Asus A7N8X-X Temp Probs

Pagina: 1
Acties:

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 23:06

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Ik heb een raar probleem, ik gebruik MBM5 en heb de settings voor dit bordje geladen (net als voorheen, heb hem gisteren geruild ivm een bronnen probleem) Nou gaf mbm bij het vorige bord (zelfde type en beide rev 2.00) "normale" temps aan, maar met dit bord is de socket idle 30 en is de diode 27, ook stressed blijft de temp van de diode of gelijk aan de socket of 1 hooguit 2 graden eronder of soms er boven. (vorige bord zat hij er stressed ver boven, wat me normaal lijkt, scheelde minimaal 9 graden tegenover de socket) Dus ik heb even gekeken bij de sensoren, standaar gebruikt hij voor de diode de "w83l785ts-s diode. er staat er ook nog zo een, zonder toevoeging "diode", gebruik ik die, dan blijft de temp op 46 idle en 48 stressed staan (lijkt me ook weer niet kloppen.) Kijk ik in het bios, is de temp rond de 30 btw. Kan iemand mij een beetje helpen want ik snap het niet meer 8)7

Heb ook al gezocht, maar heb niets gevonden over te LAGE temps, alleen maar over te hoge ;)

sysspec :
Asus A7N8X-X rev 2
Athlon xp 3000+
2x Corsair 256 mb 3200
geforce FX5600xt
TT2 waterkoeling
Levicom X-Alien 500 watt voeding
Winxp pro sp1

PS is niet oc'ed op dit moment, gaan we weer doen als het probleem opgehelderd is :)

[ Voor 12% gewijzigd door scorched op 17-06-2004 09:28 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
leg er eens een gewone thermometer bij, kijk wat die aangeeft.
Asus staat niet bekend om zn goede sensoren btw!

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Volgens http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=16364 moet je na het wisselen van de sensor (met of zonder diode toevoeging) rebooten wil het effect hebben.

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 23:06

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
heb even op die site gekeken en als ik dat zo lees heb ik de goede sensor te pakken.

Quote :

Is it possible for the Diode temp to be lower than the Socket? If you've got a good heatsink/fan combo, then yes. The better the heatsink, the closer the Socket and Diode temp will be. If you've got a high-end cooler (SLK-800, Watercooling, etc.) then its not abnormal for the Diode to be lower.

Ok ik heb waterkoeling, maar het lijkt me zo stug dat de diode temp gelijk of net boven de watertemp ligt ? (heb digi sensor in de waterkoeling zitten :))

correctie, doide temp zit rond watertemp als proc idle is, stressed is watertemp lager :X

Heb ook nog even de Idle temp in windows en in het bios vergeleken, die liggen nagenoeg gelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door scorched op 17-06-2004 21:17 ]