Toon posts:

Excel zoeken naar data

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een tabel met verschillende data:
SN KLANT TYPE TYPE AANDRIJFKAST SERIENUMMER BOUWJAAR
699 i VML 075 BREVINI EC2150/FE/17.2/1-3/8" 2000
722 g VML 075 BREVINI EC2150/FE/17.2/1-3/8" 2000
723 v VME 075 BREVINI EC2150/FE/17.2/1-3/8" 2000
819 b VME 100L BREVINI EC2150/FE/22/00 2000
848 a VME 120 BREVINI EC2150/FE/22/00 2000

Dit is een deel van het tabblad
Nu wil ik in een nieuw tabblad (zelfde bestand) een zoekfunctie maken, waarbij je alle overige gegevens krijgt als je het sn nummer (eerste kolom) invult

Hoe kan ik dat het makkelijkste doen?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Al gezocht?
www.google.nl

[ Voor 41% gewijzigd door Godjira op 17-06-2004 09:33 ]

Profile

Verwijderd

Een manier om dit te doen is met de functie 'verticaal zoeken'. Gebruik F1 voor meer informatie.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 09:40:
Een manier om dit te doen is met de functie 'verticaal zoeken'. Gebruik F1 voor meer informatie.
^^^ Met stom.

Wel erg basic dit btw, voortaan eerst zelf zoeken aub :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verticaal zoeken indeed. Dat is trouwens iets dat toch echt naar voren komt als je onder F1 gaat kijken naar 'zoeken' ;)

offtopic:
Trouwens welkom op GoT :Y)
Het is trouwens hier erg nodig om eerst zelf tot een oplossing proberen te komen (zoals je bij het aanmelden kreeg uitgelegd. En ja ik weet dat iemand ooit die lap tekst leest bij aanmelden, maar toch iets om rekening mee te houden ;) ) Nu ga ik er van uit dat dat proberen al was gebeurd, maar je zou dus wat meer kunnen zeggen over je pogingen, scheelt overbodig "werk" voor de mensen die met je mee willen denken.

En heel iets anders: Godjira, UTFS roepen is hoe dan ook niet echt nuttig (geef dan op z'n minst een paar goede zoektermen, bij een gloednieuwe user helemaal onvriendelijk. Gebruik dan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) :*

Anyhow, check dus even wat verticaal zoeken inhoudt, bekijk de voorbeeldjes in de online help en je zou er uit moeten komen, check anders ook even enkel van de vele topics omdat die hier al over gaan: klik. Omdat dit topic verder niets meer toevoegt, sluit ik dit topic. Maar open gerust een nieuw topic als je vastloopt --> geef dan natuurlijk wel aan hoe en wat je hebt gedaan en waarom de gangbare formules niet werken. In het engels is het trouwens vlookup --> wat het op Google zoeken naar voorbeelden en uitleg weer makkelijker maakt.

Succes & welkom :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.