[nt 4.0] server start niet meer op..

Pagina: 1
Acties:

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
ik zit met een redelijk groot probleem.. Onze server start niet meer op.

Ik had gisteren een nieuwe driver geïnstalleerd voor de Hp Tape streamer die er in zit. Na dit gedaan te hebben werd mij gevraagd de server te herstarten. Ik klik op "ok" en het systeem begint zich te rebooten.

Alleen nu komt ie niet verder dan het "blauwe scherm" van NT.
Het systeem start "Os Loader" op waarna een blauw scherm volgt. In dit scherm staat hoeveel geheugen er in zit blabla.. maar dan begint hij zich weer te herstarten..
Ik kom dus niet meer in mn Windows.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen zodat ik wel weer gewoon in m’n Windows kan komen?

alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door ahrik op 17-06-2004 11:22 ]

Verwijderd

Kun je in workstation modus starten (Vga) en dat driver de-installeren?]

Bootflop/Herstel disk geprobeerd?

Booten vanaf CD en kiezen voor repairmodus?

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
als ik de server (gaat in dit geval om een HP Netserver LD pro) opstart kan ik kiezen voor 2 opties..

- windows NT 4.0
- windows NT 4.0 (vga)

ze doen beide het zelfde, bij blauwe scherm uitzichzelf rebooten..

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 18:37
OK voor de veiligheid Ghost maken van de systeemschijf. Vervolgens een reparatie uitvoeren vanaf de originele installatie CD-rom (kies tijdens het booten vanaf de CD voor de optie reparatie). De kans is groot dat het systeem daarna weer opstart. Vervolgens moet je wel de service packs opnieuw installeren dus echt ideaal is het niet.

Oeps, iemand had dit advies al gegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door jwpmzijl op 17-06-2004 11:29 ]

Hans van Zijl

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 17:01

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tijden het booten even drukken op F6 (of was het F8?) en kiezen voor "last know good configuration". Dit is de situatie voor installatie van de nieuwe driver. Misschien dat je dan de driver kunt de-installeren..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

TapeUnit even ontkoppelen voor het opstarten van de server.
Kijken of hij dan wel doorloopt/
Pagina: 1