Toon posts:

Garantie toestel buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Kan iemand mij zeggen waar ik garantie zou kunnen kopen voor een Sony toestel (digi F717 /828) dat buiten Europa gekocht is en geen wereldwijde garantie heeft? Binnen Europa is de normale garantie wel geldig toch?

Heeft iemand adressen van betrouwbare online shops voor Sony toestellen?

Verwijderd

Even wachten. Je hebt hem buiten Europa gekocht, hij heeft geen wereldwijde garantie en je denkt nu wel garantie in Europa te hebben? Als je dat denkt, moet je nog eens opnieuw nadenken, anders heb ik je verkeerd begrepen.

Garantie bijkopen kan niet. Je zou de camera misschien wel kunnen verzekeren en dan nakijken of ze eventuele technische gebreken ook verzekeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niets gekocht, maar ben aan het informeren over de mogelijkheid om in het buitenland te kopen ipv Europa omdat soms de prijzen daar lager liggen. Ik kreeg van Sony te horen dat producten die buiten Europa gekocht waren geen garantie hadden in Europa.
Ik las in een andere topic (kan hem helaas dus niet meer terugvinden) dat iemand een camera in Canada online had gekocht en daarna 'iets' had gekocht van 5 jaar, ik meende dus garantie. Daarnaast had hij ook een verzekering afgesloten voor de camera.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden;
Verzekering is alleen in de VS en Canada geldig maar voor $50 heb ik een Mack 5 jaar garantie erop gezet die wereldwijd geldt.

Dit las ik dus in een ander topic.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En heb je ook al geprobeerd te claimen en de kleine lettertjes gelezen vaak niet geldig als je er niet woont. Echt die maatschappijen zijn ook niet gek.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hoeveel is het prijsverschil?

Garantie kopen kan niet. Is het het risico waard?

Koop je online in nederland, let er dan ook op of je europese garantie hebt, anders moet je toestel bijv. naar duitsland worden opgestuurd.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Het prijsverschil is zo'n 200 euro. Ja, ik zag inderdaad toestellen online in NL die frans of duits waren en ook die garantie hadden. Die moeten dus naar dat land gestuurd worden. Is het dan ook zo dat als je USA garantie hebt, je het ook naar amerika moet sturen voor reparatie, of kan dat ook helemaal niet?
Bedankt!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 18:25:
Het prijsverschil is zo'n 200 euro. Ja, ik zag inderdaad toestellen online in NL die frans of duits waren en ook die garantie hadden. Die moeten dus naar dat land gestuurd worden. Is het dan ook zo dat als je USA garantie hebt, je het ook naar amerika moet sturen voor reparatie, of kan dat ook helemaal niet?
Bedankt!
USA garantie is idd over het algemeen ALLEEN voor US en vaak Canada. Dus opsturen bij een defect. Je mag het apparaat ook in Nederland aanbieden, dan wordt ie ook gerepareerd maar dan zijn alle kosten voor jou.

Carpe Diem

Pagina: 1