[XP] Hoe zie ik mijn eigen rechten?

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
OK, ik weet best het e.e.a. van XP, netwerken etc, maar voor deze vraag (search leverde alleen een hoop zooi op) heb ik toch echt ff jullie hulp nodig. Kan misschien basic zijn, maar ik zou het zo echt niet weten.

Probleem:
Ik heb net een nieuwe PC gekregen op mijn werk, ding is helaas aardig dichtgespijkerd en ik heb dan ook lopen vloeken dat ik mijn localadmin-rechten kwijt was :(
Vervelende is alleen dat ik niet weet wat ik wel en niet mag...en ik wil toch eens kijken of ik niet per ongeluk iets kan installeren. Dus een overzichtje van rechten op directory-toegang en registry toegang zou wel handig zijn.

Is hier onder XP een commando voor? Of kan ik het via mijn Novell-client ergens zien?

* The Eagle zou ondertussen willen dat ie gewoon weer de volledige controle over zijn machine had...degene die het moeten onderhouden zijn nou niet echt behulpzaam, en mijn vingers jeuken af en toe behoorlijk.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
start->run->rsop.msc zou je een overzicht van de rechten moeten geven.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
blackd schreef op 17 juni 2004 @ 10:59:
start->run->rsop.msc zou je een overzicht van de rechten moeten geven.
Idd, en ben blij dat ik daar bij kan. Probleem is alleen dat hier niks in staat - dwz alles staat op niet gedefinieerd etc. Misschien kan het via de Novell client, maar zou niet weten hoe?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met Novell heb ik geen enkele ervaring, wel kan ik vertellen dat je met (x)cacls je filesystem rechten kan zien.
Registry permissies staan vermeld in regedit, maar hoe je daar een fatsoenlijk overzicht van kan krijgen, dat weet ik niet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
blackd schreef op 17 juni 2004 @ 12:53:
Met Novell heb ik geen enkele ervaring, wel kan ik vertellen dat je met (x)cacls je filesystem rechten kan zien.
Registry permissies staan vermeld in regedit, maar hoe je daar een fatsoenlijk overzicht van kan krijgen, dat weet ik niet.
cacls had ik nog nooit van gehoord....maar ziet er kinky uit :P
Ga ik eens mee lopen experimenteren als mijn machine straks opnieuw uitgerold is ;)
Ben er inmiddels wel achter dat ik regedit kan opstarten...dus straks daar ook maar eens kijken of ik iets kan vinden.