[Grand Master View] ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
De laatste tijd kom ik steeds meer acties tegen voor diverse Grand Master View setjes. Deze sets (beamer inclusief scherm) worden gepromoot door Adam Curry. Wat is Grand Master View:

Grand Master View™ een nieuwe generatie flatscreens. Het is een doorbraak in beeldkwaliteit. Grand Master View™ zet een nieuwe stap in het weergeven van beeld met glasheldere kleuren en hoge contrastwaarde.

U kunt kiezen uit allerlei formaten. Van één meter tot stadionvullend. Uw multimedia- presentaties, tv-beelden, DVD, video, spelcomputer, pc of laptop krijgen met de flatscreens van Grand Master View™ een ongekende impact.

Vooral de heldere kleuren en het ongekend diepe contrast zijn uitzonderlijk. Daarbij zorgt de extra lichtopbrengst voor een verrassende nieuwigheid: vanuit welke hoek u ook kijkt, uw behoud de beeldkwaliteit. Met Grand Master View™ haalt u de toekomst van beeldkwaliteit alvast in huis.

bron: http://www.grandmasterview.nl

Met andere woorden: het is een beamer met een bijbehorend scherm die de beeldkwaliteit verbeterd. Het voordeel is dat deze beamers en schermen relatief goedkoop zijn.

De acties op dit moment:
Afbeeldingslocatie: http://www.digidream.nu/beheer/images/Aanbieding%20links%20groot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digidream.nu/beheer/images/Aanbieding%20midden%20groot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digidream.nu/beheer/images/Aanbieding%20rechts%20groot.jpg

Het klinkt zeer interessant en lijkt redelijk betaalbaar (ondanks het feit dat op den duur de lamp van de beamer vervangen moet worden). Zijn er mensen die reeds een derlijke set hebben aangeschaft? Wat is jullie ervaring? Wat zijn de voor -en nadelen van deze beamers + schermen? Zou je een 4:3 of een 16:9 scherm aanschaffen? Het gaat in dit geval om thuis-gebruik.

Voor een overzicht van dealers klik hier

stp - PSN ID: stp_4

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Klikt interessant ja, zag laatst ook een reclame op tv. Ik denk dat ik gewoon een keer ga kijken ofzo. Is er geen enkele tweaker hier die zo'n ding al gekocht heeft?

Roomba E5 te koop

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 07:14
Dat is qua grootte natuurlij een scherm van niks. Een beetje projectorscherm begint wat mij betreft bij zo 160 a 180 cm... Dit zijn toch die Adam Curry schermen? Ueberhaupt al verdacht :).

Zin.

Verwijderd

Ik heb een demo gehad bij een zaak met diverse beamers/schermen.
Ook deze schermen hingen daar bij.

Het is een eenzelfde soort scherm als de andere fabrikanten maken, alleen zit er een (naar mijn mening) lelijke vrij dikke houten rand omheen.
Dit heeft nog nut als je deze in zwart kiest, vanwege de contrastverhogende werking.

Nadeel is dat je het lelijke schermpje niet weg kunt rollen en nog groter nadeel is dat je veel geld betaald voor een lijstje dat je evt zelf om je schermpje heen kunt maken.

• stp_4
Redheinz schreef op 17 juni 2004 @ 10:21:
Dat is qua grootte natuurlij een scherm van niks. Een beetje projectorscherm begint wat mij betreft bij zo 160 a 180 cm... Dit zijn toch die Adam Curry schermen? Ueberhaupt al verdacht :).
Niet echte nuttige feedback, kun je je uitspraak ook onderbouwen? Betreft de schermgrootte: het gaat om thuisgebruik dus deze afmetingen voldoen wat mij betreft wel (gezien afstand naar de muur)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Als ik moest kiezen zou ik voor de middelste gaan. Meeste lichtopbrengst en langere levensduur van de lamp. de laatste is 2e keus.
Nadeel is dat je het lelijke schermpje niet weg kunt rollen en nog groter nadeel is dat je veel geld betaald voor een lijstje dat je evt zelf om je schermpje heen kunt maken.
Op zich krijg je het scherm gratis bij de beamer ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 10:21:
Ik heb een demo gehad bij een zaak met diverse beamers/schermen.
Ook deze schermen hingen daar bij.

Het is een eenzelfde soort scherm als de andere fabrikanten maken, alleen zit er een (naar mijn mening) lelijke vrij dikke houten rand omheen.
Dit heeft nog nut als je deze in zwart kiest, vanwege de contrastverhogende werking.

Als je een demo hebt gehad, kan je dan ook nog wat nuttigs zeggen over de beeldkwaliteit of heb je alleen maar naar de rand staan staren?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Projectoren die alleen 4:3 panels hebben kun je beter in de winkel laten, om de juiste aspect-ratio voor een film te krijgen op 16:9 heb je een Isco-lens nodig, deze kosten ongeveer zoveel als de 2e bundelaanbieding die boven is genoemd ;) . Ga in ieder geval voor een projector met 16:9 panels als je veel films kijkt, je kunt altijd zelf een maskering maken voor TV-series die een aspect-ratio hebben van 4:3. Je kunt kiezen uit een LCD/DLP afgezien van CRT's die hier niet terzake zijn. Alle bovengenoemde projectoren zijn LCD-projectoren en daarvan zou alleen de HC3 interessant kunnen zijn, omdat de anderen maar een magere resolutie hebben. De projector zelf zal niet veel plaats in beslag nemen, het scherm echter wel, bovendien heeft een zwarte muur achter het scherm een positieve invloed op het beeld ;) .

Enkele stellingen van hun site, die niet werkelijk informatief zijn:
Grand Master View™ biedt 6 standaard type flatscreens waarbij u kunt kiezen uit drie basis kleuren; grijs, antraciet en zwart.
Leuk dat er drie kleuren basis kleuren zijn, maar ik zie nergens info over de gain, viewing angle en de coating.
Eigenschappen
De GMV™ flatscreens hebben de volgende unieke eigenschappen:
· unieke beeldkwaliteit
· zeer hoge lichtopbrengst
· dezelfde hoogstaande beeldkwaliteit vanuit elk inkijkhoek
Wat is er uniek aan het beeld, hier wordt niets over gezegd, de lichtopbrengst wordt bovendien vooral bepaald door de projector zelf, het scherm reflecteert alleen "wat er niet is kan niet erbij worden getoverd". De gain van het scherm heeft invloed op de viewing angle, het is namelijk zo dat hoe hoger de gainwaarde is deste lager de viewing angle.
Beeldkwaliteit
De speciale behandeling van de GMV™ flatscreens zorgt voor optimaal kijkplezier.

Vanuit welke hoek men kijkt maakt niet meer uit. Zelfs kijkers die pal naast de GMV™ flatscreen staan zien exact wat hierop wordt getoond.

Door de unieke behandeling van de GMV™ flatscreens heeft kunst- of discolicht geen invloed op de beeldkwaliteit. Al straalt het licht vol op uw flatscreen, het beeld blijft perfect zichtbaar.
Kunstlicht heeft inderdaad minder invloed erop, maar van perfectie kan je dan niet meer spreken. En daglicht is helemaal uit den boze voor een projector. Er wordt veel beloofd, maar ik geloof er persoonlijk niet veel van.

Als je op zoek bent naar een projector voor films te kijken, kijk dan eens op het htforum Voor meer informatie ;) .

• Redheinz
stp_4 schreef op 17 juni 2004 @ 10:24:
[...]

Niet echte nuttige feedback, kun je je uitspraak ook onderbouwen? Betreft de schermgrootte: het gaat om thuisgebruik dus deze afmetingen voldoen wat mij betreft wel (gezien afstand naar de muur)
Is natuurlijk wel echte feedback, misschien niet nuttig.
Wat wil je dat ik onderbouw?
Er staat een smiley bij de duffe opmerking :). Blijft over de grootte: Als je ongeveer 120 cm gaat projekteren kan je bijna net zo goed een plasma/projektietv scoren. Zeker voor die prijzen.

Bij film-projectie wil je juist niet te veel lichtopbrengst omdat het beeld te uitgewassen wordt (zwart is niet meer zwart, kleuren flets). Je wilt max (ongeveer) 1000 ansi lichtopbrengst en een verduisterde kamer. Kan je je kamer niet verduisteren dan kan je beter een plasma of projektie-tv scoren.
Ook krijg je natuurlijk geen scherm gratis, die SL4U staat in de pricewatch voor zo 1300 euro. Je betaalt dus ca. 400 euro voor dat scherm. Lijkt mij geen goede deal.
Opmerking van de rand vind ik een goeie... Een beetje scherm heeft echter een zwarte rand (en is groter).
Als je wat wilt pak dan de HC3, die is geoptimaliseerd voor film.
ZEKER de middelste NIET kopen. 4:3 met een 16:9 scherm en veel lichtopbrengst: Dan ga je de 75 pixels boven en onder het scherm ( (600-450)/2, 450 want 16:9 = 800*450) zien als lichtbalken, zeker bij donkere scenes.
Htforum is inderdaad een goeie site om rond te kijken en lezen. Evenals [avsforum waar veel gekletst wordt over welke projektoren goed zijn en welke problemen hebben.
Populaire (goedkopere) projektoren op dit moment:
Sanyo PLV-Z1 ca. 1200,-
Sanyo PLV-Z2 ca. 1900,-
Epson TW10 ca. 1000,-
Epson TW200 ca. 2100,-
Infocus X1 ca. 1100,- (4:3 DLP)
Mitsubishi HC3 ca. 1600,-
Panasonic AE300 ca. 1400,-
Panasonic AE500 ca. 1800,-

En vast nog een aantal.

[ Voor 16% gewijzigd door Redheinz op 17-06-2004 10:54 ]

Zin.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat natuurlijk ook goed is voor de helderheid: de beamer hangt op een afstand van iets van 2 meter (in de demo op tv). Natuurlijk heb je dan een hoge lichtopbrengst, op een klein oppervlak (diagonaal 1.5 meter). Zet nu die beamer eens op 4 meter voor een echt groot beeld, en kijk wat er van over is.

Volgens mij is het een beetje een tell-sell product. Dat scherm zal misschien wel goed zijn, maar er is niets innovatiefs aan. Iedere andere beamer op 2 meter van een goed scherm zal (denk ik) hetzelfde resultaat geven.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• stp_4
Boss schreef op 17 juni 2004 @ 10:48:
Wat natuurlijk ook goed is voor de helderheid: de beamer hangt op een afstand van iets van 2 meter (in de demo op tv). Natuurlijk heb je dan een hoge lichtopbrengst, op een klein oppervlak (diagonaal 1.5 meter). Zet nu die beamer eens op 4 meter voor een echt groot beeld, en kijk wat er van over is.

Volgens mij is het een beetje een tell-sell product. Dat scherm zal misschien wel goed zijn, maar er is niets innovatiefs aan. Iedere andere beamer op 2 meter van een goed scherm zal (denk ik) hetzelfde resultaat geven.
Het gaat mij er om dat ik vanaf een afstand van +/- 2 meter een redelijk goed/scherp beeld kan projecteren om het scherm. Ik wil de oppervlakte van het scherm ook beperken tot de genoemde afmetingen (heb geen muur van 4 x 4 meter). Ik vraag me alleen af of de kwaliteit goed genoeg is om tv/film te kijken. Ik verwacht natuurlijk ook geen lcd/plasma kwaliteit.

Verwijderd

haha als je de AE500 van Panasonic hebt gezien met zijn HD resolutie op een goeie dvdspeler met ps dan wil je geen plasma meer hoor.

Maar even serieus je gaat toch geen beamer kopen om een beeld van 126cm diagonaal te projecteren? Ik zou iets van 160cm diagonaal nemen. En waarom bouw je niet zelf een scherm? Dat is ieg een stuk goedkoper.

Als je tv wilt kijken heb je nog een tv tuner nodig van bv Zinwell.

Die HC3 heeft precies PAL 16:9 anamorphisch resolutie en dat ga je merken. Voor DVD is dat de perfecte resolutie. Gezien de hoge praktische lichtopbrengst van de HC3 gaat dat beeld wel spetteren op zo'n klein scherm.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 14:34 ]

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:21

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

stp_4 schreef op 17 juni 2004 @ 10:00:
Het klinkt zeer interessant en lijkt redelijk betaalbaar (ondanks het feit dat op den duur de lamp van de beamer vervangen moet worden). Zijn er mensen die reeds een derlijke set hebben aangeschaft? Wat is jullie ervaring? Wat zijn de voor -en nadelen van deze beamers + schermen? Zou je een 4:3 of een 16:9 scherm aanschaffen? Het gaat in dit geval om thuis-gebruik.
* cyclone heeft de hele meuk al voor je uitgezocht .. gereviewed kijk maar op mijn weblog :

http://www.jereinsteonzin.nl/entry_743.html

En een vergelijkende review met een andere schermen producent

http://www.jereinsteonzin.nl/entry_1121.html

Als je even de tijd neemt en alles leest worden eigenlijk wel al je vragen beantwoord.
En voor de duidelijkheid ik heb geen aandelen GMV oid ik was eigenlijk net als jij op zoek naar een op zo'n goedkoopmogelijke manier een zo'n groot mogelijk beeldscherm van fatsoenlijke kwaliteit te vinden ..
Ik zou zeggen lees het een en ander eens door
Redheinz schreef op 17 juni 2004 @ 10:41:
Blijft over de grootte: Als je ongeveer 120 cm gaat projekteren kan je bijna net zo goed een plasma/projektietv scoren. Zeker voor die prijzen.
Pffew ga jij ff je mond spoelen .. voor die prijzen heb je zeker geen plasma / projectie t.v. die prijzen mag je dan ZEKER wel verdubbellen .. en dan zit je met ene plasma scherm van 4000 + euries wat je na 5 jaar kan weggooien omdat het ingebrand is
Bij film-projectie wil je juist niet te veel lichtopbrengst omdat het beeld te uitgewassen wordt (zwart is niet meer zwart, kleuren flets). Je wilt max (ongeveer) 1000 ansi lichtopbrengst en een verduisterde kamer. Kan je je kamer niet verduisteren dan kan je beter een plasma of projektie-tv scoren.
Wat lichtopbrengst betreft ben ik wel met je eens .. alleen tot 1500 lumen is prima naar te kijken .. zeker met deze schermen .. MET als grote voordeel dat als je samen woont en je meisje ook welleens mee wil kijken je niet PERSE alles hoeft te verduisteren om een mooi beeld te krijgen ( maar verduisterd vind ik persoonlijk wel het ultieme bioscoop gevoel )
TV kijken met normaal licht kan anders met deze schermen PRIMA ..

Ik heb zelf thuis de grootste versie hangen 2.28 diagonaal .. samen met een Infocus X1. Op zich word hij hetzelfde gebruikt als een televisie .. dus staat veel aan.
Bij mij hangt alles sinds half december dus iets langer dan een half jaar .. en heb er net geen 400 uur op de beamer staan.
Dus qua lampen zou ik me niet al te druk over maken .. aangezien de lamp van de Infocus 4000 uur meegaat hoef ik pas 5 jaar na installatie van de beamer me druk te maken over een lamp ( +\- 250 a 300 euro ) Maar tegen die tijd wil ik al wel een nieuw beamertje denk ik.
Dus prijs technisch kan geen enkel plasma of LCD van een beetje flink formaat concureren met deze schermen / beamers.
En tja wat die lijst betreft ik vind het mooi .. alternatief zou een doek zijn geweest .. dat vind ik dan weer helemaal waardeloos .. maarja over smaak valt niet te twisten ..

klein nadeel van de Infocus X1 is dat het een native 4:3 beamer is .. die je wel in 16:9 kan zetten zoals ik heb gedaan .. alleen hou je dan een klein randje boven en onder je scherm over als je compleet verduisterd film zit te kijken , ik vind het niet storend maar ook weer puur persoonlijk, mijn advies is dan ook ga niet over 1 nacht ijs .. ga kijken naar verschillende beamers .. ( en vergelijk de LCD en DLP techniek )
.. mocht je nog vragen hebben stel ze maar ..

[ Voor 55% gewijzigd door cyclone op 17-06-2004 15:19 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• stp_4
Thanks voor je antwoord. Ik begrijp alleen uit je antwoord dat je een Infocus X1 hebt. Is dit een variant van de GMV? Heb je alleen het scherm van GMV en daarnaast een andere beamer aangeschaft? Voor welke van de eerdere 3 genoemde combinaties gaat jou voorkeur uit?

• cyclone

cyclone

stp_4 schreef op 17 juni 2004 @ 16:14:
Thanks voor je antwoord. Ik begrijp alleen uit je antwoord dat je een Infocus X1 hebt. Is dit een variant van de GMV? Heb je alleen het scherm van GMV en daarnaast een andere beamer aangeschaft? Voor welke van de eerdere 3 genoemde combinaties gaat jou voorkeur uit?
Infocus X1 is een Beamer .. heeft verder nix met GrandMasterView ( GMV ) te maken
En geen idee waar mijn voorkeur naar uitgaat .. dan zou ik het allemaal even moeten zien .. Zie het als hetzelfde als een televisie .. die koop je ook niet puur uit een catalogus .. kortom .. ga ff kijken bij een dealer , maar koop zeker niet zonder dat je het aan het werk hebt gezien

• Redheinz
Sony projectie TV. Plasma en LCD heb je wel gelijk.

Ik heb ook een X1, bevalt ie?
Mooi apparaat, ik zou nu adviseren een projector met 16:9 panelen/chip aan te schaffen. De infocus 4805 zou wel eens een mooie instapper kunnen worden.

Zin.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Cyclone, ik zie op de site van grandmaster nergens prijzen, kan je misschien een kleine indicatie geven van een 172cm scherm?
En is het echt goed tv kijken, met normale verlichting, want ik wilde aanvankelijk mijn breedbeeld tv+ oprolscherm gebruiken. Het ziet er natuurlijk heel dom uit, als ik zowel een gmview scherm heb en een normale tv ;).

• cyclone

cyclone

Redheinz schreef op 19 juni 2004 @ 11:23:
Sony projectie TV. Plasma en LCD heb je wel gelijk.

Ik heb ook een X1, bevalt ie?
Mooi apparaat, ik zou nu adviseren een projector met 16:9 panelen/chip aan te schaffen. De infocus 4805 zou wel eens een mooie instapper kunnen worden.
Tja die sony is "maar" 1m30 diagonaal . .is nog steeds 1 meter kleiner dan ik nu kijk ;)
Maar indeed ik zou ook liever een native 16:9 beamer kopen .. maar dan wel DLP en die zijn er niet in de prijslkasse waar de X1 zich in bevind .. kortom ik heb er wel vrede mee zo ..
Cyclone, ik zie op de site van grandmaster nergens prijzen, kan je misschien een kleine indicatie geven van een 172cm scherm?
Nee sorry kan ik niet .. gewoon ff naar een dealer bellen lijkt me ? Ik heb verder geen contacten oid met GMV .. ben gewoon enthousiast over het produkt .. dat is alles ..
En is het echt goed tv kijken, met normale verlichting, want ik wilde aanvankelijk mijn breedbeeld tv+ oprolscherm gebruiken. Het ziet er natuurlijk heel dom uit, als ik zowel een gmview scherm heb en een normale tv .
Ik vind het prima .. al gaan met deze zomeravonden wel vrij vroeg al de gordijnen dicht .. maar dat komt meer omdat anders de zon RECHT op het scherm schijnt .. en tja dan zie je niet zoveel meer ..
Maar t.v. kijken met normaal je licht aan in de huiskamer .. jahoor prima .. anders had in van mijn meisje er echt wel een t.v. naast moeten zetten ..

Pagina: 1