Toon posts:

[XP Prof] Programma's "laggen"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weer eens een probleem met windows. 't is nu al een paar dagen zo en ik begin me eraan te ergeren. het probleem zit zo:
Soms ben ik gewoon normaal aan het internetten/dingen bekijken/pc op orde brengen/chatten als windows ineens blijft haken. Dan klik ik bijvoorbeeld op een programma of link maar dan gebeurt er helemaal niets, dan wacht ik een minuut ofzo en dan opent ie ineens alles wat ik in die tijd heb aangeklikt, ook krijg ik dan op mIRC in 1 seconde iets van 20 berichten. Dit is dus heel vervelend omdat ik dus heel vaak gewoon niet normaal kan werken. Mijn pc moet het toch ook wel makkelijk aan kunnen lijkt mij(amd XP2600+, ati radeon 9200SE 128 mb en 512 ram). Het lijkt erop alsof het begon nadat ik ZoneAlarm security suite had geinstalleerd, maar dit programma afsluiten geeft ook geen oplossing voor het probleem.

Wie weet wat ik moet doen?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ZoneAlarm helemaal deinstalleren.
Het afsluiten van ZoneAlarm is geen garantie dat het programma ook niks meer doet, er zijn wat resistente onderdelen.

Daarnaast is het herinstalleren van windows geen gek idee

• Pling84
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 13:51
Ik ervaar hetzelfde probleem thuis ook.
Ik heb ondertussen Windows 2x opnieuw geïnstalleerd.
maar zelfs met een schone installatie heb ik hetzelfde probleem.
het schijnt iets met het internetverbinding en ZoneAlarm te maken te hebben.
als je pc begint te "laggen" moet je ff je internetverbinding verbreken, bij mij reageert alles dan spontaan weer.
Een herinstallatie verhelpt dit probleem dus niet, probeer een andere firewall zou ik zeggen, 'k ga zelf thuis ook expirimenteren. Je hoort nog wel van me als ik wat wijzer ben geworden.
Succes..!!

Verwijderd

Topicstarter
Pling84 schreef op 17 juni 2004 @ 12:20:
Ik ervaar hetzelfde probleem thuis ook.
Ik heb ondertussen Windows 2x opnieuw geïnstalleerd.
maar zelfs met een schone installatie heb ik hetzelfde probleem.
het schijnt iets met het internetverbinding en ZoneAlarm te maken te hebben.
als je pc begint te "laggen" moet je ff je internetverbinding verbreken, bij mij reageert alles dan spontaan weer.
Een herinstallatie verhelpt dit probleem dus niet, probeer een andere firewall zou ik zeggen, 'k ga zelf thuis ook expirimenteren. Je hoort nog wel van me als ik wat wijzer ben geworden.
Succes..!!
Thanks voor reactie's, ik heb geen zin om XP opnieuw te gaan installen:P ik kan wel
zonealarm eraf donderen idd. Verder gaat verbinding verbreken niet zo snel omdat ik op een netwerk zit met nog een paar anderen die dat liever niet hebben. Volgens mij heb ik dan ook niet echt een firewall nodig met ingebouwde NAT....