Toon posts:

[Antwoordapparaat]Geen kiestoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een antwoord apparaat Bolero 530

Volgens de handleiding moet je deze als volgt installeren

1 telefoonkabel van de telefoonaansluiting naar het antwoordapparaat (to line)
1 telefoonkabel van het antwoordapparaat naar de telefoon (to tel)

en de stroom natuurlijk, maar dat is geen probleem

Het probleem is als ik dit zo doe, dat ik geen kiestoon krijg bij de telefoon :(
Waardoor het antwoordapparaat niet kan werken (als je er naar probeert te bellen, gebeurt er niets)

Als ik de telefoon rechtstreeks aansluit op de telefoonlijn krijg ik wel een kiestoon en kan ik bellen en gebeld worden, maar via het antwoordapparaat niet (heb ook al geprobeerd de kabels om te wisselen)

Kan het dat ik een andere soort telefoonkabel nodig heb tussen de telefoon en het antwoordapparaat of bestaat er maar één soort? (de originele kabel is spoorloos verdwenen)

Verwijderd

Heb je misschien een Duitse telefoon of een Duitse beantwoorder?

Verwijderd

Topicstarter
alletwee Belgisch :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hm, de kabel zou in principe gewoon goed moeten zijn...het zijn tenslotte maar 4 adertjes die ie max. gebruikt :)
Kan zijn dat de aansluitfactor van je toestellen door dat antwoordapparaat te hoog wordt. Ik weet zou uit mijn hoofd niet wat ie maximaal mag zijn, maar hier in NL ;) is dat iets van 3 of 4 geloof ik. Dus tel het aantal toestellen dat je op je tel. installatie hebt zitten, tel de aansluitfactors op (evt fax en modem niet vergeten, als ze aangesloten zijn tellen ze mee ook al staan ze uit) en kijk hoe hoog je uit komt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)