Matrox: Beeld realtime 180 graden draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
IK zit met een probleem. Wij hebben een crt-beamer, doet het goed alleen heeft ie vroeger altijd op z'n kop gehangen. Natuurlijk kan hij ook gewoon projecteren, maar dan zit er een afwijking in het beeld. Dus nu was het idee om hem gewoon op tafel op plafon stand te laten projecteren en het beeld softwarematig te draaien.

Nu zoek ik een programma wat realtime tv van tv kaart, dvd (powerdvd, windvd) 180 graden kan draaien.

Ik had al een programma gevonden genaamd Pivot pro (Voor tft's), maar die kan het niet aan om bewegend beeld realtime te draaien. Is er zulke software (kon het niet vinden), of is er eventueel een goedkope hardwarematige oplossing.

het gaat om een 1800+ met abit nforce 2 en 512 mb geheugen icm een matrox g450 32 mb DH. Beamer is aangesloten via S-VHS kabel

[ Voor 9% gewijzigd door zandpaddo op 17-06-2004 11:40 ]

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Matrox forums zegt dat de G450 MMS Dual en Quad het in de drivers ondersteunen (jij hebt een single?).
Ze kosten rond de 100 euro in de pricewatch. M'n GF4mx440 kan dat ook en kost een stukje minder.
Edit: http://www.nvidia.com/object/feature_nvrotate.html dus iedere el-cheapo nvidia kaart kan dat

[ Voor 17% gewijzigd door Bas_S op 17-06-2004 12:16 ]

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 17:48
Ati ook geen probleem met Ati radeon Omega drivers.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Kickname schreef op 17 juni 2004 @ 12:14:
Matrox forums zegt dat de G450 MMS Dual en Quad het in de drivers ondersteunen (jij hebt een single?).
Ze kosten rond de 100 euro in de pricewatch. M'n GF4mx440 kan dat ook en kost een stukje minder.
Edit: http://www.nvidia.com/object/feature_nvrotate.html dus iedere el-cheapo nvidia kaart kan dat
Ja ik heb een Single Core met DUAL head. Dus geen support daarvoor. (MMS is Dual/Quad Core). Ik wil eigenlijk graag mijn huidige matrox houden vanwege de goede tv-out en Dualhead. Dat hebben die goede gf4 mx niet toch?

[ Voor 5% gewijzigd door zandpaddo op 17-06-2004 12:38 ]

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

de goede gf4's en de nieuwe ati's hebben bijna allemaal een standaard VGA-uit en een S-video uitgang. Een aantal hebben DUAL head en nog weer anderen hebben dual head EN S-video uitgang. Ik begrijp dat je een TV signaal naar de beamer wilt sturen, dus je hebt nodig een TV-in signaal en een VGA of S-video signaal uit. Is een extra Matrox G450 Dual Head PCI geen optie ? Je behoudt dan je huidige TV-kaart en je hebt de uitgang die je nodig hebt, geloof ik.

iets met foto's...

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 09:51
http://www.tac.ee/~prr/videoutils/divxg400.html#background

DivXG400 is een overlay filter dat origineel bedoeld was om x32 overlay 'bug' op te lossen op sommige videokaarten. Tegenwoordig ondersteunt het ook subtitles e.d, en ik dacht dat hij ook je overlay verticaal kunt flippen (maar weet 't niet zeker, ff geleden dat ik 't gebruikt heb).

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met de Ati Catalyst drivers kan het.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-12 21:44
Elke goeie driver kan dit. DirectVobSub (wat ik ook gebruik voor ondertitels enzo in elke mediaplayer die overlays ondersteunt), kun je kiezen om het beeld 180° om te draaien. :)

Hier is een post verdwenen ofzo :?

[ Voor 28% gewijzigd door ShadowrunR op 17-06-2004 19:16 ]

Verwijderd

Atlas schreef op 17 juni 2004 @ 19:12:
Naar mijn weten kun je het beeld op de beamer zelf omklappen :)
Als je nog een handleiding hebt van de beamer, is het misschien handig om even de manual door te spitten ervan :)
maar hij zegt juist dat de boel dan vervormt dus moet het anders.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 00:47

Twarp

just grin...

Is misschien een spiegel een optie?

Meh ...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 19:15:
[...]

maar hij zegt juist dat de boel dan vervormt dus moet het anders.
Jah ik las het zeg maar nadat ik de post geplaatst had. En toen heb ik een modje gevraagd mijn post te deleten :P

Om toch nog wat positieve inbreng te geven:
Wat voor vervormd beeld geeft de beamer? Misschien moet ie op zijn normale stand even indraaien :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-12 23:35
offtopic:
sorry hoor maar de mensen die "ATI kan dat!" gaan schreeuwen moeten eens even beter lezen. Er staat toch duidelijk dat het een matrox kaart is en hij vraagt hoe hij het met die kaart kan doen, dus aan zo´n antwoord heeft de TS dus echt geen f*ck...

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
ff de achterstand bijwerken ;)
ShadowrunR schreef op 17 juni 2004 @ 19:15:
Elke goeie driver kan dit.
De matrox drivers dus niet! Wordt door de programmeurs zelf bevestigd
DirectVobSub (wat ik ook gebruik voor ondertitels enzo in elke mediaplayer die overlays ondersteunt), kun je kiezen om het beeld 180° om te draaien. :)
Thanks, ik ga dat is proberen.
http://www.tac.ee/~prr/videoutils/divxg400.html#background

DivXG400 is een overlay filter dat origineel bedoeld was om x32 overlay 'bug' op te lossen op sommige videokaarten. Tegenwoordig ondersteunt het ook subtitles e.d, en ik dacht dat hij ook je overlay verticaal kunt flippen (maar weet 't niet zeker, ff geleden dat ik 't gebruikt heb).
ook dat gaan we proberen.

Als het echt niet lukt haal ik mijn gf4 wel uit mijn andere pc, maar ik zag toch liever die matrox het kunnen.
Wat voor vervormd beeld geeft de beamer? Misschien moet ie op zijn normale stand even indraaien
Hij draait al 2 maanden op z'n normale stand met afwijking. Om het te verhelpen moeten de buis verdraaid worden ofzo, maar aangezien ik dat niet zie zitten leek mij dit een beter oplossing. Nu zo met het EK begon ik me aan die afwijking te ergeren dus vandaar. Je ziet het gewoon veel erger met voetbal dan met films. Wil je de preciese details, kijk ff in mijn post historie staat een vrij lang topic over.
Is een spiegel geen optie
Nee dat lijkt mij niet te doen met een driebuis beamer. 3 spiegels dus die ook nog weer perfect over elkaar moeten liggen en niet snel verschuiven.....nee.....

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Oke ik heb de alternatieven die hierboven staan geprobeerd. Het werkt, maar alleen in bsplayer (of soortgelijke programma's) met divxén en avi's maar niet met tv signaal en dvd. Dus helaas.....

Maar als je daar de overlay van kunt draaien, waarom dan niet met die andere situaties (tv/dvd)???
Pagina: 1