[browsers] é wel goed in IE maar niet in Mozilla

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Hallo, ben bezig met het maken van een website voor m'n werk en in IE5.0 en IE6.0 ziet het er allemaal prima uit. Ik ben echter nu ook aan het controlleren hoe een en ander eruit ziet onder Mozilla 1.6 en daar worden alle tekens zoals é, ì, ë etc niet weergeven, daar komt dan een een 'ruit met vraagteken' te staan.

Ligt dit aan de instellingen van Mozilla of zit er een fout in de html-code? Ik gebruik alt+130 om bijv de é neer te zetten.. waarom wordt dit dus niet herkend in Mozilla?

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 10:52
heb je de charset en doc type wel goed gedefenieerd ?

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
de site is gemaakt door een professionele toko, ik zorg hier voor de content en stuit dus nog op een hoop problemen..
in de source staat: charset=utf8
is dit correct?

• bat266
Sequence schreef op 17 juni 2004 @ 11:39:
de site is gemaakt door een professionele toko, ik zorg hier voor de content en stuit dus nog op een hoop problemen..
in de source staat: charset=utf8
is dit correct?
normale charset maar heb er niet zo veel verstand verder van
BtM909 schreef op 17 juni 2004 @ 11:41:
Heb je de é wel toegevoegd als
code:
1
 é
sjit ik vond m zo snel niet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door bat266 op 17-06-2004 11:43 ]

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je de é wel toegevoegd als
code:
1
 é

[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 17-06-2004 11:41 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:49

André

Analytics dude

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
ja oke :) zelf kan ik inderdaad wel werken met die codes maar er zitten hier ook een hele bak noobs die ik net heb kunnen uitleggen hoe je een html-link maakt :P dus om dan het halve alfabet op die manier te laten typen gaat niet werken..

dus ga ik de websitemakers eens even vertellen dat ze de juiste charset moeten gebruiken...

• bat266
Sequence schreef op 17 juni 2004 @ 11:47:
[...]

ja oke :) zelf kan ik inderdaad wel werken met die codes maar er zitten hier ook een hele bak noobs die ik net heb kunnen uitleggen hoe je een html-link maakt :P dus om dan het halve alfabet op die manier te laten typen gaat niet werken..

dus ga ik de websitemakers eens even vertellen dat ze de juiste charset moeten gebruiken...
het is een normale charset alleen is het geen officiele html door alt+nummer in te drukken in windows werkt het dus ook in ie maar mozilla doet alleen officiële html

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
dank voor deze uitleg! ik heb het voorgelegd bij de websiteontwikkelaar :)
Pagina: 1