Vriendin laten beginnen met het RPG genre.

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:36
Ik speel de laatste tijd erg veel lineage2 en mijn vriendin heeft nu een aantal keer zitten kijken en wil eigenlijk ook wel eens zoiets zo'n spelletje gaan spelen. ik ben dus opzoek naar een offline rpg die geschikt is voor vrouwen die nog niet echt bekend zijn met RPG games, en eigenlijk nog helemaal niet veel spelervaring hebben.

Even een aantal dingen over mijn vriendin en over wat ze precies weet van spellen spelen:

* ze speelt eigenlijk nooit spelletjes en wil nu dus beginnen met eigenlijk meteen het moeilijkste genre als je het mij vraagt om in te stappen, de RPG's

* Ze is geen kei in Engels. ze is wel bijna HBO afgestudeerd, dus ze kan zich wel redden met wat Engels maar ze zegt altijd dat ze er niet echt goed in is.

* Ze zoekt dus een RPG. ik wil in dit topic geen discussies over diablo en of dat een rpg is. voor haar is diablo een rpg. de rpg kan dus Hack&Slash zijn of bijvoorbeeld dnd. maar het liefst zo simpel mogelijk.

* Ze is een vrouw. dus al te veel geweld wordt natuurlijk niet op prijs gesteld :P tenminste dat was eerst altijd, maar in elke rpg zul je natuurlijk mensen en dieren dood moeten maken en dat vind ze denk ik toch wel leuk.

Spellen waar ik verstand van heb en wat ik er over denk:

Baldurs gate 1
ik denk dat baldurs gate nog net iets te moeilijk is om in te stappen in het rpg genre. Dit is wel het spel dat mij aan het RPG genre verslaafd heeft gemaakt. Toch is Baldurs gate 1 redelijk rechtlijnig en is het moeilijk om te verdwalen. Een voordeel van dit spel is dat ik het zelf uitgespeeld heb en dat ik dus overal de weg weet en haar kan helpen als ze vastzit.

Baldurs gate 2
Dit spel is niet geschikt voor haar. het is te moeilijk en er zit op het begin niet echt een verhaal in en ik denk dat ze daardoor te snel de weg kwijt raakt. baldurs gate 1 is geschikter als 2 imho.

Planescape Torment
Veels te moeilijk voor haar. mede door het vele engels en het is gewoon geen spel om kennis te maken met het RPG genre

Diablo II
Een redelijk simpele Hack & Slash rpg. maar misschien is het een beetje te snel voor haar. ze is nog niet echt een gamer dus misschien te moeilijk voor haar omdat ze nog niet echt een gamer is. bij baldurs gate heb je een pause knop waardoor je kunt nadenken en rustig klikken.

Dungeon Siege
Ik heb dit spel niet echt veel gespeeld. ik heb het op 1 lanparty een keer gespeeld en het leek me erg simpel te spelen. ik heb dus alleen multiplayer gespeeld en dit was toen erg makkelijk. ik weet niet hoe de singleplayer is hiervan. maar de multiplayer optie die ik gespeeld heb was voor mij te makkelijk om echt leuk gevonden te worden. toch denk ik dat dit een goed spel is om met RPG te beginnen.

Temple of elemental evil
Ook veel te moeilijk voor haar. dit is een van de laatste rpg's die ik gespeeld heb. je wordt hier te vrij gelaten en de gevechten zijn erg moeilijk.

Neverwinter nights
Eigenlijk nooit echt gespeeld. het leek mij altijd een leuk spel maar om de een of andere reden heb ik het nooit echt gespeeld :P heb een keertje een middagje bij iemand gedaan en het leek me wel leuk. ik weet hier dus niets van de moeilijkheidsgraad.

IceWind dale 1 & 2
Een redelijk rechtlijnige en simpel opgezette RPG. over de moeilijkheidsgraad weet ik niet veel meer van af. het was een goede instapper voor baldurs gate.

Andere rpg's waar ik niet veel vanaf weet en die misschien geschikt zijn:
Morrowind
Nox
Gothic

Dit is ongeveer hetgene wat ik van RPG's afweet en welke ik gespeeld heb. Weet iemand een goede game voor mijn vriendin?

meest geschikte game die ik denk is: Diablo/Icewind dale/Dungeon siege.

DUS GEEN DISCUSSIE OF DIABLO EEN RPG IS OF NIET

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10 11:17
euhm... heb je een plastation 1? If so, dan is het erg leuk om te beginnen met Final Fantasy IX. En wanneer je vriendin dan aan het gamen is, kun je zelf lekker doorspelen op de pc ;)

Verwijderd

Zelda slaat meestal wel aan bij vrouwen.

Verwijderd

stuur haar maar naar mij , ik heb nog wel een leuk spelletje :*)

nee maar serieus, dat idee met die playstation is een goede start, weinig toeters en bellen,

Verwijderd

ik vind dat NWN nogal veel van je aandacht vereist, dus je moet er echt zin in hebben.

Ik zou persoonlijk voor Diablo II gaan, het tempo wordt opgevoerd zodra je er zelf zin in hebt, want je kunt ook gewoon zombies blijven slachten buiten de Rogue Encampment :) Er is duidelijk uitleg bij hoe het werkt en je hoeft je niet per se op het verhaal te focusen.

• addictive
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 09:23:
nee maar serieus, dat idee met die playstation is een goede start, weinig toeters en bellen,
:D :D Precies, je kunt niks fout doen. Ik weet niet of ze bekend is met computers, maar een heel toetsenbord vol knopjes wil nog weleens voor verwarring zorgen.
Als je alleen een controller hebt, is dat veel minder, de drempel om dan te beginnen met gamen ligt veel lager.

Wat denk je er zelf van?

Verwijderd

Morrowind
Niet rechtlijnig, geen duidelijk verhaal en absolute vrijheid. Lijkt me wat lastig voor een beginnende gamer, en die volledige vrijheid schrikt ook veel mensen af. Het hangt een beetje van je vriendin af of ze van die vrijheid houdt. De mogelijkheid om alles te doen zoals je zelf wilt spreekt haar misschien ook wel aan. Moeilijkheidsgraad is over het algemeen niet zo hoog, alleen kan het in het begin wat moeilijk zijn. Om het simpeler te maken (en minder diertjes dood te hoeven maken) zijn er ook mods beschikbaar die er voor zorgen dat de dieren je niet meer zonder provocatie aanvallen.

Fallout 1 & 2
Wederom veel vrijheid, maar je hebt door de turn based gevechten iig voldoende tijd om na te denken over je volgende stappen. Moeilijkheidsgraad ligt volgens mij niet zo hoog, hooguit dat de leercurve voor een beginneling wat stijl is. Interactie met NPCs maakt dat je goed in de sfeer van het spel wordt gezogen, wat het voor haar wel leuker maakt, denk ik.

Diablo 2
Misschien een tikkeltje veel hack & slash en wordt al vrij snel redelijk lastig voor een beginner. Zoals hierboven gezegd kan je dat idd ook zelf bepalen door gewoon in Act 1 rond te blijven hangen en simpele monsters slachten. Dit wordt echter (voor mij) redelijk snel eentonig.

Rage of Mages
Alweer een vrij oud spel ondertussen, en ligt ongeveer in hetzelfde genre als Diablo. Is misschien ook nog wel weer nog minder een rpg dan Diablo, maar dit is natuurlijk open voor discussie. Moeilijkheidsgraad is niet hoog, en valt makkelijk te spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 09:34 . Reden: Wat bij DiabloII erbij gezet ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Spellen voor andere mensen 'beoordelen' is altijd erg lastig maar ik ga toch een poging doen.
Je hebt in ieder geval wel 'alles' meegenomen in je eigen afweging ;)

Alle games zijn (A)D&D based op de hack en slash-afdeling Diablo II en Dungeon Siege na. Ik vind het lastig om te zeggen hoe 'makkelijk' die regels zijn voor non-D&D'ers (ik speel zelf D&D van 'voor' Baldur's Gate I :)) dus dat blijft een punt waar je misschien rekening mee moet houden.

Mijn eerste ingeving zou Baldur's Gate I zijn, relatief simpel en makkelijk gehouden omdat je max level 7 of 8 bent als ik me niet vergis dus je komt nooit met honderden spells en items te zitten. Daarnaast is het verhaal te volgen. Grootste nadeel zou zijn dat er gebruik wordt gemaakt van 2nd edition AD&D regels en als je daar niks mee hebt kan ik me voorstellen dat de getallen je nogal 'vreemd' overkomen. Zeker bij character generation kan een handleiding (of een oogje van jou ;)) geen kwaad (voordeel van vrouwen is dat ze de handleiding vaak gewoon lezen ;)).
Ander nadeel, ik heb toevallig laatst een vriendin aan BG I geholpen en die vond het niks (speelt wel D&D en heeft NWN ook gespeeld). Grootste minpunt van haar kant: "te saai".

Mijn 2de keus zou IceWind Dale I zijn. Voornamelijk omdat je een complete party kunt maken zodat je je niet druk hoeft te maken over characters die er bij komen en die toch niet helemaal zijn wat jij zou willen. Verhaal is lekker simpel maar het is voor de rest wel VEEL slaan/dungeon crawl.

De rest zou voor mij allemaal afvallen ;)
Baldur's Gate II is gewoon 'te groot' denk ik. Ik kan me herinneren dat mijn eerste keer BG II bleef steken toen ik Athkatla binnen kwam en binnen 1 uur zoveel subquests op me had genomen dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ik denk dat voor BG II een zekere feeling met D&D based games wel vereist is (want er zijn ook nog eens ERG veel items die je tegen komt ;)).

Torment valt af omdat het gewoon 'te lastig' is. Het is absoluut de beste RPG die er is maar ik kan me voorstellen dat het te saai is als je net begint. Daarnaast is het een echte tijdvreter, je moet voor Torment wel tijd hebben omdat het anders gewoon geen leuke game is.

Diablo II is te snel en te veel van het zelfde denk ik. Ik vond het zelf iig niet spannend.

Dungeon Siege, geen idee :P

Temple of elemental evil, gewoon niet doen want het was een brakke game met VEEL te veel opties (zeker voor beginners). Ik denk dat je vriendin gillend gek wordt (dat werd ik namelijk ook ;)).

Neverwinter Nights zou kunnen als ze de andere te saai voor het oog vind maar ik vond het gewoon niet echt een spannend spel. Weinig echt verhaal en naar mijn idee meer een 3D probeersel.

IceWind Dale II, zou ook kunnen maar is (net als BG II tov BG I) vrij groot en pittig. Daarnaast zit er op zich weinig verschil tussen deel I en II maar is deel I denk ik beter te behappen.

De andere RPG's heb ik nooit gespeeld. Nox heb ik ooit gezien, vond ik toen niet zo spannend.

Grootste voordeel van alle D&D based games, volgens mij kun je bij alle games de moeilijkheidsgraad nogal laten varieren. Monsters die half damage doen, geen critical hits maken en dat soort meuk (bij BG I/II en IWD I/II iig).

Oftewel, als ik moest kiezen zou ik beginnen met BG I of IWD I :)

Verwijderd

Heb tijdje terug Another War gekocht (www.anotherwar.com). Mijn eerste RPG sinds tijden, en ik moet zeggen dat het best leuk is. Wat betreft het engels dat er in voorkomt is: niet erg moeilijk.

Diablo II en Baldus Gate, tja, daar ben ik het ook wel mee eens.

Edit: Ik denk nu opeens aan Syberia (I en II), misschien is dat wat?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 09:35 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Arcanum: Of Steamworks and Magic Obscura

Een spel wat vergelijkbaar is met Fallout alleen net iets braver. Het speelt zich af in een wereld waar een strijd is tussen magie en technologie. In deze game kun je quests op veel verschillende manieren uitspelen en je hebt als speler heel veel vrijheid. Je kunt het spel zelfs uitspelen zonder veel te moeten vechten als je je karakter als diplomaat laat ontwikkelen. Het verhaal is erg sterk en het spel werkt erg verslavend. Mocht je het ooit uitspelen en je kiest daarna voor een ander karakter dan zie je weer heel veel nieuwe dingen. Ik vind het spel een juweeltje en speel het nog steeds ondanks dat het al jaren uit is.

Meer info en screens op http://arcanum.sierra.com/

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• addictive
offtopic:
handig, als de TS ook nog eens zo reageren...

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 01:55

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 09:21:
Zelda slaat meestal wel aan bij vrouwen.
Zelda is een hele goede, ik ken namelijk meerdere vrouwen die zelda wel een geinig spelletje vinden... Maar waarom denk je niet eens aan een turn based rpg... spellen zoals final fantasy enzo? Final fantasy 7 is een nog niet al te ingewikkelde versie en is volgens mij een goed spel om vrij simpel de basis van een rpg te begrijpen. Echter biedt het 1 nadeel. Er zit een diepe verhaallijn in die voor een persoon die minder goed engels spreekt / leest wel eens vrij lastig te begrijpen kan zijn. Maar ja ik snapte dat spel op me 14e ook al ofzo... dus een afgestudeerd hbo'er moet het zeker kunnen :*)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

sh4d0wman schreef op 17 juni 2004 @ 09:45:
Arcanum: Of Steamworks and Magic Obscura

Een spel wat vergelijkbaar is met Fallout alleen net iets braver. Het speelt zich af in een wereld waar een strijd is tussen magie en technologie. In deze game kun je quests op veel verschillende manieren uitspelen en je hebt als speler heel veel vrijheid. Je kunt het spel zelfs uitspelen zonder veel te moeten vechten als je je karakter als diplomaat laat ontwikkelen. Het verhaal is erg sterk en het spel werkt erg verslavend. Mocht je het ooit uitspelen en je kiest daarna voor een ander karakter dan zie je weer heel veel nieuwe dingen. Ik vind het spel een juweeltje en speel het nog steeds ondanks dat het al jaren uit is.

Meer info en screens op http://arcanum.sierra.com/
Denk dat Arcanum in dit geval niet echt geschikt is. Hier heb je ook heel erg veel keuzes mee, speel je het spel uit als de held of als een evil guy... Vertrouw je het éne persoon of niet...
Alleen al bij de charractercreation heb je een tal aan opties, zowel positieve als negatieve...

Dat het een leuk vervolg is voor het RPG genre, is wel zo maar om mee te beginnen denk ik niet...

Ik zat zelf aan Dink Smallwood te denken: http://www.rtsoft.com/dink/
Een erg humoristisch, leuk en simpel spelletje om het RPG genre mee te starten.
Het beste komt nog, Dink is tegenwoordig freeware ;) volledige legaal te downloaden :)

• Crysania
addictive schreef op 17 juni 2004 @ 09:46:
offtopic:
handig, als de TS ook nog eens zo reageren...
hallo, ik reageer ff een half uurtje niet.... ik zit op dit moment op me werk dus moet ook nog iets doen he :P

ze is trouwens wel opzoek naar een fantasy rpg dus niet met geweren enzo maar met elfjes en orcs enzo :)

ikzelf heb wel ervaring met pen en paper DND en ook met baldurs gate dus ik denk persoonlijk dat dit wel te doen moet zijn voor haar. als ik haar dan help met het maken van een character moet het goed te doen zijn.

Icewind dale 1 heb ik zelf niet gedaan maar ik weet er wel redelijk veel van. het is natuurlijk een voordeel dat je meteen je party kan samenstellen en dat die niet meer veranderd. ook is icewind dale iets meer hack en slash dan BG en daar dus misschien beter geschikt door. nadeel is weer dat ik dit NIET heb gespeeld en haar dus niet zo makkelijk kan helpen als ze vastzit.

Diablo II is misschien toch te snel voor haar met al het snelle klikken enz. ze is nog niet echt een gamer waadoor de gameplay gewoon te snel voor haar kan zijn.

Iemand nog ervaring met Dungeon siege?

een ander leuk puntje is dit: ik probeer haar eigenlijk klaar te stomen voor WoW. zodra dit uitkomt ga ik dit spelen en ik denk dat dit ook wel een spel is voor haar. ook omdat de nadruk hierbij niet op vechten ligt maar dat je ook kunt handelen/craften enz. maar ik vind niet dat je echt een MMORPG kunt spelen als je nog nooit een rpg hebt gedaan.

EDIT

uh geen playstation hier helaas. dus geen FF. en ze heeft haar eigen PC dus toch geen problemen dat mijn pc bezet is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Crysania op 17-06-2004 09:58 ]

• LiToKi
  • Laatst online: 15:28
Dungeon Siege is wel erg hack-'n-slash vind ik :). Soort Diablo in 3D. Ik vond er daarom iig weinig aan.

En ik zie op Morrowind forums regelmatig meisjes voorbij komen. Ze vallen ook redelijk op daar door hun aparte manier van spelen; ze verzamelen dan kleding, of maken dat zelf. Of ze richten hun huis in met de construction set. 8)7. vraag me dan af hoe oud die meisjes dan wel zijn... :/

De vrijheid daar kan nogal lastig zijn in 't begin. Je kan overal heen. En zomaar een Ancestrial Tomb in wandelen met level 2 is niet echt handig bijvoorbeeld. En er komen veel lappen tekst in 't Engels voorbij. Maar dat heb je met elke RPG, behalve de hack-'n-slash types.

Ik zou Baldurs Gate ofzo dan aanraden, verhaaltje, overzichtelijk, iets meer lineair.

En Zelda doet 't ook altijd goed. Da's de enige game waar mijn vriendin überhaupt de moeite voor neemt.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-10 17:27

Steffy

Ayreonaut

[quote]LiToKi schreef op 17 juni 2004 @ 10:19:
Dungeon Siege is wel erg hack-'n-slash vind ik :). Soort Diablo in 3D. Ik vond er daarom iig weinig aan.
quote]

Ideale game om me te beginnen, kun je zonder al teveel leeswerk het gebruik van wapens en magie leren en als de game hebt uit gespeeld ga je stapje verder.

Persoonlijk vind ik Neverwinter Nights ook wel geschikte game al zit hier veel lees en uitzoek werk in. Redelijk moeilijk als je begint maar het heeft met uitbreiding erbij iets van 100 uren aan gameplay, zelf iets van 60. Bij deze game heb je wel dat alles aan bod komt.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-10 17:27

Steffy

Ayreonaut

[quote]Steffy schreef op 17 juni 2004 @ 10:26:
[quote]LiToKi schreef op 17 juni 2004 @ 10:19:
Ideale game om me te beginnen, kun je zonder al teveel leeswerk het gebruik van wapens en magie leren en als de game hebt uit gespeeld ga je stapje verder.

Persoonlijk vind ik Neverwinter Nights ook wel geschikte game al zit hier veel lees en uitzoek werk in. Redelijk moeilijk als je begint maar het heeft met uitbreiding erbij iets van 100 uren aan gameplay, zelf iets van 60. Bij deze game heb je wel dat alles aan bod komt.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:48
THE_CR0SS schreef op 17 juni 2004 @ 09:56:
ze is trouwens wel opzoek naar een fantasy rpg dus niet met geweren enzo maar met elfjes en orcs enzo :)

Diablo II is misschien toch te snel voor haar met al het snelle klikken enz. ze is nog niet echt een gamer waadoor de gameplay gewoon te snel voor haar kan zijn.

Iemand nog ervaring met Dungeon siege?

een ander leuk puntje is dit: ik probeer haar eigenlijk klaar te stomen voor WoW. zodra dit uitkomt ga ik dit spelen en ik denk dat dit ook wel een spel is voor haar. ook omdat de nadruk hierbij niet op vechten ligt maar dat je ook kunt handelen/craften enz. maar ik vind niet dat je echt een MMORPG kunt spelen als je nog nooit een rpg hebt gedaan.
Ikzelf heb voldoende ervaring met DungeonSiege, en heb ook een vrouw die dit soort spelletjes wel leuk vindt, dus ik spreek ook nog wat uit ervaring :)

Mijn vrouw houdt dus ook ERG van simpel. Ze speelt D2 maar dan alleen met de Barbarian, en als ze level up gaat dan vraagt ze aan mij om de level-up puntjes toe te kennen, en de skills voor haar bij te houden. :+

We hebben ook samen DungeonSiege gespeeld, en dat vond ze ook erg leuk om te spelen. Grafisch ziet het er een STUK mooier uit dan D2, wat toch wel een heel erg verouderde game is als je het zo bekijkt. DungeonSiege speelt ook makkelijker dan D2, omdat je character zichzelf ontwikkelt aan de hand van je speelstijl. Speel je bv. melee, dan gaat vanzelf je melee-skill omhoog, schiet je met boog, dan gaat je boog-skill omhoog, etc. Verder gaat je poppetje ook automatisch vechten zodra een vijand in de buurt is, in tegenstelling tot D2 waar je poppetje passief zichzelf dood laat meppen als jij niks doet. Nog een groot voordeel van DungeonSiege is dat je het spel met een druk op de spatieknop kunt bevriezen zodat je even kunt denken wat je wilt doen. Tijdens die 'freeze' kun je gewoon opdrachten geven aan je poppetje(s), potions drinken, met de 'camera' om de actie heen draaien, of even naar de WC als dat nodig is ;)

En omdat DungeonSiege helemaal 3D is denk ik ook dat het een betere opstap is naar WoW, omdat ze dan al meer vertrouwd is met 3D de boel bekijken.

Overigens is misschien GuildWars een interessant alternatief voor jullie (t.o.v. WoW). Geen maandelijkse kosten zoals bij WoW, epische gevechten, afgescheiden gebieden voor PvM en PvP zodat je in een PvM gebied nooit last van playerkillers hebt, crafting van items, en nog veel meer!

Verwijderd

Prisontale moet ze eens proberen. Het is gratis dus als het niet bevalt ben je geen geld kwijt.

Misschien is knight of the temple iets. Is een hack en slash zoals Diablo alleen het tempo ligt veel lager.

Maar als ik jouw was zou ik een paar demo's downloaden en die door haar laten uitproberen. Alleen is de demo van BG2 wel erg groot.

• Crysania
Haay schreef op 17 juni 2004 @ 10:45:
[...]

...dungeon siege.....

En omdat DungeonSiege helemaal 3D is denk ik ook dat het een betere opstap is naar WoW, omdat ze dan al meer vertrouwd is met 3D de boel bekijken.

Overigens is misschien GuildWars een interessant alternatief voor jullie (t.o.v. WoW). Geen maandelijkse kosten zoals bij WoW, epische gevechten, afgescheiden gebieden voor PvM en PvP zodat je in een PvM gebied nooit last van playerkillers hebt, crafting van items, en nog veel meer!
ik ken guildwars wel ja. is van de zelfde makers als lineage2. WoW staat alleen al vast voor mij. ik ben een Blizzard fanboy :P ik heb alle warcrafts gespeeld en diablo en ik vind alle spellen van blizzard gewoon geweldig :) Ik ben alleen iets aan het zoeken dat ze nu kan spelen tot WoW uitkomt omdat ik zeker lineage2 blijf spelen tot WoW uitkomt.

ik weet ook niet of ze WoW zal gaan spelen, maar ze snapt het idee van een MMORPG wel en dat vind ze ook wel interresant. het is dus niet zo dat ik van spel ga veranderen omdat zij iets anders wil spelen. IK ga WoW spelen en zij misschien ook :)

ik denk dat dungeonsiege wel een goed spel is om mee te beginnen. als ik het vergelijk met baldurs gate is baldurs gate nogal "saai" voor haar denk ik. Ik zelf vond het spel helemaal niet saai maar ik denk dat je toch beter kan beginnen met een soort rechtlijnige hack en slash game en daarna baldurs gate kan proberen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Crysania op 17-06-2004 10:59 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik zou voor NWN gaan, het is het eerste spel waar ik echt maanden zoet mee ben geweest sinds transport tycoon en duke nukem.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Zelf ben ik begonnen met diablo 1, erg makkelijk op te pakken etc. weinig leeswerk, met een beetje uitleg begrijpt ze dat zo. Maar als je haar probeert te laten wennen voor WoW. Waarom dan niet gewoon wc3:P komen opzich ook wel wat rpg elementen naar voren :) anders zou ik voor diablo 1 of een andere hack &slash gaan.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• Crysania
DeppOx schreef op 17 juni 2004 @ 11:00:
Zelf ben ik begonnen met diablo 1, erg makkelijk op te pakken etc. weinig leeswerk, met een beetje uitleg begrijpt ze dat zo. Maar als je haar probeert te laten wennen voor WoW. Waarom dan niet gewoon wc3:P komen opzich ook wel wat rpg elementen naar voren :) anders zou ik voor diablo 1 of een andere hack &slash gaan.
WC3 is gewoon veel te snel en te moeilijk voor haar. in een rpg heb je vaak een pauze knop en hoef je dus niet snel te klikken en heb je geen micro managment nodig

Verwijderd

Dungeon Siege... 'nuff said.
Spel is gewoon mooi, meeslepend, intuitief. En zoals al eerder gezegd valt je character vanzelf aan als er vijand te dicht bij komt EN je kunt altijd pauzeren, opdrachten geven en het spel laten doorgaan EN je levelt in feite vanzelf de richting op die je het meest gebruikt. Ideaal voor een meissie die het allemaal nog moet leren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 11:09 ]

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-10 23:28

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 11:08:
Dungeon Siege... 'nuff said.
Spel is gewoon mooi, meeslepend, intuitief. En zoals al eerder gezegd valt je character vanzelf aan als er vijand te dicht bij komt EN je kunt altijd pauzeren, opdrachten geven en het spel laten doorgaan EN je levelt in feite vanzelf de richting op die je het meest gebruikt. Ideaal voor een meissie die het allemaal nog moet leren.
Morrowind vind ik zelf ook een heel cool spel. Je kan er heel lang mee bezig zijn en het is super verslavend(alleen jammer van de bugs e.d. )

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-10 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Laat haar met dungeon siege beginnen, is een simpele rpg, die met alleen de muis te behandelen is, zonder echt al te veel rpg onderdelen (beter is nog te wachten op Dungeon Siege 2)

Mijn ervaringen met dungeon siege : leuk en mooi spel, veel vechten, maar ook veel nutteloze fights met creatures die TE slap zijn voor je party.
Voor de rest heeft microsoft echt goed gezorgd voor de sfeer in het spel.

Voor beginnend rpg spelers is dit HET spel om te spelen, simpel om tebegrijpen, leuk in combinatie met graphics :)

Wabbawabbawabbawabba

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik denk persoonlijk dat DiabloII en Dungeon Siege niet echt leuk zijn voor meisjes. Misschien een beetje stereotiep van mij, maar ik denk dat Hack 'n Slash het RPG genre niet echt aantrekkelijk maken voor vrouwen.

Moet het echt PC zijn of heb je ook een (oude) console?

Hoe dan ook, mijn aanrader:
Secret of Mana!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

KatirZan schreef op 17 juni 2004 @ 11:14:
Voor beginnend rpg spelers is dit HET spel om te spelen, simpel om tebegrijpen, leuk in combinatie met graphics :)
[generaliseren]
Meisjes geven echt geen ruk om graphics :) Zolang hun character maar 'vrouwelijk' kan zijn is het goed :).
[/generaliseren]

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-10 15:43

^^0nMe

Got Babana's?

Eerlijk gezegd zou ik haar gewoon laten beginnen met een console type rpg, meestal leuke kleurige graphics ipv het kille donkere van bv Diablo II. Ook is het vrij simpel om te spelen, omdat de controls/battle system/magic vaak spelenderwijs wordt uitgelegd, geen manual ofzo nodig. Verder zijn erg genoeg spellen te bedenken met een beetje meeslepend verhaal, aangezien ze waarschijnlijk niet alleen maar wil knokken. Als ze eenmaal addicted is en meer diepgang in roleplay/charbuilding wil, dan kan je haar een d&d-type rpg laten proberen.
Overigens vind ik console-rpg niet beter of minder dan een d&d-rpg , maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit voor het 1e. ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• Crysania
Ik heb hier dus helemaal geen consoles. ik ben een PC only gamer.

dus alle console spellen vallen zowiezo af.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:26
hoezo? je toch ook ziets als emulator's O-)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:48
THE_CR0SS schreef op 17 juni 2004 @ 10:57:
ik ken guildwars wel ja. is van de zelfde makers als lineage2. WoW staat alleen al vast voor mij. ik ben een Blizzard fanboy :P ik heb alle warcrafts gespeeld en diablo en ik vind alle spellen van blizzard gewoon geweldig :) Ik ben alleen iets aan het zoeken dat ze nu kan spelen tot WoW uitkomt omdat ik zeker lineage2 blijf spelen tot WoW uitkomt.
Uhm, NIET dus! GuildWars is van de makers van Diablo 1, Diablo 2, StarCraft, en BattleNet. Blizzard boys dus!!! Zij wilden Diablo 3 maken, op deze manier. Maar Blizzard Headquarters zag er teveel concurrentie in met WoW. En dus hebben ze Blizzard North verlaten om hun eigen gamestudio (ArenaNet) op te richten. NCSoft (de maker van Lineage 1 & 2) is alleen de uitgever (geldschieter) van ArenaNet, maar heeft creatief niks met GuildWars te maken.

Voor mij zijn de mensen achter ArenaNet de creatieve geesten die Blizzard (North) groot gemaakt hebben, en daar ik ook Blizzard fanboy ben, en jarenlang Diablo 1, Diablo 2 en Diablo 2 LoD gespeeld heb, kijk ik nu ontzettend uit naar GuildWars. Want ik heb er de volste vertrouwen in dat zij precies DIE verslavingsfactor weten te raken die ze ook in D1, D2 en StarCraft bereikten.

Het zijn de mensen BINNEN een bedrijf die een bepaald soort spel maken dat mij aanspreekt, en als die mensen Blizzard verlaten om in een eigen bedrijf verder te gaan, dan blijf ik niet blind staren naar de naam "Blizzard" maar naar wat de creatieve mensen die Blizzard groot gemaakt hebben nu zelfstandig aan het doen zijn! :)

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10 13:31
THE_CR0SS schreef op 17 juni 2004 @ 11:40:
Ik heb hier dus helemaal geen consoles. ik ben een PC only gamer.

dus alle console spellen vallen zowiezo af.
Er is wel een windows 95 port van Final Fantasy VII. Zou alleen niet weten of die nog ergens te krijgen is.

edit:

http://www.eidosinteractive.com/games/info.html?gmid=44

Er staat "in stores now" maar zelf verkopen ze hem niet. 8)7 |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Bateau op 17-06-2004 12:10 ]

Verwijderd

moet het perse offline zijn? anders is pristonetale misschien wat voor haar. Leuke gratis MMORPG. Graphics vallen wat tegen maar de gameplay is wel leuk.

[rml][ MMORPG]Pristontale[/rml]

Mijn vrouwtje gaat het binnenkort ook proberen, omdat: "Die beestjes maken een grappig geluidje als je ze doodmaakt!" :|

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 12:08 ]

• icecoolsniper
  • Laatst online: 30-10 23:28

icecoolsniper

never run from a sniper!

Batou schreef op 17 juni 2004 @ 12:05:
[...]

Er is wel een windows 95 port van Final Fantasy VII. Zou alleen niet weten of die nog ergens te krijgen is.

edit:

http://www.eidosinteractive.com/games/info.html?gmid=44

Er staat "in stores now" maar zelf verkopen ze hem niet. 8)7 |:(
FF VIII en FF VII zijn heus nog wel te koop. Zoek eens op marktplaats of kijk eens bij gamestores bij hun 2e hands games.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• SkyStreaker
  • Laatst online: 15:47

SkyStreaker

Move on up!

Ik denk dat je beter even een goeie playstation 1 Emu (epsxe) kan gaan downloaden. (wil wel ff een kant en klaar pakketje maken, moet je mij ff mailen) en dan FF games zien te kopen of huren. Final Fantasy is KEIHARD RPG en helemaal niet moeilijk om mee te beginnen.

Final Fantasy 7 kan ik dan aanraden. Wat FF geschikt maakt voor meiden is het hoge aaibaarheidsgehalte van sommige beestjes, in elke FF zit ook een liefdesverhaal met veel romantiek en grote hoeveelheid aan minigames van het opvoeden van "moogles" tot en met snowboard met een gang van 120KM/pu.

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 17-06-2004 12:44 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

tranztaz schreef op 17 juni 2004 @ 12:20:
Ik denk dat je beter even een goeie playstation 1 Emu (epsxe) kan gaan downloaden. (wil wel ff een kant en klaar pakketje maken, moet je mij ff mailen) en dan FF games zien te 'krijgen'. Final Fantasy is KEIHARD RPG en helemaal niet moeilijk om mee te beginnen.
Even oppassen dat dit topic niet verzandt in een "ik heb nog wel deze en deze ROMs voor deze en deze Emulators".

De mods vinden dat niet zo leuk en het raakt ook een klein beetje offtopic.

[ Voor 5% gewijzigd door Twee Dee op 17-06-2004 12:52 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

morrowind is erg leuk, misschien een beetje moeilijk ivm engels, ik was niet meer Achter de computer af te slaan toen ik dit spel er op had staan,
Dungeon siege is erg eentonig, maar wel lekker simpel :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

offtopic:
[quote]Twee Dee schreef op 17 juni 2004 @ 12:23:
[...]

Even oppassen dat dit topic niet verzandt in een "ik heb nog wel deze en deze ROMs voor deze en deze Emulators".

De mods vinden dat niet zo leuk en het raakt ook een klein beetje offtopic.

[/wannabe-mod] :+[/quote]

Mwoah, ben ik niet helemaal met je eens. Evengoed heb ik een kleine aanpassing gemaakt om toch de illussie van deze suggestie te beperken. Overigens, emulators (uitzonderingen daargelaten) zijn doorgaans 100% legaal in bezit en het gebruik daarvan. Als mensen dergelijke posts gaan maken, is dat niet mijn fout. Zij moeten beter nadenken over wat wel en niet te posten. ;) Verder is het niet offtopic, geenszins hoor :) Het is een tip om middelen te verschaffen voor toegang tot een bredere keuze aan RPG-mogelijkheden. Hatsee...

Bovendien, 'wannabe-mod' vinden de mods ook niet zo'n leuke verschijning, staat een beetje zeurderig van ik wil ook modje zijn. Zelfs als dat niet zo bedoeld is. Gewoon, dat je het maar even weet. :>

(en dit is wel keihard offtopic met een ietsje ontopic-sausje eroverheen :Y) )

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 17-06-2004 12:57 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Dungeon Siege is het beste denk ik. Simpel, zeer linear en ziet er wel grappig uit.

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Final Fantasy VII is niet echt een goede instap RPG hoor :) Dat is 1 van de ingewikkeldste FF's die er is. Final Fantasy VIII zou wel goed zijn, die is makkelijker, en het hoofdkarakter zou zo in een soap mee kunnen doen.

Maar goed, echt goede Fantasy RPG's zijn er voor PC gewoon niet. Dus jezelf voor altijd bestempelen als een PC-Only gamer, sjah...daar beperk je jezelf nogal mee. Planescape Torment blijf ik de beste PC RPG vinden, en Baldurs Gate 1+2 heb ik ook veel plezier aan beleefd. Maar de vrouwen die ik ken vinden het niks, terwijl ik Final Fantasy X de halve tijd kwijt ben :)

En natuurlijk Final Fantasy X-2! The Girly RPG! weeeeeeeeeeee! 8)7

Verwijderd

White Dust schreef op 17 juni 2004 @ 09:53:
Ik zat zelf aan Dink Smallwood te denken: http://www.rtsoft.com/dink/
Een erg humoristisch, leuk en simpel spelletje om het RPG genre mee te starten.
Het beste komt nog, Dink is tegenwoordig freeware ;) volledige legaal te downloaden :)
Dink is gratis, simpel en kickass :D beetje Diablo speelstijl... maar zo droog :D

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dungeon Siege zou ik zelf ook aanraden aan een beginnende RPG/Hack 'n Slash speler. Het verhaal is niet al te ingewikkeld en je hebt alles snel onder de knie. Dit is een leuk opstapje naar RPGs die bijvoorbeeld een dieper verhaal hebben en minder rechtlijnig zijn. En dat het 3D is met een grote vloeiende wereld zonder laadtijden, is natuurlijk ook fijn spelen.

Dungeon Siege 2 zal overigens minder rechtlijnig zijn, en een uitgebreider characterdevelopment systeem hebben.

NWN zou ik zelf niet aanraden aan een beginnende speler, zeker omdat de leercurve wat groter is. Hetzelfde geldt voor Morrowind. Maar Dungeon Siege is een mooie voorbereiding op deze twee RPGs. :)
THE_CR0SS schreef op 17 juni 2004 @ 10:57:
[...]

offtopic:
Dat Guild Wars van dezelfde makers als Lineage2 komt, klopt niet helemaal. Het wordt alleen uitgebracht door dezelfde uitgever/producent van Lineage namelijk NcSoft.

Guild Wars is gemaakt door ArenaNet (nu wel onderdeel van NcSoft, maar het team werkt op zichzelf), en laat ArenaNet nou opgericht zijn door drie van de grote Blizzard breinen.

Jeff Strain was: leaddeveloper van World of Warcraft, senior developer bij Warcraft 3 en programmer bij Starcraft.
Mike O'Brian was: company director van Blizzard, lead programmer bij Warcraft 3 en persoonlijk verantwoordelijk voor de 3D Engine van Warcraft 3. Hij was verder degene die Battle.Net bedacht en maakte. Was senior programmer van Starcraft & Diablo en schhreef ook voor beide games de netwerk code. En was programmeur bij War Craft 2.
Pattrick Wyatt was: hoofd Research & Development bij Blizzard, leadprogrammer bij Battle.Net en programmeur voor Starcraft. Verder was hij senior programmer van Warcraft 2, en schreef hij de netwerk + multiplayer code van Warcraft 2 en was hij leadprogrammer van Warcraft 1.

Dus als je een echte Blizzard fan bent dan zou Guild Wars ook verplichte kost voor je moeten zijn. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
>:) iedere game(ste)r moet bij het begin beginnen hej, dus eerst wolfenstein 3D op een 486 >:) (ik speel het nog wel is en net zoveel plecier als far cry)
zet soldiers of fortune 1 voor haar op de comp. dat 1e veld is wel zo makkelijk als je het op easy zet. dan kun je dus echt niets fout doen. die 2e ook en dan wordt het langzaam wat moeilijker. maar is heel goed game om mee te gebinnen. goeie graf. en makkelijk te spelen.
ik bedoel, als jij nu far cry speelt dan heb je continue van zulke: shift+w+a+z
en dat heb je in sof1 niet.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:18

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Nox is misschien leuk om mee te beginnen. Mijn broer is normaal helemaal geen RPer, maar Nox vond 'ie zo leuk dat hij het zelfs heeft gekocht. Qua graphics enzo is 'ie vergelijkbaar met dingen zoals Baldur's Gate, Diablo, etc. Volgens mij kwam je gelijk in het verhaal terecht, of snel genoeg. Het is niet al te moeilijk, tenminste wat ik er nog van herinner. Heh, ik moet dat spel weer eens aan mijn broer vragen, zag wel geinig uit.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Nou, een reactie van een vrouw dan maar. :P

Ik speelde altijd alleen maar adventures en puzzelspellen omdat ik "al dat gevecht" niets voor mij vond.
Tot mensen mij keer op keer Planescape: Torment aanraadden, omdat de nadruk daarin op het verhaal ligt, en niet op het vechten. Ik had er niet zo heel veel vertrouwen in maar toen ik het spel een keer in een budgetbak tegenkwam heb ik het toch gekocht. En ik vond het geweldig! Sindsdien speel ik nog steeds veel adventures, maar zeker ook heel veel RPGs.

Mijn aanraders naast P:T en de al eerder genoemde Baldur's Gate spellen, Icewind Dale, Fallout, Arcanum, en NeverWinterNights.
Verder Anachronox (ook sterk verhaalgericht), Gothic, en als die elfjes niet echt heel belangrijk zijn misschien SW:KOTOR?

Morrowind vond ik ook geweldig maar is niet zo geschikt als eerste RPG omdat je echt geen idee hebt wat je moet doen (je moet ook niks).

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wow, NOX - die heb ik ook nog liggen, begint redelijk makkelijk, wordt gestaag aan wel flink, flink moeilijker. Een fantastische game en ja, een aanradertje!

Verwijderd

Opperhoof schreef op 17 juni 2004 @ 16:03:
>:) iedere game(ste)r moet bij het begin beginnen hej, dus eerst wolfenstein 3D op een 486 >:) (ik speel het nog wel is en net zoveel plecier als far cry)
zet soldiers of fortune 1 voor haar op de comp. dat 1e veld is wel zo makkelijk als je het op easy zet. dan kun je dus echt niets fout doen. die 2e ook en dan wordt het langzaam wat moeilijker. maar is heel goed game om mee te gebinnen. goeie graf. en makkelijk te spelen.
ik bedoel, als jij nu far cry speelt dan heb je continue van zulke: shift+w+a+z
en dat heb je in sof1 niet.
Uhhmm weet niet of je de titel wel goed gelezen heb? Maar staat toch echt RPG, geen FPS's. 8)7

En zoals jij zegt, je moet bij het begin beginnen, dan kan je bij RPG's nog veel verder terug dan wolfenstein... Denk maar aan text RPG's op je pc...

Maar goed weer wat meer ontopic, BG1 lijkt mij het beste, zit wat meer variatie in, meer quests dan in Dungeon Siege, dat is toch vooral veel van hetzelfde :) Of als je er iets tussenin wilt hebben is misschien Sacred wel een hele goede, veel quests, maar makkelijk te voltooien en toch vooral hack & slash.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 16:48 ]

• nhimf
  • Laatst online: 29-10 09:02

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik raad alle rpg af die op de ad&d regels zijn gebasseerd af. Simpel omdat je te veel regeltjes en dingen hebt waar je rekening mee moet houden. En als ze er wel voor kiest, begin dan met een Human Babarian, die zijn het makkelijkst om mee te spelen.
Verder denk ik dat morrowind goed te doen is, misschien simpel, maar niet te veel regels en redelijk makkelijk en geen hack&slash.
Houdt ze wel van wat hack&slash werk, begin dat met Diablo2 of Dungeon Siege.

Ik ken haar voorkeur voor spellen niet, maar als ze niet van hakken houdt, dan absoluut geen Diablo2 of Dungeon siege, omdat dat eigenlijk alleen maar hakken is (naja je kan ook alles dood toveren :P )

Dus wat ik al zeg, morrowind. Simpel spel, wat niet teveel regels heeft zoals de ad&d spellen (herkenbaar aan de wizards of the coast EN Dungeons & dragons logo's), en niet te veel hak werk.
Enigste is misschien dat de vrijheid en de onduidelijkheid van sommige quests demotiverend kan werken, maar verder een prima spel dat leuk speelbaar is en er nog leuk uitziet ook :P

ps.
1 tip met morrowind: Sla geregeld op, er zitten een aantal nare bugs is waardoor het evt kan voorkomen dat het spel crasht en je fijn je desktop ziet. Soms heb je het meerdere keren in een uur, soms dagen niet.

[ Voor 13% gewijzigd door nhimf op 17-06-2004 17:01 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

CJ schreef op 17 juni 2004 @ 16:00:

[offtopic]
Dat Guild Wars van dezelfde makers als Lineage2 komt, klopt niet helemaal. Het wordt alleen uitgebracht door dezelfde uitgever/producent van Lineage namelijk NcSoft.

Guild Wars is gemaakt door ArenaNet (nu wel onderdeel van NcSoft, maar het team werkt op zichzelf), en laat ArenaNet nou opgericht zijn door drie van de grote Blizzard breinen.
offtopic

Als ik dit zo lees dan... :( dan worden alle toekomstige spellen van blizzard gay! AAAAAAAAAAAAAH :(

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Verwijderd

Als je Morrowind doet, geef er dan deze link bij:
http://users.adelphia.net/~amito/MW.htm
een soort dagboek van een meisje dat ook nog nooit een RPG heeft gespeeld. Erg leuk beschreven, geeft een goed beeld van wat er kan in Morrowind en tegen welke dingen een absolute beginner aanloopt.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 20:58
Houd ze niet van Strategi games.

oa. Age of mythology, Ago of empires, generals enz.

Dat slaat ook vaak aan ;)

• nhimf
  • Laatst online: 29-10 09:02

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

BurnerT schreef op 17 juni 2004 @ 18:36:
Houd ze niet van Strategi games.

oa. Age of mythology, Ago of empires, generals enz.

Dat slaat ook vaak aan ;)
Is al een keer eerder tegen een ander gezegd, ze heeft te kennen gegeven dat ze rpg wel interressant lijkt, en dat wil ze een keer proberen en de TS vraagt om een goed beginners rpg dus geen rts :O

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ik heb het zelf nog niet gespeeld, maar is Divine Divinity geen optie voor je vriendin? Of dat is misschien ook wel te uitgebreid...
Misschien maar best gewoon Kroz op die oude 386 installeren, of Nethack of zo, allebei heel simpele rpg's, vereiste is wel dat je een ruime fantasie hebt, zodat je je die apestaartjes en dollartekens als monsters en schatten kan voorstellen. :-)

• Willybubba
  • Laatst online: 15:16

Willybubba

Nut up or shut up.

Wilde net Divine Divinity zeggen. Dat is een beetje een kruising tussen Diablo 2 en Baldurs Gate, maar dan wel hack and slah. Dus iets meer D2 dan BG.

Ook een aanrader: Knights of the Old Republic

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
tranztaz schreef op 17 juni 2004 @ 12:20:
Ik denk dat je beter even een goeie playstation 1 Emu (epsxe) kan gaan downloaden. (wil wel ff een kant en klaar pakketje maken, moet je mij ff mailen) en dan FF games zien te kopen of huren. Final Fantasy is KEIHARD RPG en helemaal niet moeilijk om mee te beginnen.

Final Fantasy 7 kan ik dan aanraden. Wat FF geschikt maakt voor meiden is het hoge aaibaarheidsgehalte van sommige beestjes, in elke FF zit ook een liefdesverhaal met veel romantiek en grote hoeveelheid aan minigames van het opvoeden van "moogles" tot en met snowboard met een gang van 120KM/pu.
Final Fantasy VII is de eerste RPG die ik heb gespeeld en meteen was ik verkocht voor de Final Fantasy reeks :) VIII is misschien iets moeilijker om mee te beginnen omdat het junction systeem in het begin niet zo duidelijk is.

Final Fantasy speel je overigens het beste op de Playstation... Final Fantasy VII valt nog te doen op de PC mits je een gamepad hebt (en enkele schoonheidsfoutjes negeert) maar Final Fantasy VIII is niet goed geport naar de PC... je kan nog niet eens afsluiten (je moet op ALT + F4 duwen 8)7 , wat is dat nou voor een oplossing!)

Overigens kun je Final Fantasy VII perfect of Windows XP spelen mits enkele onofficiele patches (zoek maar eens met Google)

Maar elke Final Fantasy heeft inderdaad een hoog aaibaarheidsniveau.. waarschijnlijk daarom dat ik er wel van hou :P

PS: nee ik ben geen meid :P

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Is een MMORPG niet iets voor haar? Ragnarok Online of Star Wars Galaxy zijn wel redelijk makkelijke games, laat je haar een nederlandse guild joinen (zijn er zat)

/edit: owja, Of koop een PS2 en laat haar Final Fantasy spelen :P 9 is een gave, heeft een niet ingewikkelde verhaal

[ Voor 28% gewijzigd door ADMK op 17-06-2004 21:15 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Final Fantasy 9 is op de PS1 ;)

• ADMK
tranztaz schreef op 17 juni 2004 @ 21:22:
Final Fantasy 9 is op de PS1 ;)
die kan je ook op de PS2 spelen hoor ;) :>

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

DAT weet ik, maar daar ga je geen PS2 voor kopen, koop dan een PSone. Veel te duur op die manier... OF even een 2e hands-psxje :)

• ADMK
Nou, een PSX/One kopen om alleen FF9 te spelen vind ik een beetje overdreven, er komen ook niet veel (ik denk zelfs niet meer) spellen voor de PSX/One uit dus koop je'm eigenlijk voor niks :P
anyways, als je alleen FF9 wilt spelen is een PSX wel beter ja, maar als je ook FFX enzo wilt spelen dan raad ik je een PS2 aan

[ Voor 27% gewijzigd door ADMK op 17-06-2004 21:43 ]

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-10 15:51
Little big adventure 2?
Niet echt een rpg, maar het heeft er toch wel iets van weg, rondlopen, opdrachtjes doen, puzzeltjes oplossen, met mensjes praten, nieuwe wapentjes, etc...

http://www.mbnet.fi/pelih...va.asp?Peli=439&Kuva=1138

google voor meer :p

[ Voor 23% gewijzigd door pica op 17-06-2004 21:44 ]

Steam

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:39
Final Fantasy (VII)

Super verhaal
Goeie gameplay
Niet te moeilijk

[ Voor 58% gewijzigd door SCIxX op 18-06-2004 00:23 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:16

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind Septerra Core ook een leuke RPG :)
Misschien vind je die ergens voor een prikkie en is dat een goede suggestie :)
Hier wat meer info: [rml][ PC] Septerra Core[/rml]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Mijn vriendin werd verslaafd aan divine divinity. Makkelijk te spelen en toch heel veel te ontdekken, aanrader voor vrouwen dus.

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-10 19:35
Waarom Nox niet? Wel leuk, ook voor meisjes, makkelijk, leuk verhaal en voldoende RPG-elementen...

Agree to disagree... | Sort that one out!

Verwijderd

Haay schreef op 17 juni 2004 @ 10:45:
[...]

Ikzelf heb voldoende ervaring met DungeonSiege, en heb ook een vrouw die dit soort spelletjes wel leuk vindt, dus ik spreek ook nog wat uit ervaring :)

Mijn vrouw houdt dus ook ERG van simpel. Ze speelt D2 maar dan alleen met de Barbarian, en als ze level up gaat dan vraagt ze aan mij om de level-up puntjes toe te kennen, en de skills voor haar bij te houden. :+

We hebben ook samen DungeonSiege gespeeld, en dat vond ze ook erg leuk om te spelen. Grafisch ziet het er een STUK mooier uit dan D2, wat toch wel een heel erg verouderde game is als je het zo bekijkt. DungeonSiege speelt ook makkelijker dan D2, omdat je character zichzelf ontwikkelt aan de hand van je speelstijl. Speel je bv. melee, dan gaat vanzelf je melee-skill omhoog, schiet je met boog, dan gaat je boog-skill omhoog, etc. Verder gaat je poppetje ook automatisch vechten zodra een vijand in de buurt is, in tegenstelling tot D2 waar je poppetje passief zichzelf dood laat meppen als jij niks doet. Nog een groot voordeel van DungeonSiege is dat je het spel met een druk op de spatieknop kunt bevriezen zodat je even kunt denken wat je wilt doen. Tijdens die 'freeze' kun je gewoon opdrachten geven aan je poppetje(s), potions drinken, met de 'camera' om de actie heen draaien, of even naar de WC als dat nodig is ;)

kom op he, vrouwen kunnen net zo goed gamen als mannen, je doet nu net alsof je het over het leren van een computergame aan een geestelijk gehandicapte hebt.. :/

• Crysania
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 00:59:
[...]

kom op he, vrouwen kunnen net zo goed gamen als mannen, je doet nu net alsof je het over het leren van een computergame aan een geestelijk gehandicapte hebt.. :/
ja ervaren gamers vrouwen kunnen misschien net zo goed gamen als mannen, maar mijn vriendin is dus nog helemaal game n00b :P

een wat rustige gameplay is dus erg aan te bevelen.

UPDATE:

ik heb haar nu dungeon siege meegegeven om uit te proberen. vind ze dit niets of heeft ze hem uitgespeeld dan ga ik baldurs gate proberen :)

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Ik zou toch voor het beginnen met RPG's een PS2 pakken:

Final Fantasy X
Vind ik persoonlijk de makkelijkste Final fantasy, er is geen ingewikkeld materia, junction of magicite( ;) ) system in. En CTB is idaal om rustig te beginnen :) . Het verhaal is goed en er is natuurlijk ook een romance O+ .

Final Fantasy X-2
Girl power natuurlijk :> . Voor een beginner is snel ATB niet zo goed, zet 'm het liefste op zo langsaam mogelijk en op de 'wait' optie. Dat verlaagt de moeilijkheid toch al wat ;) . Walkthrough is misschien leuk als je beginner bent, anders vind je nooit alle geheimen. :/

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

weet niet wat voor OS je draait
maar mijn vriendin speelt veel Heroes of Might and Magic en hoger
lekker simpel
anders idd Icewind dale erg goed, Planescape torment en BG serie

DiabloII zou ik niet doen, het is een hardstikke leuk spel, maar zoals eerder gezegd je kan zelf bepalen wanneer het moeilijker wordt, maar dat kan dus zeer frustrerend zijn

heb me vriendin laatst ook aan FFVII gezet, vind ze ook erg leuk
maar mischien ie mijn vriendin geen goed voorbeeld, want ze is ooit aan RPG's enzo begonnen op de NES ^_^ en doorgegroeid via de SNES Cube, PSX naar de PS met adventures :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Sangurash
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

Mijn vriendin is ook geen echt ervaren gamer, ze heeft de volgende games gespeeld:

Diablo 1: Ging best wel moeizaam en het wordt eigenlijk best snel best moeilijk, was geen succes.

Darkstone: Vind ze leuk en dit spel is redelijk eenvoudig te spelen, met de level ups en gear help ik haar wel.

Diablo 2: Snapte ze de ballen niet van, grote fout van mij om haar met mij hc te gaan spelen. (ze ging een keer dood in een cowgame aan een monster uit cold plains...)

Dungeon siege niet gedaan maar lijkt me een hele goede optie aangezien deze het eenvoudigst is, geen punten om te verdelen. Gewoon hakken.

BG: Lijkt me niet geschikt, ik zelf kwam er al niet echt uit. Ben dan ok geen d&d speler.

Nwn: Zou wel kunnen als je een multiplayer spel maakt laat je haar meelopen. En help je haar met haar Feats, Skills en Stats. Is wel een sterke verhaal lijn in dit spel en is daarom er leuk om te spelen tot het einde :) . Nog niet gespeeld met mijn vriendin.

Verder vind ze quake3 en warcraft 3 leuke spellen en maakt ze ook best grote vooruitgang in :P

Uw SAP specialist

• Slurpie Blauw
  • Laatst online: 02-09 10:14
DaGreatRV schreef op 18 juni 2004 @ 08:48:
Ik zou toch voor het beginnen met RPG's een PS2 pakken:

Final Fantasy X
Vind ik persoonlijk de makkelijkste Final fantasy, er is geen ingewikkeld materia, junction of magicite( ;) ) system in. En CTB is idaal om rustig te beginnen :) . Het verhaal is goed en er is natuurlijk ook een romance O+ .

Final Fantasy X-2
Girl power natuurlijk :> . Voor een beginner is snel ATB niet zo goed, zet 'm het liefste op zo langsaam mogelijk en op de 'wait' optie. Dat verlaagt de moeilijkheid toch al wat ;) . Walkthrough is misschien leuk als je beginner bent, anders vind je nooit alle geheimen. :/
Final Fantasy is een der populairste games onder de vrouwelijke gamers. En niet zo complex zoals een NWN en Diablo. Vooral FFX is een goede om te beginnen; het verhaal is romantisch, de hoofd characters bevatten vrouwen en gameplay is niet te moeilijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Slurpie Blauw op 18-06-2004 11:38 ]

Verwijderd

Mijn vriendin is begonnen met Neverwinter Nights en daar eigenlijk niet meer mee opgehouden :) , alle expansions, mods etc moeten eraan geloven. Het is trouwens ook erg leuk dat Nwn. Wat ik er goed aan vind is dat het ook voor beginnende rpg-ers goed te volgen en te doen is. De handleiding die erbij zit geeft goed uitleg over het hoe, wat en waar en daarna wijst het zich wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 11:41 ]

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:43
Dungeon Siege is leuk, mooie muziek en pakkend en mooie graphics (om het laatste geven vrouwen alleen niet zoveel), maar wel vrij veel hack&slash en weinig echte rpg elementen. Daardoor vind ik het zelf na een tijdje wat herhalend worden...

Als ze echt wat meer wil zou ik lekker voor Neverwinter Nights gaan, niet al te ingewikkeld en toch een heel volwaardige rpg

Verwijderd

Sangurash2 schreef op 18 juni 2004 @ 11:13:

BG: Lijkt me niet geschikt, ik zelf kwam er al niet echt uit. Ben dan ok geen d&d speler.

Nwn: Zou wel kunnen als je een multiplayer spel maakt laat je haar meelopen. En help je haar met haar Feats, Skills en Stats. Is wel een sterke verhaal lijn in dit spel en is daarom er leuk om te spelen tot het einde :) . Nog niet gespeeld met mijn vriendin.
Je spreekt jezelf wel tegen, Nwn is toch ook echt heel erg d&d. Dus je bent wel een d&d speler ;) En BG en Nwn lijken qua spel toch wel veel op elkaar, het verschil is eigenlijk alleen dat je in BG een grotere party hebt. En blijkbaar hou je wel van een goede verhaallijn, zou ik je toch nog een keer aanraden BG en BG 2 maar is te proberen, daarin vind ik en volgens mij vele met mij, de verhaallijn nog een stuk beter >:)

• Sangurash
  • Laatst online: 03-12-2024

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

Misschien heb ik wel niet genoeg mijn best gedaan met BG :D

Uw SAP specialist

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Goudstof schreef op 18 juni 2004 @ 11:32:
[...]

Final Fantasy is een der populairste games onder de vrouwelijke gamers. En niet zo complex zoals een NWN en Diablo. Vooral FFX is een goede om te beginnen; het verhaal is romantisch, de hoofd characters bevatten vrouwen en gameplay is niet te moeilijk.
Jouw onderschrift heeft anders ook een hele leuke tip, Lufia - een leuk verhaal met een vleugje romantiek en veel puzzeltjes. Wat het natuurlijk nog leuker maakt is als je Lufia 2 (prequel) kan krijgen. Deze heb ik nog wel gepseeld in het NEDERLANDS! :) Zeer zeker een aanrader, het is niet moeilijk in het begin, wordt gestaag aan uitdagender en makkelijker te begrijpen voor haar omdat het in het Nederlands is.

• Slurpie Blauw
  • Laatst online: 02-09 10:14
tranztaz schreef op 18 juni 2004 @ 18:24:
[...]

Jouw onderschrift heeft anders ook een hele leuke tip, Lufia - een leuk verhaal met een vleugje romantiek en veel puzzeltjes. Wat het natuurlijk nog leuker maakt is als je Lufia 2 (prequel) kan krijgen. Deze heb ik nog wel gepseeld in het NEDERLANDS! :) Zeer zeker een aanrader, het is niet moeilijk in het begin, wordt gestaag aan uitdagender en makkelijker te begrijpen voor haar omdat het in het Nederlands is.
Ja, maar ik weet niet of mensen nog wel zin hebben om zo'n oude 16-bit RPG te spelen. Met die miniscule characters en het ontbreken van voice acting en 3D rendered filmpjes is het toch wel erg verouderd, ook al blijft de gameplay wel sterk en afwisselend.

• spaceboy
  • Laatst online: 04:46

spaceboy

Op grote hoogte

ZEKER weten dat je dan Lands of Lore deel 1 moet gaan promoten! Wat mij betreft NOG STEEDS het allerbeste spel dat ooit gemaakt is. Wat een geweldig verhaal, Scotia, it all makes sense! En het is niet heel complex. Wat voor mij eigenlijk de eerste RPG-ervaring op 'n pc was, was Eye of the Beholder 2. Ook erg mooi, maar tegenwoordig niet meer al te mooi getekend en geen automap.

Maar goed: LANDS OF LORE is the magic word! (en dan niet deel 2 of 3, gewoon deeltje 1, the best ever!)

Zoals je zelf ook al zegt: Baldur's Gate (1, 2, expansions) is natuurlijk qua RPG-ervaring eigenlijk het beste wat er op dit moment nog te krijgen is op de pc. Ook veel meer RPG-elementen (dice, en redelijk uitgediepte rassen) dan Lands of Lore, maar inderdaad vrij pittig om mee te beginnen.

[ Voor 25% gewijzigd door spaceboy op 18-06-2004 19:05 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Pagina: 1