Het probleem wat ik de laatste dagen ben tegen gekomen is dat nadat ik mijn waterkoeling heb geinstalleerd de temperatuur van mijn processor rond de 52oC komt. Dit zijn min of meer de temperaturen die ik haalde met luchtkoeling.
Nu heb ik wel een nieuwe mobo geinstalleerd (oude mobo was MSI kt4v, nieuwe zie specs).
Nu zijn hier natuurlijk al genoeg topics over geopend, maar ik ben iets (voor mij) raars tegen gekomen. De temperatuur van mijn proc loopt op tot 50oC idle, mn systeem 48oC en dit met waterkoeling en kast open
MAAR als ik een 120 mm past-fan voor mijn nordbridge (en dus ook boven mijn proc hang, die wc-gekoeld is) daalt mijn temperatuur van mijn proc naar de 40oC!!!
Nu ben ik van mening dat dit niet kan??? TOCH? Ik ben inmiddels er wel uit dat de temperatuur sensor van het systeem onder de videokaart zit, maar hoe is het mogelijk dat ik met waterkoeling zonder fan tegen de 50 loop en zodra ik een fan ervoor hang hij daalt naar 40oC???
Heeft er iemand ideeen???
Mijn specs:
Zalman 400 watt;
MSI kt600 FISR Delta;
Radeon 9800 pro (stock speed + wc Innovatek Graph-o-matic)
Xp 2800+ (stock speed + wc Innovatek Coolrev 2.0)
2x 512 Kingston pc2700
Terratec Aureon 5.1 Fun
120 GB Maxtor 8mb
80 GB Maxtor 2mb
Cd writer
DVD
Waterkoeling (industriele radiator, Hydor L30, 172mm past fan,)
Nu heb ik wel een nieuwe mobo geinstalleerd (oude mobo was MSI kt4v, nieuwe zie specs).
Nu zijn hier natuurlijk al genoeg topics over geopend, maar ik ben iets (voor mij) raars tegen gekomen. De temperatuur van mijn proc loopt op tot 50oC idle, mn systeem 48oC en dit met waterkoeling en kast open
MAAR als ik een 120 mm past-fan voor mijn nordbridge (en dus ook boven mijn proc hang, die wc-gekoeld is) daalt mijn temperatuur van mijn proc naar de 40oC!!!
Nu ben ik van mening dat dit niet kan??? TOCH? Ik ben inmiddels er wel uit dat de temperatuur sensor van het systeem onder de videokaart zit, maar hoe is het mogelijk dat ik met waterkoeling zonder fan tegen de 50 loop en zodra ik een fan ervoor hang hij daalt naar 40oC???
Heeft er iemand ideeen???
Mijn specs:
Zalman 400 watt;
MSI kt600 FISR Delta;
Radeon 9800 pro (stock speed + wc Innovatek Graph-o-matic)
Xp 2800+ (stock speed + wc Innovatek Coolrev 2.0)
2x 512 Kingston pc2700
Terratec Aureon 5.1 Fun
120 GB Maxtor 8mb
80 GB Maxtor 2mb
Cd writer
DVD
Waterkoeling (industriele radiator, Hydor L30, 172mm past fan,)
MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**