Sitecom router hangt constant met chello

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb thuis al een tijdje een netwerk draaien op mn chello classic abo.

Dit ging voorhen altijd perfect (heel af en toe hing mn router maar niet noemenswaardig)

sinds de snelheidsverhogingen een tijdje geleden merk ik echter dat ik mijn sitecom router (DC202 V1) steeds vaker hangt, tegenwoordig meerdere malen per dag!

Met hangen bedoel ik hier dat het LAN netwerk nog functioneert, echter de router heeft geen WAN ip meer, na een reset of opnieuw de router setuppen werkt het weer.

Na aardig wat zoekacties o.a. op een chello forum en hier op tweakers ben ik te weten gekomen dat er nogal wat anderen zijn die ook problemen hebben en een opossing is nog niet gevonden.

Wat ik al geprobeerd heb:

-router firmware geupdate (nieuwste versie)
-instellingen gechecked van netwerkkaarten en router

netwerkkaarten staan op auto-modus (dus niet 10 half duplex), in het netwerk komen geen identieke MAC adressen voor (dat zou een oorzaak kunnen zijn volgens een ander topic)

Vorig weekend heb ik mijn router meegehad naar een LAN party bij een vriend van mij die glasvezel heeft, daar heeft ie het hele weekend perfect gedraaid (en dat terwijl iedereen die niet speelde aardig wat p2p's draaide), het aantal connecties kan de router blijkbaar goed hebben.

Nu lijkt het mij logisch dat de combinatie router-chello niet lekker gaat, de vraag is echter waar gaat het fout?

Ik heb een motorola modem, kan ik daarvan logfiles o.i.d. inzien? Misschien dat ik daar iets mee kan.

Misschien moet ik in mijn router een static ip invullen? Ik heb namelijk een vermoeden dat de DHCP van chello de boel in de soep laat lopen.

Zijn er wellicht tweakers die nog ideeen hebben om dit op te lossen?

Mijn rig

• marko77
^^kick

voor de vroege vogels op zondag :*)

Mijn rig

• marko77
van de sitecom site ook weinig hulp, het forum daar is al een zeer lange tijd niet meer bereikbaar (ook al zeggen ze dat t tijdelijk is)

Mijn rig

Verwijderd

Het zou natuurlijk ook een probleem bij je provider kunnen zijn.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Ik weet helaas geen oplossing maar heb exact hetzelfde probleem en ben dus ook zeer geinterresseerd in de eventuele oplossing.

Erg irritant als je in een keer geen internet meer hebt en dat je dan de configuratie pagina van chello te zien krijgt. |:(

edit: je motorala kun je bereiken vi 192.168.0.10 (dacht ik) of was het 192.168.1.10?? Damn thuis ff checken...

[ Voor 19% gewijzigd door nowell op 25-06-2004 16:16 ]

• marko77
Dat het een provider probleem is, daar was ik al achter aangezien ik een heel weekend met 4 pc's kan LANNEN en p2pen zonder problemen.

Ik was niet op de hoogte van het feit dat je bij je modem kan komen bij chello, i.i.g. werken de genoemde IP adressen niet.

Mijn rig

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 20:25

WPN

heeft de router toevallig ook DHCP draaien?

aangezien nowell zei dat je bij je router kan komen met een intern ip address.....
kan het zijn dat je router dat IP address uitdeelt, waardoor een ip-conflict ontstaat (hoewel je daar in 2000/XP een melding van krijgt, als je dat gebruikt) waardoor dus de router "hangt" omdat ie niet weet waar die heen moet....

poging waard om te checken?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• marko77
de router deelt idd ip adressen uit, maar wat er bij mij fout gaat is niet aan de LAN kant maar aan de WAN kant, ik kan namelijk zien dat de router nog wel een intern adres heeft (anders zou ik er ook niet bij kunnen komen via mijn browser), maar het externe ip adres is verdwenen. Ik vermoed dat de chello IP refresh niet goed gaat o.i.d. of de router kan net goed overweg met chello's DHCP

Mijn rig

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 20:25

WPN

dacht dat je pas op je router kon komen na zo'n reset

kan je zien hoe lang je lease is van je IP bij chello? (op je router)
gebeurt dat droppen van het IP adres ook als je je pc direct op je CHELLO aansluit zonder router ertussen?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 13:39
Ik heb ditzelfde probleem ook. lijkt wel of de verbinding steeds wegvalt. heb nu achter mijn modem (sitecom) een router hangen. daarvoor gewoon 1 pc, maar daar had ik ook constant problemen mee... ken meerdere mensen met een wegvallende verbinding, dus hulde aan chello, weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen...

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb ook gemerkt dat chello sinds de snelheidsupgrade heel raar doet met mijn USRobotics router. Met firmware 2.7 doet hij hangen (harde reset enige oplossing en dus al mijn instellingen weg). Nu gedowngrade naar v.2.5 en hij hangt gelukkig niet meer.

Wel ben ik dus vaak m'n internet verbinding kwijt. Nu heb ik dus in de logfiles van het modem gekeken (via http://192.168.100.1/ ) en daar staat dan de volgende melding in de logfiles:

code:
1
2
3
4
040622230753    8-Debug     T505.0  Acquired Upstream with status OK
040622230747    7-Information   H501.1  HFC: Shutting Upstream Down
040622230746    7-Information   C100.0  UCC-RSP Upstream Channel Change Response
040622230746    7-Information   C0.0    UCC-REQ Upstream Channel Change Request

Wat ik hiervan uit opmaak is dat hij van upstreamchannel switcht (is gewoon) maar dat het nieuwe channel wat hij krijgt niet goed is. Enige wat ik kan doen is het modem restarten (kan ook via Configuration, scheelt weer naar de meterkast lopen).

Helpdesk van chello bleef maar volhouden dat het aan de router/instellingen netwerkkaart liggen dus erg hulpzaam waren ze niet.

Als er meer mensen zijn met die melding in hun logs staan we misschien sterker bij chello.

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 13:39
heb nog even rond zitten kijken op andere forum;

http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,5928.0.html

staan nog meer logs in en nog meer mensen met problemen...

Verwijderd

Ik heb dezelfde router, maar hij loopt bij mij alleen vast als ik emule gebruik. Welke software draai je of crasht hij ook als je pc's uit staan?

• marko77
Peluso schreef op 26 juni 2004 @ 15:13:
dacht dat je pas op je router kon komen na zo'n reset

kan je zien hoe lang je lease is van je IP bij chello? (op je router)
gebeurt dat droppen van het IP adres ook als je je pc direct op je CHELLO aansluit zonder router ertussen?
nee, dan zijn er absoluut geen problemen.

uit mijn motorla logs kon ik zosnel even niets vinden,

daar moet ik wel bij zeggen dat ik hier nu al anderhalve dag zonder hangen draai, maar goed dat kan ineens weer gebeuren. Bij de volgende 'hang' zal ik de logs even bekijken.

Mijn rig

Verwijderd

Heb je wel het mac adres van je originele chello netwerkkaart in de router gezet?
Je kan ook nog eens proberen om provisoning door te lopen: http://prov.upc.nl

• marko77
mijn originele chello netwerkkaart heb ik niet meer, maar ik heb wel de provisioning al een aantal keer gedaan, dat gaat wel goed allemaal.

Mijn rig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 15:42:
Ik heb dezelfde router, maar hij loopt bij mij alleen vast als ik emule gebruik. Welke software draai je of crasht hij ook als je pc's uit staan?
Volgens mij kwam ik ergens tegen dat een chello verbinding max iets van 1100 - 1200 connections aan kan.. ik heb zelf in emule het aantal max connections per file op 100 staan nu (kan me niet heugen ooit meer dan 10 files tegelijk te hebben ge-downed) en ik heb nu een stuk minder disconnects (niet dat ze helemaal opgehouden zijn btw.).. spons je geregeld meer dan 10 files zet emule dan gerust op 50 connections per file oid.. ik heb zelf geen noemenswaardige vermindering van van downloadsnelheid opgemerkt (gemiddeld 1:2,5 ongeveer)

ps. als je een werkende verbinding hebt hoef je dat provisioning verhaal niet meer te doen..

pps. als iemand een idee heeft waar je de max aantal verbindingen van je chello verbinding kan opzoeken, hou ik me aanbevolen!! (ik weet het bij GoT niet meer) :)

ppps. (laatste... echt!) Ik heb dus ook een chello classic.. maar met een ClarkConnect bak als router/firewall, en heb/had hetzelfde probleem.. kans is redelijk groot dat het niet je router is..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 12:19 ]

Verwijderd

Dat is juist het hele probleem met die router. Hij gaat op zijn bek door teveel connections LANG voordat je de limiet van je isp hebt bereikt. Zeer slecht dat er nog geen firmware update is die dit probleem echt oplost.

Het is trouwens zeer makkelijk te zien of het aan je router of aan je isp ligt. Ping gewoon je router.

• marko77
bij mij is het dus niet mijn router, want ik kan mijn internetverbinding via mijn router weer aankrijgen, simpelweg door de routersetup opnieuw te doen.

Het aantal connecties lijkt dus niet het probleem te zijn, daar komt nog bij dat ie bij mij ook wel es hangt als mijn emule niet aanstaat.

Mijn rig

Pagina: 1