Mijn laptop heeft een cd-rom speler die het niet meer doet. Nu heb ik op de paralelle poort een externe cd-rom speler hangen maar met een '98 bootdisk herkent ie hem niet. Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat ie hem wel gaat herkennen??
Dos bootdiskette maken met cd-rom support.Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 09:49:
Mijn laptop heeft een cd-rom speler die het niet meer doet. Nu heb ik op de paralelle poort een externe cd-rom speler hangen maar met een '98 bootdisk herkent ie hem niet. Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat ie hem wel gaat herkennen??
Ben een beetje een leek wat dat betreft. Kun je me dat uitleggenVerwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 11:52:
Eerst de drivers laden tbv communicatie met LPT1: , daarna die van de CD-rom.
Je moet dus eerst de drivers voor de lpt opstarten (zodat hij ook cdroms aan de lpt kan herkennen). Welke drivers je daarvoor moet hebben moet je even naar je type ext drive kijken en even wat drivertjes daarvoor vinden op bijv driverguide).Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 12:00:
[...]
Ben een beetje een leek wat dat betreft. Kun je me dat uitleggen
Dan je cdrom drivers laden en zou hij hem moeten herkennen.
Een andere oplossing is dat je de hdd even een in andere pc erbij hangt, de win98 cd op die hdd zet en dan vanaf de notebook installeert.
Bedankt allemaal het is me gelukt 
Hier mag een slotje op moderator
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 10:02 ]
Als je verteld hoe het gelukt is is het handig voor de search (en op slot hoeft hij niet, kan iemand anders met eenzelfde probleem desnoods zelf verder gaan in dit otpic)Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 09:59:
Bedankt allemaal het is me gelukt
Eerst dos drivers geinstalleerd, daarna een ghost image van '98 erop gezet en toen dat allemaal gebeurt was stond de cd-rom speler er niet meer tussen. Windrivers gedowned en geinstalleerd en voila....
Pagina: 1