Ik speel de laatste tijd erg veel lineage2 en mijn vriendin heeft nu een aantal keer zitten kijken en wil eigenlijk ook wel eens zoiets zo'n spelletje gaan spelen. ik ben dus opzoek naar een offline rpg die geschikt is voor vrouwen die nog niet echt bekend zijn met RPG games, en eigenlijk nog helemaal niet veel spelervaring hebben.
Even een aantal dingen over mijn vriendin en over wat ze precies weet van spellen spelen:
* ze speelt eigenlijk nooit spelletjes en wil nu dus beginnen met eigenlijk meteen het moeilijkste genre als je het mij vraagt om in te stappen, de RPG's
* Ze is geen kei in Engels. ze is wel bijna HBO afgestudeerd, dus ze kan zich wel redden met wat Engels maar ze zegt altijd dat ze er niet echt goed in is.
* Ze zoekt dus een RPG. ik wil in dit topic geen discussies over diablo en of dat een rpg is. voor haar is diablo een rpg. de rpg kan dus Hack&Slash zijn of bijvoorbeeld dnd. maar het liefst zo simpel mogelijk.
* Ze is een vrouw. dus al te veel geweld wordt natuurlijk niet op prijs gesteld tenminste dat was eerst altijd, maar in elke rpg zul je natuurlijk mensen en dieren dood moeten maken en dat vind ze denk ik toch wel leuk.
 tenminste dat was eerst altijd, maar in elke rpg zul je natuurlijk mensen en dieren dood moeten maken en dat vind ze denk ik toch wel leuk. 
Spellen waar ik verstand van heb en wat ik er over denk:
Baldurs gate 1
ik denk dat baldurs gate nog net iets te moeilijk is om in te stappen in het rpg genre. Dit is wel het spel dat mij aan het RPG genre verslaafd heeft gemaakt. Toch is Baldurs gate 1 redelijk rechtlijnig en is het moeilijk om te verdwalen. Een voordeel van dit spel is dat ik het zelf uitgespeeld heb en dat ik dus overal de weg weet en haar kan helpen als ze vastzit.
Baldurs gate 2
Dit spel is niet geschikt voor haar. het is te moeilijk en er zit op het begin niet echt een verhaal in en ik denk dat ze daardoor te snel de weg kwijt raakt. baldurs gate 1 is geschikter als 2 imho.
Planescape Torment
Veels te moeilijk voor haar. mede door het vele engels en het is gewoon geen spel om kennis te maken met het RPG genre
Diablo II
Een redelijk simpele Hack & Slash rpg. maar misschien is het een beetje te snel voor haar. ze is nog niet echt een gamer dus misschien te moeilijk voor haar omdat ze nog niet echt een gamer is. bij baldurs gate heb je een pause knop waardoor je kunt nadenken en rustig klikken.
Dungeon Siege
Ik heb dit spel niet echt veel gespeeld. ik heb het op 1 lanparty een keer gespeeld en het leek me erg simpel te spelen. ik heb dus alleen multiplayer gespeeld en dit was toen erg makkelijk. ik weet niet hoe de singleplayer is hiervan. maar de multiplayer optie die ik gespeeld heb was voor mij te makkelijk om echt leuk gevonden te worden. toch denk ik dat dit een goed spel is om met RPG te beginnen.
Temple of elemental evil
Ook veel te moeilijk voor haar. dit is een van de laatste rpg's die ik gespeeld heb. je wordt hier te vrij gelaten en de gevechten zijn erg moeilijk.
Neverwinter nights
Eigenlijk nooit echt gespeeld. het leek mij altijd een leuk spel maar om de een of andere reden heb ik het nooit echt gespeeld heb een keertje een middagje bij iemand gedaan en het leek me wel leuk. ik weet hier dus niets van de moeilijkheidsgraad.
 heb een keertje een middagje bij iemand gedaan en het leek me wel leuk. ik weet hier dus niets van de moeilijkheidsgraad.
IceWind dale 1 & 2
Een redelijk rechtlijnige en simpel opgezette RPG. over de moeilijkheidsgraad weet ik niet veel meer van af. het was een goede instapper voor baldurs gate.
Andere rpg's waar ik niet veel vanaf weet en die misschien geschikt zijn:
Morrowind
Nox
Gothic
Dit is ongeveer hetgene wat ik van RPG's afweet en welke ik gespeeld heb. Weet iemand een goede game voor mijn vriendin?
meest geschikte game die ik denk is: Diablo/Icewind dale/Dungeon siege.
DUS GEEN DISCUSSIE OF DIABLO EEN RPG IS OF NIET
            Even een aantal dingen over mijn vriendin en over wat ze precies weet van spellen spelen:
* ze speelt eigenlijk nooit spelletjes en wil nu dus beginnen met eigenlijk meteen het moeilijkste genre als je het mij vraagt om in te stappen, de RPG's
* Ze is geen kei in Engels. ze is wel bijna HBO afgestudeerd, dus ze kan zich wel redden met wat Engels maar ze zegt altijd dat ze er niet echt goed in is.
* Ze zoekt dus een RPG. ik wil in dit topic geen discussies over diablo en of dat een rpg is. voor haar is diablo een rpg. de rpg kan dus Hack&Slash zijn of bijvoorbeeld dnd. maar het liefst zo simpel mogelijk.
* Ze is een vrouw. dus al te veel geweld wordt natuurlijk niet op prijs gesteld
Spellen waar ik verstand van heb en wat ik er over denk:
Baldurs gate 1
ik denk dat baldurs gate nog net iets te moeilijk is om in te stappen in het rpg genre. Dit is wel het spel dat mij aan het RPG genre verslaafd heeft gemaakt. Toch is Baldurs gate 1 redelijk rechtlijnig en is het moeilijk om te verdwalen. Een voordeel van dit spel is dat ik het zelf uitgespeeld heb en dat ik dus overal de weg weet en haar kan helpen als ze vastzit.
Baldurs gate 2
Dit spel is niet geschikt voor haar. het is te moeilijk en er zit op het begin niet echt een verhaal in en ik denk dat ze daardoor te snel de weg kwijt raakt. baldurs gate 1 is geschikter als 2 imho.
Planescape Torment
Veels te moeilijk voor haar. mede door het vele engels en het is gewoon geen spel om kennis te maken met het RPG genre
Diablo II
Een redelijk simpele Hack & Slash rpg. maar misschien is het een beetje te snel voor haar. ze is nog niet echt een gamer dus misschien te moeilijk voor haar omdat ze nog niet echt een gamer is. bij baldurs gate heb je een pause knop waardoor je kunt nadenken en rustig klikken.
Dungeon Siege
Ik heb dit spel niet echt veel gespeeld. ik heb het op 1 lanparty een keer gespeeld en het leek me erg simpel te spelen. ik heb dus alleen multiplayer gespeeld en dit was toen erg makkelijk. ik weet niet hoe de singleplayer is hiervan. maar de multiplayer optie die ik gespeeld heb was voor mij te makkelijk om echt leuk gevonden te worden. toch denk ik dat dit een goed spel is om met RPG te beginnen.
Temple of elemental evil
Ook veel te moeilijk voor haar. dit is een van de laatste rpg's die ik gespeeld heb. je wordt hier te vrij gelaten en de gevechten zijn erg moeilijk.
Neverwinter nights
Eigenlijk nooit echt gespeeld. het leek mij altijd een leuk spel maar om de een of andere reden heb ik het nooit echt gespeeld
IceWind dale 1 & 2
Een redelijk rechtlijnige en simpel opgezette RPG. over de moeilijkheidsgraad weet ik niet veel meer van af. het was een goede instapper voor baldurs gate.
Andere rpg's waar ik niet veel vanaf weet en die misschien geschikt zijn:
Morrowind
Nox
Gothic
Dit is ongeveer hetgene wat ik van RPG's afweet en welke ik gespeeld heb. Weet iemand een goede game voor mijn vriendin?
meest geschikte game die ik denk is: Diablo/Icewind dale/Dungeon siege.
DUS GEEN DISCUSSIE OF DIABLO EEN RPG IS OF NIET
:strip_exif()/u/12073/futurmaIcon.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/81525/crop649646c858be1_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/3319/GoT-Logo%2520-%2520Webicon.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/53157/thai4.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/69523/knijper2.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/41251/pst.gif?f=community) 
            /u/39899/Letter.png?f=community) 
             . vraag me dan af hoe oud die meisjes dan wel zijn...
. vraag me dan af hoe oud die meisjes dan wel zijn...  
 :strip_exif()/u/85907/1.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/33115/crop5d88889e7c133_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/35381/2532909.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/58175/avatar_got_Ice.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/35172/elmo.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/60100/crop5f04722cd929a_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/13461/AvatarOrigination.gif?f=community) 

:strip_icc():strip_exif()/u/97184/avatar_batou.jpg?f=community) 

:strip_exif()/u/57096/crop64cbdcb3776f4_cropped.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/95433/shifty2.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/10983/count3.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/10014/assassin.jpg?f=community) 

:strip_exif()/u/84739/SURFGIF.gif?f=community) 
            /u/77504/Thasa_Obbit_60x60.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/11577/doc1.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/110696/crop65f368ddd6d8d_cropped.jpg?f=community) 

:strip_exif()/u/94725/cat_ren.gif?f=community) 
            /u/41560/crop61b0bb8e0b45a_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/106005/animated%2520garfield.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/49649/568125041.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/8072/70px-SHODAN.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/14853/bluepiSW.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/4846/fok1.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/6101/214283.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/58845/crop57b61353a8cb8.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/9450/avater.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/23110/spaceboy1.jpg?f=community)