/techdata/01425.jpg

voor een reciever ben ik nog aan het kijken omdat ik nog niet zeker weet of het mogelijk is.

• olof
Het mooiste is (als het kan) om het digitaal aan te sluiten. Ik weet niet precies welke uitgangen jou geluidskaart heeft, maar hij zal vast een optische of een coaxiale uitgang hebben.

Die sluit je aan op je reciever die dan dus wel een bijpassende aansluiting moet hebben.

Moet je wel opletten dat jou reciever een decoder in zich heeft. De meeste types hebben dat wel als ik mij niet vergis.

Zo zou je zonder probleem 5.1 geluid uit je geluidskaart via je reciever moeten krijgen.

• KraveN
Dat zou geweldig zijn :D

• olof
AV FAQ; Veelgestelde vragen

Lees die ook maar eens door. Staat een heleboel info in waar jij vast wel wat wijzer van kan worden.

succes ermee.

• KraveN
OK bedankt voor snelle reply

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Zorg dat je geluidskaart 5.1 uitgang heeft (analoog), en zorg dat je receiver 5.1 analoge input heeft. Dan heb je ook in games surround geluids. Voor DVD's is een optisch of coax kabelte voldoende.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1