Toon posts:

Batterijgebruik nieuwe iBook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op GoT, maar dat leverde alleen maar succes verhalen op, wat mij wel positief stemt.
Wat ik niet heb kunnen vinden, en wat ik wel wil weten, is hoe de batterij van de iBoook juist te behandelen. Sinds een week heb ik een nieuwe iBook 12". In de meegeleverde documentatie van Apple staat dat je de eerste keer de batterij volledig moet opladen, en daarna volledig laten leeglopen + nogmaals volledig opladen. Dit heb ik gedaan. Daarna mag je volgens Apple regelmatig tussendoor opladen, en ook regelmatig op netstroomwerken terwijl de batterij erin zit. Nu heb ik ervaring met laptops van Dell, Compaq en Toshiba. Bij alle 3 stond in de documentatie hetzelfde als Apple zegt. Resultaat; binnen een half jaar (compaq) tot een jaar (Dell) die zo slecht is geworden dat er een nieuwe batterij moest worden aangeschaft.

Nu lees ik overal dat de batterijen van Apple zeer goed zijn. Maar ik vind het een beetje moeilijk om te geloven dat alleen Aple de kennis heeft om super batterijen te maken.

Dus, hoe behandelen jullie de batterijen van jullie iBook's/Powerbook's? Houden jullie er rekening mee, of is laden jullie op als het jullie uitkomt? Werken jullie zonder batterij als er een stopcontact in de buurt is?

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik laat altijd de accu in mijn powerbooks/iBook, 1x per maand laat ik de accu zover leeg gaan dat het systeem automatisch in sluimer gaat, vervolgens laad ik ze op.
Tussentijds opladen als bijv accu op 60% staat doe ik ook gewoon, geen probleem.
Accu's werken nog prima, maar na een tijdje worden alle accu's minder, dat is eenmaal zo.

Verwijderd

Apple gebruikt gewoon goede producten, daarom gaan ze vaak langer mee.
dan andere accus van andere merken.

(begin nou niet over de iPod accu please, dat verhaal kennen wij nu wel.)

Ik heb er niet eens rekening mee gehouden met me PB, ik laad op wanneer ik het zelf nodig vind, ik laat hem nu wel even leeg lopen, ik was dat eigenlijk vergeten :P.

maar goed, ik koop wel een nieuwe accu als het zover is hoor, met me andere laptop heb ik 3jaar kunnen doen. (dat was een acer)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 11:34 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:56

Maximus

There is no substitute

Mijn accu van de powerbook [gisteren gekregen] gaat rond de 4 uur mee als ik een Dvix kijk en daarnaast een dmg uitpak samen met internetten. Wlan staat dan aan samen met bluetooth. Ik vind het wel een redelijke score.

Maar wat Qorne ook zegt, Apple gebruikt alleen maar goede merken voor hun componenten.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er zijn een paar grote accu fabrikanten die ze maken voor verschillende merken, Sanyo is een grote bijv.
Probleem is vaak geweest dat het bios/firmware van vooral oudere laptops niet slim genoeg waren en maar bleven laden zodra laptop aan netstroom hangt.

Verwijderd

powerbook nu 1,5 jaar oud en haalt nog steeds de kaap van de 3u

Verwijderd

Gewoon af en toe laten leeglopen, dan is er weinig aan de hand. De levensduur zal vast wel afnemen, maar de iBook van mn vriendin heeft hier weinig problemen mee, en dat is na 2 jaar gebruik. Zorg er voor dat je niet constant aan de adapter hangt.
Apple zal echt geen geheime componenten gebruiken lijkt me, dus bij intensief gebruik zal de levensduur niet langer zijn dan een vergelijkbare laptop van een ander merk.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mijn iBook G4 is nu 1/2 jaar oud, ik gebruik 'm meestal op netwerk, met adapter. Ik zit inmiddels wel af en toe te gamen zonder*... dan gaat de accu behoorlijk lang mee. Na een paar uur was de stand nog 40%! Ik ben bijzonder tevreden!

* Diablo II LOD Mac OSX!!

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 17-06-2004 13:24 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Ramzzz nu is diablo2 niet echt een spel wat veel vraagt van de hardware :P

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Maximus schreef op 17 juni 2004 @ 13:31:
is het dan wel goed als ik 3 uur trek op mn iBook 12" G4 wanneer ik UT2004 demo speel :P

Launching containers into space

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Maximus schreef op 17 juni 2004 @ 13:31:
Mwah. Hij wordt anders behoorljk heet (videokaart)... daar dissipeer ik niet gewoon wat kilojoules, da's best wel werken in 3D!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Ramzzz, D2 is een spel wat is opgebouwd in pixels die gerendered worden op een preredered achtergrond. Dus het enige wat je videokaart hoeft te doen is die preredered achtergrond op je beeld te gooien en de characters er in te berekenen.

Whieee, hehe dat is natuurlijk een puike score. Ik haal zelf ongeveer 4 uur met AE aan en dan Warcraft III te spelen.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
Diablo2 doet wel iets met 3d hoor. In de levels zit namelijk een perspectief. Een soort semi-3d effect wat op windows direct3d 7.0 gebruikt, zal dus wel OpenGL zijn op de mac. En het is ook best zwaar. Een p2-400 met 16Mb VRAM en 192Mb RAM is echt minimum als je schokvrij wilde spelen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

markclausing schreef op 18 juni 2004 @ 15:10:
Diablo2 doet wel iets met 3d hoor. In de levels zit namelijk een perspectief. Een soort semi-3d effect wat op windows direct3d 7.0 gebruikt, zal dus wel OpenGL zijn op de mac. En het is ook best zwaar. Een p2-400 met 16Mb VRAM en 192Mb RAM is echt minimum als je schokvrij wilde spelen.
Ik speel 'm inderdaad in 'perspective-mode'. Die gebruikt openGL. Je hebt er toch altijd betweters bijzitten... ;)

Pagina: 1